Fortnite-ontwikkelaars zouden werkweken van 70 uur hebben
Nieuws

Fortnite-ontwikkelaars zouden werkweken van 70 uur hebben

Ontwikkelaars die bij Epic Games aan Fortnite werken zouden op reguliere basis werkweken van zeventig uur en meer hebben.

Dat blijkt uit een nieuw artikel van Polygon. Epic zou na de lancering van de battle royale-modus van Fortnite in september 2017 het plotselinge succes zo lang mogelijk vast hebben willen houden. Dit zou er voor hebben gezorgd dat werknemers voor lange tijd met onmenselijke werkuren te maken hadden.

Volgens de bronnen van Polygon, die bij Epic zelf zouden werken, zouden tot honderd werknemers gemiddeld zeventig uur per week werken en zouden anderen zelfs honderd uur per week aantikken.

"Alles moet meteen worden gedaan", zo legt een anonieme bron uit. "We mogen nergens te veel tijd aan besteden. Als iets kapot gaat - bijvoorbeeld een wapen - kunnen we het niet uitzetten en het voor de volgende patch fixen. Het moet meteen gemaakt worden, terwijl we nog aan de patch van volgende week werken. Het is wreed."

Volgens verschillende bronnen zouden werknemers die weigeren om dergelijke uren te werken een slechte reputatie bij het bedrijf krijgen. Dit zou schadelijk zijn voor de toekomst van de werknemer bij het bedrijf. Ook zouden diverse werknemers die weigerden om in het weekend te werken ontslagen zijn. Toch zouden managers bij Epic Games hebben aangegeven dat de extra werktijd vrijwillig was.

"Mensen gaan er aan onderdoor", aldus een anonieme bron. "Iets moet veranderen. Dit kan niet nog een jaar zo doorgaan. In het begin ging het wel, omdat Fortnite een groot succes was en dat voelde goed. We losten problemen op die nieuwe waren voor Epic: hoe we een wereldwijd succesvolle game als een online service moesten draaien. Maar nu komt er geen einde meer aan het werk."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De Sims 1 en 2 verschijnen opnieuw voor pc
Nieuws

De Sims 1 en 2 verschijnen opnieuw voor pc

Heruitgave nu beschikbaar

Electronic Arts brengt de eerste twee Sims-games opnieuw uit voor pc ter ere van de vijfentwintigste verjaardag van de reeks. De zogenaamde Sims 25th Birthday Bundle is vanaf vandaag beschikbaar.

De bundel bevat de eerste twee Sims-games voor Windows 10 en 11, inclusief een flink aantal uitbreidingen en bonuscontent. Zo komt het eerste deel met De Sims: House Party, De Sims: Vacation en De Sims 4: Throwback Fit Kit. Het tweede deel bevat onder andere De Sims 2: Nightlife, De Sims 2: Pets en De Sims 2: Bon Voyage.

De bundel kost zo'n 39,99 euro en is beschikbaar via de EA App, Steam en Epic Games Store. Beide titels zijn ook los verkrijgbaar onder de noemer De Sims: Legacy Collection en De Sims 2: Legacy Collection. EA laat daarbij weten dat ook MySims: Cozy Bundle op 18 maart naar pc komt.

De uitgever benoemt geen grafische verbetering voor de games, behalve de ondersteuning voor nieuwere Windows-besturingssystemen. Het lijkt daarbij dus niet te gaan om remasters.

Watch on YouTube

Bekijk hieronder een lijst met alle bonuscontent per game:

De Sims Legacy Collection

  • De Sims: Livin’ Large

  • De Sims: House Party

  • De Sims: Hot Date

  • De Sims: Vacation

  • De Sims: Unleashed

  • De Sims: Superstar

  • De Sims: Makin’ Magic

  • De Sims 4: Throwback Fit Kit

De Sims 2 Legacy Collection

  • De Sims 2: University

  • De Sims 2: Nightlife

  • De Sims 2: Open for Business

  • De Sims 2: Pets

  • De Sims 2: Bon Voyage

  • De Sims 2: Seasons

  • De Sims 2: FreeTime

  • De Sims 2: Apartment Life

  • De Sims 2: Holiday Party Pack

  • De Sims 2: Family Fun Stuff

  • De Sims 2: Glamour Life Stuff

  • De Sims 2: Happy Holiday Stuff

  • De Sims 2: Celebration! Stuff

  • De Sims 2: H&M Fashion Stuff

  • De Sims 2: Teen Style Stuff

  • De Sims 2: Kitchen & Bath Interior Design Stuff

  • De Sims 2: Mansion & Garden Stuff

  • De Sims 4: Grunge Revival Kit

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Midnight Society sluit deuren, shooter Deadrop geannuleerd
Nieuws

Midnight Society sluit deuren, shooter Deadrop geannuleerd

De studio brak vorig jaar alle banden met oprichter Guy 'Dr. Disrespect' Beahm

De door de streamer Guy 'Dr. Disrespect' Beahm opgerichte ontwikkelstudio Midnight Society houdt er mee op. De debuutgame van de studio, de shooter Deadrop, is dan ook geannuleerd.

Dat werd via social media aangekondigd. Hoewel Beahm niet meer werkzaam was bij de studio, werkten er wel andere grote namen bij Midnight Society, waaronder Call of Duty-ontwikkelaar Robert Bowling en Halo-ontwerpen Quinn Delhoyo. "We spreken onze gemeende dank uit aan alle fans en vinden het heel erg dat we ons uiteindelijke doel niet konden bereiken."

Midnight Society, de studio die Beahm in 2021 oprichtte en waar hij de pvp-shooter Deadrop mee ontwikkelde, brak vorig jaar alle banden met de streamer nadat er beschuldigingen naar buiten zijn gebracht rondom het versturen van seksueel getinte berichten naar een minderjarige.

Deadrop had een 'vertical extraction shooter' moeten worden vergelijkbaar met Escape from Tarkov, waarbij spelers extracties moesten uitvoeren terwijl ze het opnamen tegen andere teams. De game had zich in de toekomst moeten afspelen tijdens de 'klimaatoorlogen', waarbij vervuilde lucht zou worden omgezet naar een soort drugs. Het was de bedoeling dat de game ook NFT's zou bevatten.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!