Facebook weigert Gris-advertentie om 'seksuele' content
Nieuws

Facebook weigert Gris-advertentie om 'seksuele' content

Een advertentie van de indiegame Gris is op Facebook geweigerd nadat het social media-bedrijf beweerde dat de betreffende advertentie seksueel suggestieve content bevat. Echter lijkt er geen enkele vorm van seksualiteit voor te komen in de advertentie.

In de advertentie is te zien hoe een standbeeld van een vrouw uiteenvalt in verschillende stukken. De advertentie bevat dan ook geen enkele vorm van naaktheid. Echter wordt dit volgens het algoritme van Facebook in een bepaalde vorm bestempeld als het bevatten van seksuele content. Uitgever Devolver Digital uitte dan ook zijn onvrede over deze opvallende weigering.

De bewegende afbeelding bij de advertentie was onderdeel van de nieuwe lanceringstrailer van de nieuwe game.

©GMRimport

In gesprek met Kotaku zegt een vertegenwoordiger van Devolver Digital dat deze weigering 'ronduit stom' is. "We zijn in beroep gegaan en er is gezegd dat op basis van de voorwaarden van Facebook de advertentie geweigerd is. In de voorwaarden staat dat er geen naaktheid wordt toegelaten op het sociale media-platform. Ten eerste, ze is een standbeeld en ten tweede, er wordt absoluut geen naaktheid getoond in de foto. Deze advertentie kan niet gezien worden als 'seksuele content.", aldus vertegenwoordiger van Devolver Digital.

Om het standpunt van de uitgever te verstevigen zocht Devolver Digital naar afbeeldingen op Facebook die, in vergelijking met de advertentie, duidelijk wel seksuele content bevat en toch toegelaten wordt op de website.

©GMRimport

Hiermee lijkt Devolver Digital aan te geven dat het algoritme van Facebook niet deugt en toe is aan verandering om te voorkomen dat andere partijen ook hiervan de dupe worden.

Watch on YouTube

In onze review werd Gris onder andere geprezen om zijn originele wereld, muziek en visuele stijl.

Gris is verkrijgbaar op pc en Nintendo Switch.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni
Nieuws

MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni

De game bevat een futuristische open spelwereld

MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, komt op 10 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. De game komt zowel fysiek als digitaal uit, verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en gaat 59,99 euro kosten. Een nieuwe verhalende trailer draait om de locatie waar de game zich afspeelt, Redrock City, en toont behoorlijk wat actie.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy benadrukt echter dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties
Nieuws

The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties

Haar motivatie zal niet lang op zich laten wachten

In het aankomende tweede seizoen van The Last of Us wordt meteen de motivatie achter de acties van personage Abby Anderson gedeeld met kijkers.

Dat heeft Neil Druckmann, een van de makers van de games en showrunners van de tv-serie, bevestigd (via Gold Derby). Logischerwijs volgen hierna (zo vaag mogelijk beschreven) spoilers voor het verhaal van The Last of Us: Part 2 en de tv-serie.

"In de game speel je als Abby, dus vorm je meteen een band met haar, omdat je als haar moet zien te overleven, met haar door de sneeuw rent en tegen geïnfecteerden vecht. We kunnen bepaalde details weglaten en in mysterie gehuld laten en dit pas later uit de doeken doen", zo legt Druckmann uit.

Hij meldt vervolgens dat dit geen optie is in de televisieserie, omdat kijkers natuurlijk niet Abby kunnen besturen. "We hebben dus andere gereedschappen nodig, en de context gaf ons die mogelijkheid." Met die context bedoelt Druckmann de reden waarom Abby bepaalde acties onderneemt gedurende het verhaal. Haar motivatie om dit te doen wordt pas later in de game onthuld, maar dit komt dus relatief vroeg gedurende het aankomende tweede seizoen aan bod.

"Als we een soortgelijke tijdlijn als de game aan zouden houden rondom deze onthulling, zouden kijkers erg, erg lang moeten wachten op die context. Ze zouden waarschijnlijk ook spoilers lezen tussen de seizoenen door, en dat wilden we voorkomen. Het voelde dan ook goed om de onthulling naar voren te halen en kijkers meteen de juiste context te geven."

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max. Onlangs ging de eerste aflevering in première voor een selecte groep in Los Angeles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!