Electronicaduo Autechre maakte bijna de Metroid Prime-soundtrack
Nieuws

Electronicaduo Autechre maakte bijna de Metroid Prime-soundtrack

Het Britse electronicaduo Autechre was bijna verantwoordelijk voor de soundtrack van de eerste Metroid Prime.

Het duo, bestaande uit Rob Brown en Sean Booth, verscheen in de credits van de in 2002 uitgekomen GameCube-game, maar hun betrokkenheid bij de game was tot voor kort onduidelijk.

In een recente vragensessie op Twitch onthulde Booth - ondanks een schijnbaar getekende NDA - dat Autechre in eerste instantie de soundtrack van Metroid Prime zou maken. Uiteindelijk besloot Nintendo echter voor Kenji Yamamoto, de gebruikelijke componist voor Metroid-games, te gaan.

"In feite werden we (door Retro Studios) gevraagd om de soundtrack te doen. We ontmoetten ze in Austin. Ze hadden er echt zin in en wij ook, want het is fucking Metroid... de beste game ooit. En toen ketste het bij Nintendo op een of andere manier af. Ze wilden dat hun eigen man het zou doen, dus daar bleef het bij."

Fans van het legendarische electronicaduo merkten al langer op dat de muziek in Metroid Prime wat weghad van Autechre. Booth claimt niet te weten of de huidige soundtrack van de game op een of andere manier geïnspireerd is op materiaal van de band.

Retro Studios werkt al geruime tijd aan Metroid Prime 4. Ondertussen is vorig jaar de 2D-game Metroid Dread uitgekomen. Er gaan al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van de eerste Metroid Prime in de maak is, maar Nintendo heeft vooralsnog niets officieel bevestigd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide gameplaybeelden van Atomfall getoond
Nieuws

Uitgebreide gameplaybeelden van Atomfall getoond

Game komt op 27 maart naar pc, PlayStation- en Xbox-consoles

In een 'Extended Gameplay Showcase' geeft Rebellion een uitgebreide blik op het aankomende Atomfall.

Ontwikkelaar Ben Fisher praat hierin ondertussen over wat spelers te wachten staat. Atomfall speelt zich vijf jaar na een nuclaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Atomfall komt op 27 maart naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook komt de game op release op Game Pass te staan. De game wordt ontwikkeld door de Britse studio Rebellion, bekend van de Sniper Elite-serie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The First Descendant wordt straks niet meer ondersteund op PS4 en Xbox One
Nieuws

The First Descendant wordt straks niet meer ondersteund op PS4 en Xbox One

Geboekte progressie kan meegenomen worden naar de andere platformversies

Nexon stopt de ondersteuning voor de PlayStation 4- en Xbox One-versie van het in 2024 verschenen The First Descendant op 19 juni.

De game gaat ook niet meer verkocht worden via die platforms. Mensen kunnen hun geboekte progressie wel overzetten naar de pc-, PS5- of Xbox Series-versies van de game.

De free-to-play-game bevat coöperatieve gameplay voor vier speler, waarbij mensen deelnemen aan grootschalige gevechten en grote eindbazen verslaan. Spelers besturen een Descendant en moeten vechten tegen een invasie om zo de mensheid in Ingris te redden tegen de slechte Vulgus.

Vorig jaar kwam naar buiten dat icoontjes in The First Descendant erg veel weghadden van icoontjes uit Destiny 2. Nexon paste deze icoontjes uiteindelijk aan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!