EA brengt My Wedding Stories voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit
Nieuws

EA brengt My Wedding Stories voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit

EA heeft besloten de My Wedding Stories-uitbreiding voor De Sims 4 toch wel in Rusland uit te brengen, nadat het bedrijf eerder aangaf dat niet te doen.

De eerder aangekondigde dlc, die geheel draait om het organiseren van bruiloften en vrijgezellenfeesten voor Sims, zou eerst niet in Rusland uitkomen vanwege de strikte wetgeving rondom LGBT+-content. Onderdeel van het verhaal in de uitbreiding is namelijk de relatie tussen Camille en Dominique, die van hetzelfde geslacht zijn.

Russische spelers van de game waren niet blij met het nieuws dat de uitbreiding daar niet uit zou komen. De keuze zorgde voor verwarring, aangezien de regels rondom LGBT+-content in het land alleen gelden voor producten die onder de leeftijdsgrens van 18 jaar zitten. De Sims 4 heeft echter een leeftijdscategorie van 18+ in het land.

EA en ontwikkelaar Maxis hebben nu aangegeven de keuze om de uitbreiding niet in Rusland uit te brengen terug te draaien. Als gevolg daarvan komt My Wedding Stories wereldwijd een week later uit dan gepland, namelijk op 23 februari. Op die manier kan de uitbreiding overal gelijktijdig uitkomen. EA geeft aan dat de dlc in Rusland "onaangepast en onveranderd" is.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Meer details over Pokémon Champions bekend
Nieuws

Meer details over Pokémon Champions bekend

Er zijn meer details verschenen over hoe het nieuwe Pokémon Champions in elkaar steekt. De nieuwe game, die volledig is gericht op Pokémon-gevechten in stadions, werd deze week onthuld tijdens de Pokémon Presents.

Inmiddels is er een officiële website van de game live gegaan in Japan, waar meer informatie te lezen is. Ook heeft de Nintendo-website een aparte webpagina gekregen voor de game. Daar worden onder meer verschillende speelvormen omschreven.

Zo kun je via 'Ranked Battles' serieuze wedstrijden spelen, waarbij winnen belangrijk is omdat dit invloed heeft op je rang. Daarnaast zijn er 'Casual Battles', waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele straffen bij verlies. Het onderscheid tussen 'Ranked' en 'Casual' lijkt sterk op het al bestaande vechtsysteem in de reguliere Pokémon-games.

Er is ook een derde speelstand: 'Private Battles'. Hiermee sluit je jezelf af van de wereldwijde speelomgeving en vecht je alleen tegen familieleden of vrienden die je zelf in de game uitnodigt.

Op de website van Nintendo staat vermeld dat 'aanvullende games en systemen nodig zijn voor de multiplayer-modus'. Het is nog niet duidelijk of spelers andere Pokémon-games moeten bezitten om Pokémon over te zetten om een team in Champions te vormen. Pokémon Champions ondersteunt in ieder geval wel Pokémon Home, een clouddienst waarmee je Pokémon van het ene spel naar het andere kunt overbrengen.

Ook wordt er vermeld dat Pokémon Champions alleen als download beschikbaar zal zijn. Een fysieke versie van het spel lijkt dus uitgesloten.

Pokémon Champions wordt ontwikkeld door The Pokémon Works, ook wel bekend als ILCA: de studio achter Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl. Game Freak overziet het gehele ontwikkelingsproces. De game verschijnt op de Nintendo Switch en mobiele apparaten. Een releasedatum is er nog niet.

Hieronder zie je de eerste trailer van de game:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile
Nieuws

Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile

Activision heeft op Instagram promotiebeeld van een mobiele versie van Guitar Hero gedeeld en vervolgens weer verborgen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op de afbeelding, aangezien deze overduidelijk is gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI).

De aankondiging van de nieuwe mobiele Guitar Hero-game verliep niet zo soepel als Activision waarschijnlijk had gehoopt. De onthulling van de game via een promotieafbeelding verscheen gisteren op hun Instagram-kanaal, maar werd kort daarna weer verborgen door het Amerikaanse gamebedrijf. De post is daarentegen nog steeds zichtbaar via een directe link.

In de reacties is te zien dat Activision flink wat kritiek krijgt op de afbeelding die ze hebben gemaakt - of eerder niet hebben gemaakt - om de game aan te kondigen. Het is namelijk overduidelijk dat het beeld door AI is gegenereerd. Dat blijkt niet alleen uit de kenmerkende AI-stijl, maar ook uit een aantal vreemde details, zoals het feit dat er een band met vier gitaristen op het podium staat en er drumstel te zien is waar gek genoeg niemand achterstaat.

View post on Instagram
 

Guitar Hero is misschien wel de meest iconische ritmegame aller tijden. Het spel dankt zijn populariteit voornamelijk aan de bijbehorende controllers in de vorm van een gitaar. Het succes van de game leidde ertoe dat ontwikkelaar RedOctane al twee jaar na de release van de eerste Guitar Hero werd overgenomen door het grote Activision.

Guitar Hero Mobile wordt de eerste Guitar Hero-game in lange tijd. Het is nog niet duidelijk wanneer we er meer van te zien krijgen en in hoeverre AI een grotere rol zal spelen in de marketing van het spel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!