Eerste update Microsoft Flight Simulator werkt Japan bij
Nieuws

Eerste update Microsoft Flight Simulator werkt Japan bij

De eerste 'wereldupdate' voor Microsoft Flight Simulator werkt onder andere Japan bij.

Zo krijgt de game volledig geüpdatete steden, waaronder Tokushima en Tokyo, die volledig zijn gerenderd met fotogrammetrie. Ook voegt de update zes nagemaakte Japanse vliegvelden aan de game toe en zijn trekpleisters als torens, bergen en tempels voorzien van een update.

De update is op 29 september gratis te downloaden voor bezitters van de game. Het is nog niet duidelijk of Microsoft ook andere werelddelen bijwerkt.

Microsoft Flight Simulator is nu beschikbaar op pc. Een Xbox One-versie is nog in de maak.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bright Memory: Infinite verschijnt deze maand voor smartphones
Nieuws

Bright Memory: Infinite verschijnt deze maand voor smartphones

Game kwam eerder al uit op pc en consoles

De eerder op pc en consoles uitgekomen firstpersonshooter Bright Memory: Infinite kan vanaf 17 januari ook gekocht en gespeeld worden via iOS en Android.

Dat heeft FYQD-Studio aangekondigd. De de game verscheen in 2021 op Steam en kwam het jaar daarna ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. De mobiele versie is gebaseerd op de pc-versie van de game en ondersteunt Xbox-controllers en mikken middels de gyroscoop.

Bright Memory: Infinite is ontwikkeld door een Chinese solo-ontwikkelaar en is op zijn beurt weer een nieuwe versie van Bright Memory: Episode 1, dat in 2019 verscheen. De game draait om agente Shelia, die bewapend de strijd aangaat met demonen uit de Chinese mythologie. Hieronder kan een trailer van de mobiele versie worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Overname door Sony gaf Naughty Dog financiële vrijheid'
Nieuws

'Overname door Sony gaf Naughty Dog financiële vrijheid'

De medeoprichter van de studio blikt terug

Volgens een van de medeoprichters van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog ging de studio akkoord met een overname door Sony zodat de studio zich niet meer druk hoefde te maken over ontwikkelbudgetten.

Naughty Dog werd in 2001 overgenomen door Sony voor een onbekend bedrag. Daarvoor had de Amerikaanse ontwikkelaar al met Sony samengewerkt aan de Crash Bandicoot-games. Andy Gavin, een van oprichters van Naughty Dog, legde in een onlangs geplaatste post op LinkedIn uit hoe de overname tot stand kwam.

"In 2000 financierden we zelf nog elk project. De stress die kwam kijken bij het financieren van deze steeds groter wordende budgetten was enorm. Dat gold niet alleen voor ons - het was en is nog steeds een systematisch probleem bij AAA-ontwikkeling. Ontwikkelaars hebben bijna nooit de middelen om hun eigen games te financieren, wat uitgevers erg veel macht geeft."

Gavin vervolgt: "Aan Sony verkocht worden draaide niet alleen om het veiligstellen van een financiële toekomst voor Naughty Dog. Het gaf de studio de middelen om de beste games mogelijk te maken, zonder dat we werden verpletterd door het gewicht van de stijgende kosten en de verlammende angst dat één fout alles zou verknallen."

Wat Gavin betreft was de verkoop de juiste keuze: "AAA-games zijn alleen maar prijziger geworden. De grootste games kosten tegenwoordig 300, 400 of zelfs 500 miljoen dollar om te ontwikkelen. Hadden we het (als zelfstandige studio) gered? Misschien. Maar door overgenomen te worden door de juiste partij kreeg Naughty Dog de stabiliteit die het nodig had om te gedijen en om de games waar we altijd van hebben gedroom te kunnen blijven maken!"

Naughty Dog werd in 1984 opgericht door Gavin en Jason Rubin. De studio werd zoals gezegd vooral bekend dankzij de Crash Bandicoot-games. Daarna ontwikkelde het IP zoals Jak and Daxter, Uncharted en The Last of Us. Eind vorig jaar werd de nieuwe game van de ontwikkelaar onthuld, genaamd Intergalactic: The Heretic Prophet.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!