Fortnite-ontwikkelaars zouden werkweken van 70 uur hebben
Ontwikkelaars die bij Epic Games aan Fortnite werken zouden op reguliere basis werkweken van zeventig uur en meer hebben.
Dat blijkt uit een nieuw artikel van Polygon. Epic zou na de lancering van de battle royale-modus van Fortnite in september 2017 het plotselinge succes zo lang mogelijk vast hebben willen houden. Dit zou er voor hebben gezorgd dat werknemers voor lange tijd met onmenselijke werkuren te maken hadden.
Volgens de bronnen van Polygon, die bij Epic zelf zouden werken, zouden tot honderd werknemers gemiddeld zeventig uur per week werken en zouden anderen zelfs honderd uur per week aantikken.
"Alles moet meteen worden gedaan", zo legt een anonieme bron uit. "We mogen nergens te veel tijd aan besteden. Als iets kapot gaat - bijvoorbeeld een wapen - kunnen we het niet uitzetten en het voor de volgende patch fixen. Het moet meteen gemaakt worden, terwijl we nog aan de patch van volgende week werken. Het is wreed."
Volgens verschillende bronnen zouden werknemers die weigeren om dergelijke uren te werken een slechte reputatie bij het bedrijf krijgen. Dit zou schadelijk zijn voor de toekomst van de werknemer bij het bedrijf. Ook zouden diverse werknemers die weigerden om in het weekend te werken ontslagen zijn. Toch zouden managers bij Epic Games hebben aangegeven dat de extra werktijd vrijwillig was.
"Mensen gaan er aan onderdoor", aldus een anonieme bron. "Iets moet veranderen. Dit kan niet nog een jaar zo doorgaan. In het begin ging het wel, omdat Fortnite een groot succes was en dat voelde goed. We losten problemen op die nieuwe waren voor Epic: hoe we een wereldwijd succesvolle game als een online service moesten draaien. Maar nu komt er geen einde meer aan het werk."