Fysieke versie Flight Simulator bevat tien disks
Nieuws

Fysieke versie Flight Simulator bevat tien disks

Mensen die een fysieke versie van Microsoft Flight Simulator kunnen een goed gevulde hoes verwachten. De fysieke game bestaat namelijk uit maar liefst ten disks.

Dat zegt ontwikkelaar Mathijs Kok van Aerosoft, een van de makers van de simulator, op een forum. In het bericht zegt hij dat alle edities tien disks hebben, maar dat de Premium editie in een mooiere verpakking zit. “De sim zelf is relatief klein en de gestreamde inhoud van derden en online is volledig optioneel, dus de schijven bevatten voornamelijk de wereld en vliegtuigen geleverd door Microsoft die nodig zijn om de sim te laten werken. Het zijn een heleboel assets op een heleboel schijven, eigenlijk. Dit is veruit de grootste speciale editie voor elk spel in decennia”, zegt Kok op het Forum.

©GMRimport

“Wanneer je de simulator installeert, zal de sim onmiddellijk de servers bijwerken en krijg je de allernieuwste versie voor de simulator zelf en wordt alle inhoud bijgewerkt," zegt hij. "Dit is een simulator die afhankelijk is van de Cloud als je alles ten volste wil benutten. De fysiek versie maakt het dus mogelijk voor mensen met een langzamere internetverbinding om de sim te installeren zonder de ' onnodige inhoud' te downloaden. De simulator is dus in alle opzichten 100% hetzelfde. De fysieke retail-versie geeft je gewoon een mooie doos, gedrukte handleiding en ongeveer 90 GB die je niet hoeft te downloaden. Er is geen verschil tussen de fysieke retail versie en de digitale versie die Microsoft online verkoopt."

Flight Simulator komt 18 augustus uit op de pc. Een releasedatum voor de Xbox One is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error