EA wil Battlefield-universum verspreid over meerdere games maken
Electronic Arts heeft plannen om een "verbonden Battlefield-universum" verspreid over meerdere games te maken.
Dat vertelt Vince Zampella in een interview met Gamespot. Tegelijkertijd werd aangekondigd dat Zampella, de oprichter van Respawn Entertainment, de ontwikkeling van de Battlefield-franchise gaat overzien. Oskar Gabrielson, die meer dan negen jaar werkzaam was bij het bedrijf, vertrekt bij EA.
Zampella ziet een Battlefield-universum voor zich bestaande uit meerdere games, met daarin gedeelte personages en verhalen, met "de speler in het midden". Op die manier wil men "Battlefield laten groeien".
Op dit moment is zoals eerder bekend werd gemaakt Battlefield Mobile in de maak bij Industrial Toys. Ripple Effect - voorheen bekend als Dice LA - werkt nu aan een nieuwe game die deel moet uitmaken van het Battlefield-universum. Marcus Lehto, de medebedenker van Halo, is een studio in Seattle gestart dat zich richt op het opbouwen van het Battlefield-universum verspreid over "een variatie aan ervaringen".
Volgens Zampella moet het eerder dit najaar uitgekomen Battlefield 2042 ook blijven groeien en evolueren. Dice, Ripple Effect en Lehto's studio werken allemaal samen aan het verbeteren van de game.