Fortnite verliest positie als meest bekeken game op Twitch
Nieuws

Fortnite verliest positie als meest bekeken game op Twitch

Fortnite is ingehaald als meest bekeken game op Twitch door League of Legends. Het afnemende succes van het spel heeft mogelijk te maken met de lage kijkcijfers van populaire Fortnite-streamer Ninja.

The Esports Observer heeft haar data gepubliceerd over de meest bekeken games op Twitch in de eerste helft van 2019. Uit de data blijkt dat Fortnite, in tegenstelling tot vorig jaar, niet meer op eerste plek staat. Sterker nog, de kijkcijfers van het battle royale-spel zijn zelfs gedaald ten opzichte van vorig jaar.

Fortnite is ingehaald als best bekeken game door League of Legends, dat in de periode van 1 januari tot en met 30 juni in totaal meer dan 512 miljoen uur is bekeken op Twitch. Fortnite volgt op de tweede plek met 465 miljoen kijkuren, terwijl de top drie compleet wordt gemaakt door Grand Theft Auto 5. De laatstgenoemde game is tot nu toe iets meer dan 269 miljoen uur bekeken in 2019, mede door de stijgende populariteit van roleplaying-servers.

Waar Fortnite in de eerste helft van vorig jaar nog 531 miljoen uur werd bekeken, is dit aantal nu met 66 miljoen afgenomen. De dalende kijkcijfers van het spel hebben mogelijk te maken met het afnemende succes van Ninja, een van de populairste persoonlijkheden op Twitch. In vergelijking tot de eerste zes maanden in 2018, is de Fortnite-streamer het afgelopen half jaar maar liefst 100 miljoen uur minder bekeken.

Bekijk hieronder een overzicht van de games met de meeste kijkuren op Twitch in de eerste helft van 2019:

League of Legends - 512,3 miljoen
Fortnite - 465 miljoen
Grand Theft Auto 5 - 269,1 miljoen
Dota 2 - 237,1 miljoen
Apex Legends - 181,4 miljoen
Counter-Strike: Global Offensive - 178 miljoen
Overwatch - 127,3 miljoen
Hearthstone - 120,7 miljoen
World of Warcraft - 118,5 miljoen

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error