Game Freak: Niet kunnen overzetten alle pokémon was moeilijke beslissing
Nieuws

Game Freak: Niet kunnen overzetten alle pokémon was moeilijke beslissing

De Pokémon Sword en Shield-producent Junichi Masuda zegt dat het niet kunnen overzetten van alle pokémon naar de nieuwe games een moeilijke beslissing was. Niet alleen het ontbreken van een nationale Pokédex, maar ook andere observaties van fans zorgden voor ophef.

Junichi Masuda, de producent van Pokémon Sword en Shield bij Game Freak, bevestigde tijdens de Nintendo Treehouse-livestream op E3 dat Sword en Shield geen gebruik gaan maken van een nationale Pokédex, wat betekent dat niet alle pokémon uit andere spellen overgezet kunnen worden naar de nieuwe games. Masuda heeft nu in een blogpost op de website van The Pokémon Company gereageerd op de bezorgdheid en ontevredenheid van fans.

In het bericht zegt Masuda, net zoals de fans, gepassioneerd te zijn over de Pokémon-franchise en alle verschillende pokémon. De beslissing om niet alle pokémon over te kunnen zetten naar Sword en Shield was volgens hem dan ook heel moeilijk. Wel verzekert Masuda dat het niet hoeft te betekenen dat een pokémon nooit meer terugkeert, als deze niet beschikbaar is in Sword en Shield. Over het alsnog kunnen overzetten van bepaalde pokémon na de lancering van Sword en Shield zegt Masuda echter niks.

Niet alleen het ontbreken van een nationale Pokédex, maar ook andere observaties van fans hebben gezorgd voor ophef. Zo is in de tot nu toe getoonde beelden van Pokémon Sword en Shield te zien dat een aantal pokémon gebrekkige animaties hebben en dat de open wereld er op visueel gebied niet zo goed uitziet als gedacht. Hierbij worden de spellen vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat er een stuk beter uitziet op de Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Naughty Dog werkt al drie jaar aan onaangekondigde game
Nieuws

Gerucht: Naughty Dog werkt al drie jaar aan onaangekondigde game

Het zou in ieder geval niet om The Last of Us: Part 3 gaan

Naughty Dog, de studio achter The Last of Us en Uncharted, zou al drie jaar een nog onaangekondigde game in ontwikkeling hebben.

Dat claimt insider Daniel Richtman op zijn Patreon (via The Game Post). "Naughty Dog heeft een tweede project in ontwikkeling (niet The Last of Us: Part 3), dat wordt geregisseerd door Shaun Escayg. Het spel is nu drie jaar in ontwikkeling. Escayg is de regisseur van Uncharted: The Lost Legacy en Marvel's Avengers.

Meer details zijn er niet, en het bovenstaande is op moment van schrijven logischerwijs niet officieel bevestigd. Het andere project dat sowieso in ontwikkeling is bij Naughty Dog, is Intergalactic: The Heretic Prophet. De PS5-game zou niet voor 2027 uitkomen, zo werd onlangs geclaimd.

Welke eventuele tweede game Naughty Dog in ontwikkeling zou hebben is op dit moment niet bekend. De insider sluit zoals te lezen valt een derde deel van The Last of Us uit. Onlangs gaf Naughty Dogs Neil Druckmann al aan dat spelers niet per se hoeven te rekenen op een derde deel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Legend of Zelda-film draait vanaf 26 maart 2027 in de bioscoop
Nieuws

The Legend of Zelda-film draait vanaf 26 maart 2027 in de bioscoop

Maze Runner-regisseur Wes Ball regisseert de film

De live-action The Legend of Zelda-film gaat wereldwijd op 26 maart 2027 in première

Dat heeft Nintendo vandaag aangekondigd in de gisteren verschenen Nintendo Today-app, waarop het allerlei nieuws rondom diens consoles en games deelt. Vandaag werd dus de premièredatum van de Zelda-film gedeeld via de app. Naast de datum werd geen verdere informatie gegeven.

Nintendo kondigde in 2023 aan dat het bedrijf samen met producent Avi Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. De regie is in handen van Wes Ball, die vooral bekend is van The Maze Runner. Vorig jaar liet hij al weten dat de film "gegrond en echt" moet worden.

De Zelda-franchise ontstond op de NES met The Legend of Zelda en sindsdien zijn er verschillende uiterst succesvolle delen uitgekomen, zoals Ocarina of Time op de Nintendo 64 en Switch-game The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom.

Nintendo bracht eerder samen met Illumination Entertainment de animatiefilm The Super Mario Bros. Movie uit, gebaseerd op Nintendo-mascotte Super Mario. De film was een groot succes.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!