Final Fantasy 7-remake lanceert in maart 2020
Gamer.nl
Nieuws

Final Fantasy 7-remake lanceert in maart 2020

De Final Fantasy 7-remake van Square Enix verschijnt 3 maart 2020. Het concert van het spel, waar de releasedatum werd bekendgemaakt, werd slecht ontvangen door fans.

Vannacht vond het Final Fantasy 7-concert, genaamd A Symphonic Reunion, plaats vanaf E3. Tijdens het concert werd een nieuwe trailer uitgebracht van de remake van Final Fantasy 7, waarin werd onthuld dat het spel 3 maart 2020 wereldwijd wordt uitgebracht voor de PlayStation 4.

Het concert van Final Fantasy 7, waar de releasedatum van het spel werd bekendgemaakt, werd slecht ontvangen op E3. Meerdere fans uitten hun teleurstelling op Twitter en zeiden onder andere dat een groot gedeelte van de muziek digitaal werd afgespeeld, terwijl het orkest in stilte zat. Eerder werd al gewaarschuwd dat de producent van het orkest, Wild Faery, zou bekendstaan om haar slechte communicatie, het negeren van haar klanten en het te laat leveren van tickets.

De Final Fantasy 7-remake werd tijdens de E3 in 2015 aangekondigd, maar sindsdien is Square Enix lange tijd stil geweest over de ontwikkeling van het spel. In mei bevestigde Square Enix wel dat de remake nog altijd bestaat uit meerdere delen.

Waarschijnlijk krijgen we meer nieuws over de remake van Final Fantasy 7 te horen tijdens de E3-persconferentie van Square Enix, welke begint in de nacht van maandag 10 juni op dinsdag 11 juni om 03:00 uur Nederlandse tijd. Bekijk ook in ons overzicht van alle E3-persconferenties wanneer de presentaties van andere uitgevers plaatsvinden.

Watch on YouTube

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!