EA onthult next-gen updates voor huidige games
Nieuws

EA onthult next-gen updates voor huidige games

Uitgever Electronic Arts heeft onthuld wat voor updates een aantal van hun huidige games krijgen op next-gen consoles. Op hun eigen website is een href="https://www.ea.com/news/ea-nextgeneration-backwardscompatibility?utm_campaign=ea_hd_ww_ic_ic_twt_backpat-11052020-tw&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=66365&ts=1604657277149&isLocalized=true">overzicht</a> te vinden.

Star Wars: Squadrons lijkt het meeste voordeel te halen uit een overstap naar de volgende generatie. Op de Xbox Series X en S zijn er twee opties om uit te kiezen, voor betere prestaties of mooiere graphics. In dat laatste geval zien spelers op de Series S 1440p en 60 fps, op de Series X is dat 2160p op 60 fps. In Performance Mode wordt dat respectievelijk 1440p op 120 fps en 2160p op 12o fps. Op de PlayStation 5 zijn deze keuzes er niet, daar krijgt Squadrons alleen verbeterde belichting en draait de game op dezelfde resolutie en framerate als op de PS4 Pro.

Multiplayershooter Apex Legends krijgt een boost naar 1440p als resolutie. Er staan volgens EA wel meer next-gen updates op de planning, die volgend jaar uit moeten komen.

De remaster van Need For Speed Hot Pursuit, die deze week uitkomt, krijgt geen noemenswaardige updates op de nieuwe consoles. De game draait alsof het op een huidige console wordt afgespeeld. The Sims 4 en de grote sportgames van EA, zoals FIFA en Madden, hebben snellere laadtijden en stabielere framerates.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers
Nieuws

Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers

Het park gaat op 11 december voor alle bezoekers open

De eerste bezoekers hebben rondgelopen in het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Japan.

Het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Universal Studios Japan gaat officieel pas op 11 december open, maar een aantal vaste bezoekers die de duurste jaarpassen voor het park in het bezit hebben mochten al een bezoekje brengen. In onderstaande video van VGC-redacteur Andy Robinson is te zien hoe ze het Donkey Kong-gedeelte betreden.

Eerder deze maand zond Nintendo al een speciale Direct-video uit waarin Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto een rondleiding gaf van het nieuwe parkgedeelte. Zo bleek dat er eten en drinken in een speciaal Donkey Kong-thema kan worden gekocht. Ook kan men met de harige aap op de foto en is er een spelletje voor drie personen waar men op de maat op trommels moet slaan om zo Rambi tevoorschijn te halen. Logischerwijs is er ook een achtbaan, genaamd Mine Cart Madness, in de vorm van een mijnkarrit.

Zoals gezegd gaat het Donkey Kong-gedeelte van het park in Japan op 11 december dit jaar open voor alle bezoekers. Zoals eerder al bekend werd gemaakt zal dit Donkey Kong-gedeelte ook onderdeel zijn van Super Nintendo World te Universal Studios te Orlando, Florida. Dat gaat op 22 mei 2025 open.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!