ESA wil E3 komend jaar aanpassen
De Entertainment Software Association (ESA) is van plan om E3 volgend jaar flink aan te passen.
Dat blijkt uit interne communicatie van de organisatie achter de gamebeurs, dat is uitgelekt via Gamedaily.biz. Sinds een paar jaar is de beurs ook toegankelijk voor consumenten. ESA wil volgend jaar 10.000 meer consumenten toelaten op de beurs, waardoor er in totaal 25.000 consumenten welkom zijn. Wel moet er een aparte persdag komen, waarop alleen journalisten welkom zijn.
Verder wil ESA nauwer samenwerken met journalisten, content creators en influencers. Dit om "de content en berichtgeving" rondom E3 te kunnen controleren. ESA zou daarom betaalde samenwerkingen met diverse media willen creëren. Verder is ESA van plan om de beursvloerindeling op de schop te nemen. Op een uitgelekte presentatieslide hieronder is te zien hoe men de nieuwe indeling voor zich ziet.
De laatste jaren lijkt E3, ooit het belangrijkste game-evenement van het jaar, aan invloed te verliezen. Steeds meer uitgevers kiezen er voor om niet op de beurs te staan of hun eigen evenement te houden. Electronic Arts is al jaren niet aanwezig op de beurs en Sony liet het dit jaar afweten. Daarbij lekte ESA eerder dit jaar de persoonsgegevens van duizenden aanwezige journalisten uit, met veel kritiek tot gevolg.
©GMRimport
©GMRimport