Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven
Gamer.nl
Nieuws

Vroege ontwerpen Pokémon Red en Green vrijgegeven

Een aantal vroege ontwerpen van Pokémon Red en Pokémon Green zijn opgedoken. In de tekeningen zijn nooit verschenen pokémon te zien en wordt een populaire theorie van fans bevestigd.

Een aantal ontwerpen die dateren van een van de allereerste prototypes van Pokémon Red Version en Pokémon Green Version zijn verschenen. Helix Chamber, een groep Pokémon-fans die als doel heeft om alle mysteries van de games, manga en anime te ontrafelen, bracht deze ontwerpen naar buiten nadat zij deze vorige zomer hadden ontvangen van een anonieme bron.

In de uitgegeven bestanden zijn onder andere een aantal tekeningen te zien van pokémon die uiteindelijk nooit in het spel terecht gekomen zijn. De namen van deze pokémon, die in de onderstaande afbeelding staan weergeven, zijn bedacht door Helix Chamber en zijn dus niet de officiële namen van de wezens. Zo is er Omega, een Pokémon gebaseerd op Mechagodzilla, en Baloonda, een op een ballon lijkend schepsel dat later vervangen is door Jigglypuff.

©GMRimport

Een van de opvallendste vondsten is een evolutie van Cubone of Marowak, genaamd Guardia. Op de tekening van deze Pokémon is een groter dan normale Marowak te zien die een baby Cubone vasthoudt. Deze afbeelding bevestigt een populaire theorie van fans dat Cubone eigenlijk een Kangaskhan-baby is. De baby zou gevonden en geadopteerd zijn door Marowak, waarna Cubone zijn schedel heeft gekregen van de moeder.

Het prototype van Pokémon Red en Green laat ook een aantal eerste schetsen zien van verschillende personages in het spel. Zo is te zien dat de speler in een vroeg ontwerp een zweep vasthield en was Gym Leader Blaine een soldaat in plaats van een wetenschapper.

Pokémon Red Version en Pokémon Green Version heten eigenlijk Pocket Monsters: Red en Pocket Monsters: Green, en waren de eerste Pokémon-games ooit. De spellen werden uitgebracht in Japan op 27 februari 1996 voor de Game Boy en werden later in hetzelfde jaar vergezeld door Pokémon Blue Version, welke als basis werd gebruikt voor de Pokémon Red- en Blue-games zoals we die in het Westen kennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!