Elk personage en vijand heeft een hartslag in The Last of Us: Part 2
In The Last of Us: Part 2 heeft elk personage en elke vijand een hartslag.
Dat laat Anthony Newman van Naughty Dog weten in een interview met Polygon. De techniek wordt niet in beeld gebracht met een metertje, maar heeft wel invloed op de gameplay.
Newman: "We hebben elk facet van de game van een update voorzien (ten opzichte van het origineel). Eén van de nieuwe elementen is de audio. Wanneer Ellie sprint en dan stopt, hoor je dat ze zwaarder ademhaalt."
Hij vervolgt: "Achter de schermen betekent dit dat Ellie's hartslag omhoog en omlaag gaat. Hij gaat omhoog wanneer ze sprint, wanneer ze aanvalt, wanneer ze schade oploopt en in het bijzijn van vijanden. En dat heeft effect op het geluid dat ze maakt tijdens het ademhalen."
Vervolgens laat Newman weten dat elk personage en elke vijand in de game van dezelfde techniek gebruikmaakt. Zelfs de Clickers. "Het is ongelooflijk, want ik kon op deze manier nog beter een kat-en-muisspel spelen met de Clickers en ik begrijp ze beter door de geluiden die ze maken. En de mensen doen hetzelfde qua ademhaling en sprinten enzovoorts."
The Last of Us: Part 2 is vanaf 21 februari 2020 beschikbaar op PlayStation 4.