Epos brengt GSX 1000-geluidskaart terug met tweede editie
Nieuws

Epos brengt GSX 1000-geluidskaart terug met tweede editie

Epos heeft de GSX 1000 '2nd Edition' aangekondigd, een voortzetting van de gaming-DAC die het merk eerder onder Sennheiser produceerde.

Epos' tweede editie van de GSX 1000 houdt vast aan het dezelfde ontwerpstijl en stript de Sennheiser-branding, maar maakt ruimte voor enkele moderne aanpassingen en interne verbeteringen op de digitale-analoge-converter (DAC) voor pc-gamers. 

Daaronder vallen hoofdzakelijk verbeterde aansluitingsmogelijkheden, zoals een microfooningang en achterliggende pijplijn met ondersteuning voor 16-bit/48 kHz-frequenties (voorheen tot 16-bit/16 kHz) en usb-c in plaats van het licht verouderde micro-usb. 

Het centrale en met Windows synchroniserende volumewiel is ditmaal van zwart aluminium, waar het voorheen zilverkleurig afstak. De rood verlichte touch-knoppen in het ferme wiel keren daarentegen onveranderd terug; van zelf aan te passen rgb-verlichting is bij Epos nog altijd geen sprake. De vier wit-rode indicatielichten op de hoeken van het apparaat corresponderen met het huidige profiel van de DAC.

©GMRimport

Net als de voorgaande GSX 1000-geluidskaarten biedt het tweede model van Epos de mogelijkheid om snel te schakelen tussen 2.0- en 7.1-geluidsprofielen, waarbij ditmaal ook het 7.1-geluid opschaalt naar 16-bit/48 kHz. In de 'eerste editie' draaide enkel de 2.0-uitvoer op 48 kHz, waar 7.1 terug moest schalen naar 44,1 kHz. Daarbovenop komt het surround-profiel met drie opties in geluidsweerkaatsing: inactief, laag of sterk. 

Daarnaast biedt het touchpaneel de mogelijkheid om te wisselen tussen vier van Epos' eigen EQ-profielen: neutraal, esports, muziek en films. Analoge headsets die zelf geen 'sidetone' voor het microfoongeluid kunnen generen, kunnen dat met de GSX 1000 alsnog doen, aan de hand van drie snelle instellingen: wederom inactief, laag en sterk.

De Epos GSX 1000 2nd Edition is sinds gisteren officieel te verkrijgen, onder andere via Epos' eigen webwinkel. In Europa kent de externe geluidskaart een adviesprijs van 199 euro.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error