Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven
Nieuws

Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven

Een aantal vroege ontwerpen van Pokémon Red en Pokémon Green zijn opgedoken. In de tekeningen zijn nooit verschenen pokémon te zien en wordt een populaire theorie van fans bevestigd.

Een aantal ontwerpen die dateren van een van de allereerste prototypes van Pokémon Red Version en Pokémon Green Version zijn verschenen. Helix Chamber, een groep Pokémon-fans die als doel heeft om alle mysteries van de games, manga en anime te ontrafelen, bracht deze ontwerpen naar buiten nadat zij deze vorige zomer hadden ontvangen van een anonieme bron.

In de uitgegeven bestanden zijn onder andere een aantal tekeningen te zien van pokémon die uiteindelijk nooit in het spel terecht gekomen zijn. De namen van deze pokémon, die in de onderstaande afbeelding staan weergeven, zijn bedacht door Helix Chamber en zijn dus niet de officiële namen van de wezens. Zo is er Omega, een Pokémon gebaseerd op Mechagodzilla, en Baloonda, een op een ballon lijkend schepsel dat later vervangen is door Jigglypuff.

©GMRimport

Een van de opvallendste vondsten is een evolutie van Cubone of Marowak, genaamd Guardia. Op de tekening van deze Pokémon is een groter dan normale Marowak te zien die een baby Cubone vasthoudt. Deze afbeelding bevestigt een populaire theorie van fans dat Cubone eigenlijk een Kangaskhan-baby is. De baby zou gevonden en geadopteerd zijn door Marowak, waarna Cubone zijn schedel heeft gekregen van de moeder.

Het prototype van Pokémon Red en Green laat ook een aantal eerste schetsen zien van verschillende personages in het spel. Zo is te zien dat de speler in een vroeg ontwerp een zweep vasthield en was Gym Leader Blaine een soldaat in plaats van een wetenschapper.

Pokémon Red Version en Pokémon Green Version heten eigenlijk Pocket Monsters: Red en Pocket Monsters: Green, en waren de eerste Pokémon-games ooit. De spellen werden uitgebracht in Japan op 27 februari 1996 voor de Game Boy en werden later in hetzelfde jaar vergezeld door Pokémon Blue Version, welke als basis werd gebruikt voor de Pokémon Red- en Blue-games zoals we die in het Westen kennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!