EA cloud gaming service start bèta
Nieuws

EA cloud gaming service start bèta

Ken Moss, hoofd technologie bij EA, heeft in een href="https://medium.com/@Electronic_Arts/a-learning-journey-announcing-eas-cloud-gaming-technical-trial-cce0cabf2960" rel="noopener noreferrer" target="_blank">bericht via medium </a>laten weten dat om 07:00 uur Nederlandse tijd een bèta van start gaat voor Project Atlas, de cloud gaming service voor de uitgever en ontwikkelaar.

Project Atlas

De bèta van Project Atlas gaat vanaf 07:00 uur Nederlandse tijd van start en gaat twee weken lang draaien. Iedereen die een EA Origin-account heeft kan zich ervoor aanmelden en maakt kans om mee te mogen doen aan de bèta. In 2018 liet Moss weten dat er aan Project Atlas gewerkt werd. Op dat moment zouden al duizend medewerkers ermee bezig zijn. Ook vertelde hij dat meerdere studio's van over de hele wereld een bijdrage leveren aan het project.

Spelers die geselecteerd worden voor de bèta hebben toegang tot vier games: Titanfall 2, Need for Speed Rivals, Fifa 19 en Unravel. "Omdat onze games het creatieve hart van EA blijven, richten wij ons op het testen en begrijpen van hun prestaties in cloud-gaming. Ons doel met deze exclusieve proef is om meer informatie te verzamelen en daarmee de prestaties en servicekwaliteit te testen in verschillende netwerkomstandigheden en op meerdere serverrouteringsscenario's", aldus Moss.

"In het afgelopen decennium hebben vertraging en haperingen cloud gaming lastig gemaakt voor de serieuze gamer", stelt hij ook. Om dit te vermijden werkt EA aan het gebruiken van AWS (een geautomatiseerd serversysteem) en de publieke cloud zodat het zo dicht mogelijk bij de speler kan zijn. Door verschillende soorten games te gebruiken met verschillende kwaliteiten wil EA Project Atlas zo uitgebreid mogelijk testen. Moss eindigt door de zeggen dat deze technologie er uiteindelijk voor gaat zorgen dat spelers EA-games op allerlei verschillende apparaten kunnen spelen zoals smart tv’s, tablets en smartphones.

Er is verder nog niks bekend over een release datum.

Google Stadia en Microsoft xCloud

EA is zeker niet de eerste die komt met een streaming-platform Zo gaat zoekgigant Google zijn Stadia-dienst in november lanceren. Games worden gestreamd via de datacentra van Google en er hoeft dus ook niets gedownload te worden. Wel moet er een internetverbinding zijn.

Games die dienst aanbiedt kunnen via televisies (via een Chromecast), telefoons, tablets, desktopcomputers en laptops worden gespeeld. Schakelen tussen twee of meerdere platformen tijdens het spelen moet ook naadloos mogelijk zijn. Tot op heden is Stadia alleen maar beschikbaar geweest voor het publiek tijdens evenementen.

©GMRimport

Ook Microsoft komt met een eigen streaming-dienst; xCloud. Project xCloud maakt gebruik van de Azure-technologie van Microsoft, waardoor 54 regio's worden ondersteund in 140 landen.

Microsoft heeft recentelijk meer informatie gegeven over het testen van xCloud door het publiek, dit gaat in Zuid-Korea gebeuren met geselecteerde Telecom-klanten over een 5G-connectie.

Microsoft xCloud komt in oktober, 2019 uit.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar
Nieuws

Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar

Ontvangt de populaire actiegame een uitbreiding?

Black Myth: Wukong-fans kunnen zich klaarmaken voor een "aantal verrassingen" later dit jaar..

Dat heeft regisseur Feng Ji aangekondigd op de Golden Joystick Awards die eerder deze week werden uitgereikt. Daar won Black Myth: Wukong de award voor game van het jaar.

"Je hebt de game misschien al uitgespeeld", zo opperde Feng Ji. "Dat is prima. Blijf ons volgen en misschien komen er wat verrassingen voorbij later dit jaar." Hoewel de ontwikkelaar niet duidelijk maakte waar het precies om gaat, hopen fans dat hiermee downloadbare content voor de game wordt bedoeld.

Black Myth: Wukong verscheen in augustus voor PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Zover bekend moet er ook nog altijd een Xbox Series-versie van het spel uitkomen, al is niet duidelijk wanneer. Op 12 december komt er in ieder geval een fysieke PlayStation 5-versie van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht

En 'veel meer' mensen spelen het spel via Game Pass

Het woensdag uitgekomen Stalker 2: Heart of Chornobyl is inmiddels wereldwijd een miljoen keer verkocht.

Dat werd via het officiële X-account van de gamereeks aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat "nog veel meer stalkers de game via Game Pass spelen".

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Stalker 2 kent op release wel bugs en andere technische mankementen. GSC heeft al laten weten de komende tijd hotfixes uit te brengen om diverse problemen weg te werken.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!