FSR 2.0-ondersteuning komt morgen naar pc-versie Deathloop
Morgen krijgt de pc-versie van Deathloop ondersteuning voor AMD's Fidelity FX Super Resolution 2.0.
Dat heeft AMD aangekondigd. FidelityFX Super Resolution is AMD's versie van Nvidia's DLSS. Dankzij een slim algoritme kunnen games beter ogen en soepeler lopen. FidelityFX Super Resolution was al geruime tijd beschikbaar op pc en Xbox, maar de 2.0-versie kent diverse verbeteringen die games er nog beter uit laten zien. Deathloop is de eerste game die van de techniek gebruikmaakt.
Op een later moment moeten meer games ondersteuning voor de techniek krijgen, zoals Microsoft Flight Simulator, EVE Online, Delysium, Farming Simulator 22 en het aankomende Forspoken. Vooralsnog gaat het in alle gevallen om de pc-versies van de games - het is niet duidelijk wanneer games op Xbox FSR 2.0 gaan ondersteunen, al moet dat uiteindelijk wel gebeuren.
Onderstaande beelden van FSR 2.0 in Deathloop zijn eerder dit jaar al uitgebracht. Deathloop verscheen afgelopen jaar op pc en PlayStation 5. In de game, die is ontwikkeld door Arkane, arriveren spelers op een wetteloos eiland genaamd Blackreef. Ze zitten gevangen in een soort loop waarbij de dag zich telkens herhaalt, tenzij men op één dag de acht doelwitten op de juiste volgorde doodt. Het doel is de doelwitten vinden, de volgorde aanhouden en daarmee de loop te doorbreken.
De game ontving een 8,5 op Gamer.nl: "Deathloop is een bizarre koortsdroom die eigenlijk te leuk is om uit te ontwaken. Een absurd, retrofuturistisch moordmysterie waarin je de moorden niet oplost, maar juist moet plegen. Je kunt het aan Arkane Studios overlaten om zo’n gestoorde wereld nog geloofwaardig neer te zetten ook."