Epic-CEO: Exclusives zijn enige manier om game-industrie te beïnvloeden
Gamer.nl
Nieuws

Epic-CEO: Exclusives zijn enige manier om game-industrie te beïnvloeden

Tim Sweeney, de oprichter en directeur van Epic Games, zegt op Twitter dat het exclusief lanceren van games op de Epic Games Store de enige manier is om de game-industrie te beïnvloeden.

Wanneer iemand op Twitter vraagt waarom Epic niet gewoon vraagt om een game naar de Epic Games Store te brengen, in plaats van deze op een agressieve manier te kapen, reageert Tim Sweeney dat dit de kernstrategie is van het bedrijf om te kunnen concurreren met andere grote digitale winkels. "We geloven dat exclusives de enige manier zijn om de 70/30-omzetverdeling op zo'n grote schaal te veranderen, dat het permanent invloed heeft op de hele game-industrie", aldus Sweeney. Hiermee refereert hij naar het omzetaandeel van ontwikkelaars op Steam. Momenteel krijgen ontwikkelaars namelijk 70 procent van de opbrengst wanneer er een aankoop wordt gedaan via Steam, wat volgens Sweeney en Epic niet genoeg is.

Sweeney noemt als voorbeeld dat verschillende uitgevers, waaronder EA, Activision en Ubisoft, jaren hebben gewerkt om een eigen digitale winkel op te zetten. Toch komen deze winkels volgens hem lang niet in de buurt van de schaal van Steam, ondanks de functionaliteiten van de platformen. "De mogelijkheid om games met korting te verkopen is hierdoor gelimiteerd", aldus Sweeney.

Op het argument dat de strategie van Epic Games niet redelijk is, zegt Sweeney dat de oplossing proportioneel is aan het probleem dat ze willen oplossen. De 30 procent waar Valve nu beslag op legt is volgens hem namelijk meer dan de totale winst van de ontwikkelaars. Ook zou het bereiken van een 88/12-omzetverdeling in de game-industrie leiden tot meer investeringen van uitgevers en ontwikkelaars.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!