Electronicaduo Autechre maakte bijna de Metroid Prime-soundtrack
Nieuws

Electronicaduo Autechre maakte bijna de Metroid Prime-soundtrack

Het Britse electronicaduo Autechre was bijna verantwoordelijk voor de soundtrack van de eerste Metroid Prime.

Het duo, bestaande uit Rob Brown en Sean Booth, verscheen in de credits van de in 2002 uitgekomen GameCube-game, maar hun betrokkenheid bij de game was tot voor kort onduidelijk.

In een recente vragensessie op Twitch onthulde Booth - ondanks een schijnbaar getekende NDA - dat Autechre in eerste instantie de soundtrack van Metroid Prime zou maken. Uiteindelijk besloot Nintendo echter voor Kenji Yamamoto, de gebruikelijke componist voor Metroid-games, te gaan.

"In feite werden we (door Retro Studios) gevraagd om de soundtrack te doen. We ontmoetten ze in Austin. Ze hadden er echt zin in en wij ook, want het is fucking Metroid... de beste game ooit. En toen ketste het bij Nintendo op een of andere manier af. Ze wilden dat hun eigen man het zou doen, dus daar bleef het bij."

Fans van het legendarische electronicaduo merkten al langer op dat de muziek in Metroid Prime wat weghad van Autechre. Booth claimt niet te weten of de huidige soundtrack van de game op een of andere manier geïnspireerd is op materiaal van de band.

Retro Studios werkt al geruime tijd aan Metroid Prime 4. Ondertussen is vorig jaar de 2D-game Metroid Dread uitgekomen. Er gaan al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van de eerste Metroid Prime in de maak is, maar Nintendo heeft vooralsnog niets officieel bevestigd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Call of Duty: Black Ops 6-patch uitgebracht, Recon-perk generfd
Nieuws

Call of Duty: Black Ops 6-patch uitgebracht, Recon-perk generfd

Submachineguns richten nu meer schade aan vanaf een afstand

Treyarch heeft gisteravond een patch uitgebracht voor Call of Duty: Black Ops 6 waarmee onder andere de Recon-perk minder sterk is gemaakt.

Gisteren viel al te lezen dat Treyarch de perk ging aanpassen. Perks in Call of Duty-games geven spelers in de multiplayermodus specifieke extra krachten of voordelen. Spelers kunnen drie perks tegelijk selecteren. Nieuw in Black Ops 6 is dat spelers die drie perks uit dezelfde categorie selecteren een extra voordeel ontvangen.

Wanneer mensen drie blauwe perks selecteren, ontvangen ze de extra kracht 'Recon'. Dit houdt in dat spelers net na een respawn tijdelijk door muren kunnen kijken om zo vijanden te zien. Ook worden er doodshoofden niet op de radar getoond wanneer een vijand wordt gedood en licht het scherm kort op wanneer een vijand naar de speler kijkt.

Aangezien er veel klachten waren over de perk, is deze nu aangepast. Voorheen konden spelers tot twee seconden na een spawn vijanden door muren heen zien, maar dit is nu veranderd naar anderhalve seconde. Voordat het eerste seizoen op 14 november van start gaat volgt er nog een nerf voor de perk, aldus Treyarch.

Verder zijn er diverse wapens en items aangepast. Zo verblinden flashbangs spelers nu twintig procent minder lang, doen submachineguns meer schade vanaf een afstand en heeft Treyarch de spawnpoints op diverse maps aangepast na meerdere klachten. Alle patch notes zijn hier te vinden.

De patch had overigens ook als onbedoeld gevolg dat alle geslecteerde vizieren op geweren werden gedeselecteerd zodra men het geweer in Gunsmith opende. Deze bug is inmiddels via een hotfix weer opgelost.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo Switch wereldwijd 146,04 miljoen keer verkocht
Nieuws

Nintendo Switch wereldwijd 146,04 miljoen keer verkocht

De verkoop van de console is inmiddels trager dan voorheen

Er zijn wereldwijd inmiddels 146,04 miljoen exemplaren van de Nintendo Switch verkocht.

Dat heeft Nintendo bekendgemaakt. De verkoopcijfers zijn gemeten tot en met 30 september 2024 - de consoles die daarna zijn verkocht zijn er dus niet bij opgeteld. Het afgelopen kwartaal zijn er 2,62 miljoen exemplaren van de console verkocht, alsmede 39,64 miljoen games.

Nintendo heeft ook een update gegeven over de totale verkoopaantallen van de tien bestverkochte Switch-games:

  • Mario Kart 8 Deluxe – 64,27 miljoen

  • Animal Crossing: New Horizons – 46,45 miljoen

  • Super Smash Bros. Ultimate – 35,14 miljoen

  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 32,29 miljoen

  • Super Mario Odyssey – 28,50 miljoen

  • Pokemon Sword / Pokemon Shield – 26,44 miljoen

  • Pokemon Scarlet / Pokemon Violet – 25,69 miljoen

  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – 21,04 miljoen

  • Super Mario Party – 20,98 miljoen

  • New Super Mario Bros. U Deluxe – 17,77 miljoen

Van de volgende Switch-games is ook bekendgemaakt hoeveel exemplaren er van zijn verkocht:

  • Nintendo Switch Sports – 14,37 miljoen

  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom – 2,58 miljoen

  • Paper Mario: The Thousand-Year Door – 1,94 miljoen

  • Luigi’s Mansion 2 HD – 1,57 miljoen

De verkoop van de Switch en de games blijft dalen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Nintendo heeft de verwachtingen van Switch-verkoop van dit fiscale jaar, dat loopt tot en met maart 2025, dan ook met een miljoen exemplaren naar beneden bijgesteld. Het bedrijf verwacht dat het dit fiscale jaar in totaal 12,5 miljoen exemplaren verkoopt van de console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!