Facebook-account wordt verplicht voor vr-headsets van Oculus
Nieuws

Facebook-account wordt verplicht voor vr-headsets van Oculus

Gebruikers van de vr-headsets van Oculus moeten in de toekomst verplicht een Facebook-account aan de headset koppelen. Dat maakt Oculus bekend via zijn href="https://www.oculus.com/blog/a-single-way-to-log-into-oculus-and-unlock-social-features/">eigen website.</a>

De verplichting geldt in eerste instantie voor nieuwe klanten van Oculus. Iedereen die vanaf oktober 2020 voor het eerst een Oculus-product gebruikt, moet inloggen via Facebook.

Bestaande klanten krijgen de optie om hun Facebook-account op te laten gaan in hun huidige Oculus-account. Spelers die dat niet doen, kunnen nu nog ongeveer twee jaar van hun account genieten. Na 1 januari 2023 stopt de ondersteuning voor Oculus-accounts.

Oculus-bezitters die hun Facebook-account op dat moment nog niet hebben gekoppeld, kunnen hun vr-bril overigens wel blijven gebruiken. De functionaliteiten van de headset worden echter beperkt, totdat een Facebook-account is gekoppeld. Ook is het volgens Oculus mogelijk dat sommige games en apps dan niet meer werken. "Dit kan zijn omdat ze functies bevatten waarvoor een Facebook-account nodig is, of omdat een ontwikkelaar heeft besloten om de app of game niet meer te ondersteunen."

Oculus zegt in de blogpost dat deze verandering nodig is om meer interactie mogelijk te maken in virtual reality. "Door mensen een enkele manier te geven om in te loggen bij Oculus - met hun Facebook-account en wachtwoord - wordt het makkelijk om vrienden te vinden, te verbinden en samen te spelen in vr. We weten dat sociale vr nog meer te bieden heeft en met deze verandering wordt het mogelijk om veel functies die mensen kennen van Facebook te integreren. We kunnen met de kracht van Facebook meer multiplayer- en sociale ervaringen introduceren in vr, zoals Horizon, waarin je kunt verkennen, spelen en werelden kunt creëren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error