Genshin Impact brengt binnen twee weken 100 miljoen dollar op
Genshin Impact heeft binnen twee weken meer dan honderd miljoen dollar opgebracht. Dat meldt Daniel Ahmad, analist bij Niko Partners, op href="https://twitter.com/ZhugeEX/status/1314940495089545216" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Twitter</a>.
De game is het populairst in respectievelijk China, Japan, Korea en de Verenigde Staten, en betreft de grootste lancering van een Chinese ontwikkelaar ooit. De mobiele versie van de game is volgens data-analysebedrijf Sensory Towerna Honor of Kings de best verdienende mobiele game ter wereld.
Volgens analisten is de game hard op weg naar een opbrengst van 1 miljard dollar over alle platformen.
Genshin Impact wordt ontwikkeld doormiHoYo en verscheen eind september voor PlayStation 4, pc, Android en iOS. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen.
De openwereldgame wordt veel vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild en bevat een diepgaand rpg-systeem en multiplayeropties met crossplay tussen alle platformen. Een Nintendo Switch-versie is momenteel in ontwikkeling.