Gamers teleurgesteld met pc-versie Ninja Gaiden: Master Collection
Nieuws

Gamers teleurgesteld met pc-versie Ninja Gaiden: Master Collection

De pc-versie van het vandaag uitgekomen Ninja Gaiden: Master Collection valt niet goed in de smaak bij gamers.

De pc-versie is verkrijgbaar op Steam, en het is voor het eerst dat de moderne Ninja Gaiden-reeks op pc beschikbaar is. Kort na de lancering van het spel bracht Team Ninja een ongebruikelijke gids uit op de Steam-pagina van de game, waarin wordt uitgelegd hoe de game in full-screen gespeeld kan worden en hoe de resolutie van het spel aangepast kan worden.

Dat komt omdat Ninja Gaiden: Master Collection geen optiemenu heeft voor bovenstaande aanpassingen. Om de game in full-screen te spelen, moeten spelers op het vergroot-icoontje rechts bovenin drukken, vergelijkbaar met een webbrowser. Door de Escape-knop in te drukken wordt full-screen weer uitgezet.

De enige manier om de resolutie van de game aan te passen is in de opties van het spel in Steam zelf te gaan. Het kan dus niet in-game. Er kan gekozen worden tussen 720p, 1080p en 4k. Verdere grafische opties kunnen er niet gekozen worden. 

Ook muis- en toetsenbordondersteuning lijkt te ontbreken, waardoor gamers hebben geconcludeerd dat het een onaangepaste overzetting van de consoleversie van de game is. De game krijgt daardoor wisselvallige reviews van spelers op Steam.

Ninja Gaiden: Master Collection is nu verkrijgbaar op Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One en Steam. De collectie bevat Ninja Gaiden Sigma, Ninja Gaiden Sigma 2 en Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge. Daarnaast zit eerder verschenen downloadbare content ook in het pakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Half-Life 2 breekt eigen record voor meeste gelijktijdige Steam-spelers
Nieuws

Half-Life 2 breekt eigen record voor meeste gelijktijdige Steam-spelers

Het hoogst aantal gelijktijdige spelers voor de game sinds 2008

Half-Life 2 heeft zijn record verbroken voor meeste gelijktijdige spelers op Steam.

Op SteamDB valt te lezen dat er gisteren op het drukste moment 64.085 gelijktijdige spelers van Half-Life 2 waren op Steam. Deze cijfers worden sinds 2008 bijgehouden op de site, dus dit betreft in ieder geval een record voor de game sinds dit jaar. Het is niet bekend hoeveel gelijktijdige spelers er op de release van de game in 2004 waren.

Het record is geen toeval: niet alleen wordt gevierd dat de game twintig jaar geleden uitkwam, ook is hij tijdelijk gratis verkrijgbaar op Steam. Daarbij zijn er middels een update diverse verbeteringen uitgebracht en maken Episode 1 en 2 nu onderdeel uit van het totaalpakket.

Overigens heeft Valve ook een documentaire uitgebracht over Half-Life 2. Daarin worden ook beelden getoond van het nooit uitgekomen Episode 3. Daarbij wordt gemeld dat de derde Episode van Half-Life 2 nooit uit is gekomen omdat men het te druk had met de ontwikkeling van Left 4 Dead. "Toen we terugkwamen voor Episode 3 hadden we het gevoel dat we het moment gemist hadden." Tijdens de documentaire worden ook beelden van Episode 3 getoond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Derde deel Final Fantasy 7 Remake nu volledig in productie
Nieuws

Derde deel Final Fantasy 7 Remake nu volledig in productie

Het luchtschip zal een belangrijk onderdeel worden van de game

De plot van het slotstuk van de Final Fantasy 7-remaketrilogie is af en de productie van de game is inmiddels volledig op gang.

Dat hebben regisseur Naoki Hamaguchi en producent Yoshinori Kitasu gemeld op G-Con 2024 afgelopen weekend (via VGC). Veel meer details gaven ze niet, maar duidelijk is nu dus dat de plot helemaal af is en de productie nu op volle toeren draait.

Wel werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Eerder dit jaar meldde het bedrijf ook dat men hoop dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!