Fallout 76-update richt zich op nieuwe spelers en overleven
Nieuws

Fallout 76-update richt zich op nieuwe spelers en overleven

De elfde Fallout 76-update, die halverwege deze maand moet verschijnen, richt zich op de speelervaring van nieuwe spelers. Ook moet het overleven in de wereld van het spel makkelijker worden.

Bethesda heeft in een blogpost meer details gegeven over alweer de elfde update van Fallout 76. In het bericht wordt bekendgemaakt dat de update halverwege deze maand moet verschijnen, nadat deze eerder stond gepland voor begin juli. De reden hiervoor is dat het implementeren van een aantal verbeteringen langer duurder dan vooraf werd gedacht.

De nieuwe update van Fallout 76 maakt een aantal veranderingen om de speelervaring van nieuwe spelers te verbeteren. Zo krijgen spelers van level 15 of lager een sterkere weerstand tegen ziektes, terwijl iedereen onder level 25 straks minder caps hoeft te betalen om het fast travel-systeem te gebruiken. Ook worden de beloningen van een aantal makkelijke uitdagingen aangepast, om beter aan te sluiten bij de behoeften van nieuwe spelers.

Om het overleven in de wereld van Fallout 76 makkelijker te maken, wordt het moeilijkheidsniveau van vijanden in de Ash Heap-, Savage Divide- en Toxic Valley-gebieden verlaagd. Hierdoor hebben spelers een kleinere kans om een vijand van een hoog level tegen te komen in de begingebieden. Ook wordt er een aanpassing gemaakt aan rauwe etenswaren en dranken, zodat deze vijftig procent langer meegaan voordat ze beginnen met bederven.

De update maakt verder verbeteringen aan de beschrijvingen van legendarische items, recepten en mods, zodat deze de volledige eigenschappen van het item tonen in plaats van alleen de eerste eigenschap. Ook wordt er een groot aantal bugs opgelost.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!