Gerucht: Elden Ring geïnspireerd door Shadow of the Colossus
Nieuws

Gerucht: Elden Ring geïnspireerd door Shadow of the Colossus

Nieuwe geruchten lijken erop te wijzen dat Elden Ring gaat uitbreiden op hetgeen dat zo kenmerkend is voor From Software. Deze uitbreiding schijnen inspiratie te nemen van Shadow of the Colossus.

Elden Ring is de nieuwste game van ontwikkelaar From Software, bekend van onder andere de Dark Soul-series, Sekiro: Shadows Die Twice en Bloodborne.

Via Reddit wordt informatie van Omni gedeeld, een bron die vaker informatie van From Software deelt. Hierin wordt gemeld dat het landschap van Elden Ring geïnspireerd is door Schotland en de game een open wereld schijnt te hebben. Het openwereldaspect zou tevens zijn afgeleid van Shadow of the Colossus. In plaats van meerdere kleinere zones die samen een geheel vormen, zoals bij Dark Souls, schijnt het nu een open wereld te zijn met uitgestrekte landschappen.

Alle wezens in het landschap zijn volgens Omni dynamisch en veranderen door de tijd heen van locatie, ook is er en dag en nacht-cyclus. Naast de grote landschappen moeten er ook regio’s die de stijl van de Souls-games aanhouden aanwezig zijn, met kleinere zones. Omni zegt ook dat er een multiplayerfunctie is in Elder Ring, maar gaat verder niet in op de inhoud.

Meer dan dit wordt er niet bekendgemaakt door Omni. Met betrekking tot de betrouwbaarheid van dit lek is het altijd nog even afwachten. Omni heeft wel vaker informatie gedeeld en is ook met regelmaat correct geweest, maar het is geen feit dat dit ook echt elementen zijn in de game totdat het officieel bekendgemaakt is.

Watch on YouTube

Elden Ring wordt uitgebracht voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, een releasedatum is nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error