Gerucht: Metroid Dread-makers werken aan nieuwe 2D Metroid
Nieuws

Gerucht: Metroid Dread-makers werken aan nieuwe 2D Metroid

Volgens een insider die eerder al het bestaan van Metroid Dread uitlekte, werkt MercurySteam aan een nieuwe tweedimensionale Metroid-game.

Nog voordat Nintendo Metroid Dread onthulde, deden er al geruchten de ronde over een nieuwe Metroid-game ontwikkeld door MercurySteam. Een van de mensen die op voorhand claimde dat het spel Metroid Dread zou heten - een projectnaam die al decennialang de ronde deed - claimt nu iets te weten over een nieuwe Metroid-game.

Volgens Nash Weedle, die om zijn claim kracht bij te zetten nog eens zijn oorspronkelijke tweet over Metroid Dread herhaalt, werkt MercurySteam nu aan een nieuwe tweedimensionale Metroid-game. Het spel zou naar verwachting echter pas in 2025 uitkomen. Meer details worden niet gegeven.

Hoewel NWeedle voorheen dus correcte informatie gaf rondom Metroid Dread, is het goed om bij dit gerucht een slag om de arm te houden. Zo is bekend dat MercurySteam al geruime tijd aan een compleet nieuwe actie-rpg voor uitgever 505 Games werkt - het is niet duidelijk of de Spaanse studio de capaciteiten heeft om twee spellen tegelijkertijd te ontwikkelen.

Hoe dan ook is Metroid Prime 4 al jaren in ontwikkeling, inmiddels bij Retro Studios, de ontwikkelaar van de eerste drie Metroid Prime-games. Er gaan ook al enkele jaren geruchten over een remake of heruitgave van Metroid Prime op de Switch, maar vooralsnog is niets officieel aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error