Dungeons and Dragons-ontwikkelaar biedt excuses aan voor stereotypes
Gamer.nl
Nieuws

Dungeons and Dragons-ontwikkelaar biedt excuses aan voor stereotypes

Dungeons and Dragons-ontwikkelaar Wizards of the Coast heeft diens excuses aangeboden voor het toevoegen van naar eigen zeggen kwetsende stereotypes aan het spel.

Dat doet het in een statement op de website van Dungeons and Dragons. "We willen de toevoeging van aanstootgevend materiaal in de recente Spelljammer: Adventures in Space-content erkennen. We hebben jullie, onze spelers en fans, in de steek gelaten en dat spijt ons oprecht", zo begint het statement.

Een bevolkingsgroep zou in de nieuwe update stereotyperend en kwetsend worden neergezet. "De campagne bevat een groep mensen die Hadozee heten die voor het eerste verscheen in 1982. Helaas is niet alle content gerelateerd aan de Hadozee goed gescreend voordat het verscheen in onze meest recente release. Terwijl we doorgaan met leren en groeien door elke situatie erkennen we dat we beter moeten zijn om naar onze standaarden te leven."

De ontwikkelaar gaat de manier van werken veranderen om een inclusiever spel te maken. "Door de vijftigjarige historie van Dungeons and Dragons zijn sommige personages in de game monsterlijk en slecht geweest, met beschrijvingen die pijnlijk doen denken aan hoe groepen in de echte wereld werden en nog steeds worden gedenigreerd. We begrijpen de urgentie om de manier waarop we werken te verbeteren om een een meer inclusieve game te garanderen."

De Hadozee-content is per direct uit het spel verwijderd en ze worden ook niet meer gebruikt in toekomstige versies van het boek. Daarnaast gaat de ontwikkelaar een "grondige interne evaluatie" doen en actie te ondernemen aan de hand van de resultaten daarvan.

"We zijn oneindig dankbaar voor de voortdurende dialoog met de D&D-community en we kijken er naar uit om nieuwe, inclusieve content toe te voegen voor de komende generaties. D&D leert ons dat diversiteit kracht is. In die geest zijn we toegewijd om D&D zo inclusief mogelijk te maken. Dat gedeelte van ons werk zal nooit stoppen", zo besluit Wizards of the Coast de boodschap. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!