Epic betaalt Frogwares om personeel uit Kiev te kunnen halen
Nieuws

Epic betaalt Frogwares om personeel uit Kiev te kunnen halen

Sherlock Holmes-ontwikkelaar Frogwares heeft een zogenaamde Epic MegaGrant gekregen om zijn werknemers uit Kiev te kunnen halen en de financiële klap van de oorlog te verlichten.

Dat meldt Frogwares in een bericht op eigen website. Ontwikkelaars die met de Unreal Engine werken kunnen een MegaGrant aanvragen om te helpen bij "creatieve, opmerkelijke en innovatieve projecten", maar die kan dus ook helpen bij dit soort uitzonderlijke situaties. "De oorlog heeft een negatieve invloed gehad op onze productie-werkstroom en heeft geleid tot gedeeltelijke desorganisatie van onze studio", luidt het.

"Het geld van de Epic MegaGrant zal cruciaal zijn bij het verhuizen van onze werknemers naar veiligere omgevingen, en zal degenen helpen die naar de afgelegen regio's van Oekraïne zijn verhuisd, of naar andere delen van Europa, om financieel stabiel te blijven", vervolgt Frogwares.

"De oorlog heeft ook een financieel gat achtergelaten voor de studio, dat invloed heeft op onze bedrijfsvoering. We zijn de afgelopen maanden hard aan het werk om de gebruikelijke gang van zaken in stand te houden, en de MegaGrant zal ons helpen ons team te voorzien van speciaal apparatuur dat belangrijk is voor game-ontwikkeling, en onze data-infrastructuur over te zetten."

"Kortom, de Epic MegaGrant zal gebruikt worden om de financiële klap van de oorlog te verlichten en om overeind te blijven. We willen Epic Games bedanken voor hun steun in deze moeilijke tijden."

Het is niet voor het eerst dat Epic slachtoffers van de oorlog te hulp schiet. Door een Fortnite-actie haalde het bedrijf al 144 miljoen dollar op voor getroffenen. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!