Final Fantasy 16-regisseur: ‘Serie heeft moeite zich aan te passen’
Nieuws

Final Fantasy 16-regisseur: ‘Serie heeft moeite zich aan te passen’

Volgens Final Fantasy 16-regisseur Naoki Yoshida heeft de Final Fantasy-serie moeite om gametrends te volgen. Ook zegt hij dat Final Fantasy 14 nog decennia moet meegaan.

Dat zegt Yoshida in gesprek met Inverse. “Als we praten over of Final Fantasy zich succesvol weet aan te passen aan trends in de gamesindustrie, denk ik dat de serie momenteel moeite heeft. We zitten nu op een punt waarop we veel uiteenlopende verzoeken krijgen over de richting van ons gamedesign.”

“Om eerlijk te zijn is het onmogelijk om al die verzoeken in te willigen”, vervolgt Yoshida. “Mijn huidige indruk is dat het enige dat we echt kunnen doen meerdere games maken is, en telkens het best mogelijke blijven maken.” Yoshida benadrukt ook dat Final Fantasy de trends niet zou moeten najagen, maar ze zelf zou moeten creëren.

Over de toekomst van mmorpg Final Fantasy 14 is Yoshi-P duidelijk: “Ik wil ervoor zorgen dat Final Fantasy 14 met liefde herinnerd zal worden als een leuke game die mensen de beste game-ervaring gaf. Ik wil er ook voor zorgen dat de game nog decennia meegaat.” Of dat gebeurt met extra uitbreidingen valt nog te bezien, maar de game moet in ieder geval zo lang speelbaar blijven.

Final Fantasy 16 staat gepland voor een release in 2023. De game komt exclusief naar PlayStation 5.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!