Fifa 21 Ultimate Team is nu ook een teamsport
Nieuws

Fifa 21 Ultimate Team is nu ook een teamsport

Een tijdje terug konden we al aan de slag met href="https://gamer.nl/artikelen/handson/fifa-21-belooft-slimmer-en-contextgevoeliger-te-worden/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Fifa 21</a>. Daarbij viel vooral op dat bijna alle spelers zich slimmer gedragen, hoewel keepers er wel nog regelmatig een potje van maken. Inmiddels kunnen we ook meer vertellen over de populairste modus: Fifa 21 Ultimate Team.

De belangrijkste vernieuwing is dat FUT op veler verzoek ook in co-op te spelen is. Dat kon al lokaal, maar nu is het ook mogelijk om online met een vriend FUT te spelen. Je kunt tegen twee andere tegenstanders spelen, of samen tegen de AI. Door de Trainer-functie in te schakelen zie je zelfs elkaars input op de controller, bijvoorbeeld welke kant iemand een pass op gaat mikken. Dat maakt het samenspelen op afstand net iets toegankelijker.

©GMRimport

Genieten van je eigen stadion

Tijdens het bouwen aan je droomteam is er ook meer aandacht voor je stadion. Stadions zijn natuurlijk essentieel onderdeel van de sportbeleving, vraag maar aan iedere supporter van een club die ooit is verhuisd. In FUT kun je dit jaar je stadion op allerlei manieren uitbouwen en opwaarderen. EA laat ons zien hoe een klein amateurstadion met eenvoudige tribunes uitgroeit tot een hightech stadion met een hoop glas en ledverlichting.

In het stadion zelf zijn een aantal dingen te personaliseren, waaronder de prijzenkast en de levensgrote spandoeken (tifo’s) op de tribunes. Daar wil je natuurlijk wat van terugzien, en dus wordt de opkomst van spelers dramatischer in beeld gebracht en wordt de line-up van je spelers, inclusief de belangrijke statistiek Chemistry, geprojecteerd in jouw stadion.

EA blijft zoeken naar de ideale balans tussen Fifa 21 Ultimate Team toegankelijk maken voor iedereen en fanatiekelingen blijven belonen.

-

Verder belooft EA juist minder filmpjes en onderbrekingen en meer tijd ‘op het veld’. Het juichen na een doelpunt wordt ingekort en er wordt hooguit één herhaling vertoond. Dat doet EA om ‘giftig gedrag’ online tegen te gaan; je kunt elkaar dus minder zieken door herhalingen expres af te kijken of uitgebreid en provocerend te staan juichen. Enkele vieringen zijn zelfs om die reden volledig uit het spel gehaald.

Watch on YouTube

Meer en meer

Wat er verder voor nieuws onder de zon is? Vooral meer, meer en nog eens meer. Meer evenementen om aan mee te doen, nieuwe Icons (waaronder Philip Lahm en Xavi), meer spullen om het uiterlijk van je team aan te passen en meer actuele spelerskaarten, die dit keer Meaningful Moments worden genoemd.

Verder schuift en past EA een beetje met aantal spelers en wedstrijden van Division Rivals en FUT Champions, maar de aantallen stonden op dit moment duidelijk nog niet vast. EA blijft dus zoeken naar de ideale balans tussen Fifa 21 Ultimate Team toegankelijk maken voor iedereen en fanatiekelingen blijven belonen.

In dat licht is het dan ook goed om te weten dat je je Ultimate Team mee kan nemen naar de volgende generatie spelcomputers. Niet alleen geeft een exemplaar van Fifa 21 voor de PlayStation 4 of Xbox One je toegang tot Fifa 21 op de PlayStation 5 of Series X, ook alles uit FUT verhuist gewoon mee. Je kunt dus onbezorgd in oktober al aan de slag gaan met Ultimate Team en dan rond de feestdagen een nieuwe spelcomputer in huis halen.

Fifa 21 is vanaf 9 oktober verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De releasedatum voor PlayStation 5 en Xbox Series X is nog onbekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!