Dr. Mario World meer dan 5 miljoen keer gedownload in eerste week
Gamer.nl
Nieuws

Dr. Mario World meer dan 5 miljoen keer gedownload in eerste week

Dr. Mario World is in de eerste week na lancering meer dan vijf miljoen keer gedownload op Android- en iOS-apparaten. De microtransacties in het puzzelspel van Nintendo brachten bovendien al 500.000 dollar op.

Twee weken geleden werd Dr. Mario World een dag eerder dan gepland uitgebracht voor Android en iOS. De gameplay in het mobiele puzzelspel van Nintendo ontving gemengde reacties van fans, maar uit data van marktonderzoeksbureau Sensor Tower blijkt nu dat het spel in de eerste week na lancering wereldwijd meer dan vijf miljoen keer was gedownload.

Met vijf miljoen downloads in de eerste week staat Dr. Mario World op de vierde plek van meest gedownloade Nintendo-games voor mobiel. Animal Crossing: Pocket Camp had de meest succesvolle lancering met maar liefst 14,8 miljoen downloads in de eerste week, terwijl Super Mario Run en Fire Emblem Heroes volgen met respectievelijk 8,5 en 8,4 miljoen downloads. Hierbij moet wel worden vermeld dat Super Mario Run eerst alleen op iOS werd uitgebracht en dat Fire Emblem Heroes op lancering in 13 minder markten beschikbaar was.

De microtransacties in Dr. Mario World, welke gebruikt kunnen worden om de wachttijd in het spel te omzeilen, personages sneller vrij te spelen of om items aan te schaffen, hebben tot nu toe ongeveer 500.000 dollar opgeleverd. Dit is volgens Sensor Tower geen slecht resultaat, vergeleken met de huidige top 25 puzzelgames voor mobiel. Zo waren de opbrengsten van de nieuwste titel in de populaire Candy Crush-franchise in de eerste week 'slechts' 170.000 dollar hoger dan die van Dr. Mario World.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!