EA brengt My Wedding Stories voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit
Nieuws

EA brengt My Wedding Stories voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit

EA heeft besloten de My Wedding Stories-uitbreiding voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit te brengen, nadat het bedrijf eerder aangaf dat niet te doen.

De eerder aangekondigde dlc, die geheel draait om het organiseren van bruiloften en vrijgezellenfeesten voor Sims, zou eerst niet in Rusland uitkomen vanwege de strikte wetgeving rondom LGBT+-content. Onderdeel van het verhaal in de uitbreiding is namelijk de relatie tussen Camille en Dominique, die van hetzelfde geslacht zijn.

Russische spelers van de game waren niet blij met het nieuws dat de uitbreiding daar niet uit zou komen. De keuze zorgde voor verwarring, aangezien de regels rondom LGBT+-content in het land alleen gelden voor producten die onder de leeftijdsgrens van 18 jaar zitten. De Sims 4 heeft echter een leeftijdscategorie van 18+ in het land.

EA en ontwikkelaar Maxis hebben nu aangegeven de keuze om de uitbreiding niet in Rusland uit te brengen terug te draaien. Als gevolg daarvan komt My Wedding Stories wereldwijd een week later uit dan gepland, namelijk op 23 februari. Op die manier kan de uitbreiding overal gelijktijdig uitkomen. EA geeft aan dat de dlc in Rusland "onaangepast en onveranderd" is.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spider-Man 2-acteur Tony Todd op 69-jarige leeftijd overleden
Nieuws

Spider-Man 2-acteur Tony Todd op 69-jarige leeftijd overleden

Hij is ook in het aankomende Indiana Jones and the Great Circle te horen

Tony Todd, een acteur die onder gamers vooral bekend is als de stem van Venom in Marvel's Spider-Man 2, is op 69-jarige leeftijd overleden.

Todd stierf op 6 november in zijn huis in Los Angeles, zo meldde Deadline. Een sterfoorzaak werd niet naar buiten gecommuniceerd.

De acteur is bekend van diverse films en series, waaronder de oorspronkelijke en recente Candyman-films, Platoon, Final Destination en The Crow. Hij speelt ook het personage Locus in het aankomende Indiana Jones and the Great Circle en zal daar dus na zijn dood nog in te horen zijn. Andere games waarin het werk van Todd te horen valt, zijn onder andere Half-Life 2: Episode 2 en Half-Life: Alyx, Back 4 Blood en Call of Duty: Black Ops 2.

Insomniac Games, de ontwikkelaar van Spider-Man 2, reageerde op social media op het overlijden van Todd. "Insomniac is diepbedroefd door het overlijden van onze vriend Tony Todd. Hij bracht veel vreugde binnen onze studio tijdens de productie van Spider-Man 2 en naar fans over de hele wereld met zijn onnavolgbare stem en aanwezigheid. We are Venom... forever."

View post on X

He played Vortigaunts in Half-Life 2: Episode Two and reprised the role in 2020 VR game Half-Life: Alyx.

He also played Admiral Tommy Briggs in the 2012 release of Call of Duty: Black Ops II, as well as Doctor Rogers in Back 4 Blood.

Todd’s filmography also included performances in such major movies as Platoon, the 1990 remake of Night of the Living Dead and The Crow.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!