Gameregisseur vertrekt bij Halo Infinite
Gameregisseur Chris Lee werkt niet meer aan Halo Infinite. De ervaren werknemer van 343 Industries is vertrokken bij de studio, maar werkt volgens href="https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-28/microsoft-s-new-halo-game-loses-top-director-after-project-delay">Bloomberg </a>nog wel bij Microsoft.
Het vertrek van Lee volgt na een moeizame ontwikkeling. Halo Infinite zou een launchtitel moeten worden voor de Xbox Series X en S, die op 10 november uitkomen. Na slechte kritieken op een gameplayvideo werd het spel echter voor onbepaalde tijd uitgesteld. Het is nu niet bekend wanneer Infinite uitkomt, al is wel aangegeven dat dit in 2021 zal zijn.
Na het uitstel stelde Microsoft een aantal nieuwe mensen aan bij het project. Halo-veteraan Joe Staten werd ingevlogen om de campagne vorm te geven, terwijl Pierre Hintze werd aangesteld voor de multiplayer. Volgens Bloomberg betekende dit dat Chris Lee aan de zijlijn kwam te staan.
In een kort statement is Lee positief over de studio waar hij al sinds 2008 werkte. "Ik heb Infinite verlaten en ben op zoek naar andere kansen. Ik geloof in het team en heb er vertrouwen in dat zij een geweldige game zullen afleveren en dat dit een goed moment is voor mij om weg te gaan."
Microsoft laat weten dat Lee het bedrijf niet helemaal heeft verlaten. "Chris Lee blijft werknemer van Microsoft en hoewel hij Halo Infinite nu heeft verlaten, waarderen we al zijn werk voor het project tot nu toe."
De ontwikkeling van Halo Infinite kent al langer problemen. In augustus 2019 vertrokken creative director Tim Longo en executive producer Mary Olson bij 343 Industries. Het bedrijf zei toen dat "de creatieve visie en productie van de game" geleid bleef worden door Lee.