Doom Eternal heeft nu native raytracing op Steam Deck
Nieuws

Doom Eternal heeft nu native raytracing op Steam Deck

Doom Eternal is de eerste game die native raytracing op Steam Deck ondersteunt.

De ondersteuning is nu beschikbaar via de Steam Deck OS-bèta 3.4.6. Het gaat daarbij alleen om lichteffecten en reflecties. Intensievere effecten waar DirectX Raytracing voor nodig is maken er nog geen onderdeel van uit, al is het volgens Valve de bedoeling dat dit in de toekomst wel is.

Met raytracing aan draait Doom Eternal in 30 tot 35 frames per seconde op de Steam Deck, waar de game normaliter in 60 fps draait. Dat schrijft RockPaperShotgun op basis van een test.

Doom Eternal kwam in 2020 uit en is het vervolg op Doom uit 2016. Ron Vorstermans gaf de game een 9: "Doom Eternal is een van de beste singleplayershooters van deze generatie - een moderne klassieker die je met heel veel plezier opnieuw wilt spelen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar
Nieuws

Tweede nieuwe Astro Bot-level nu beschikbaar

'Thrust or Bust' bevat wederom een nieuwe speciale Bot

Het tweede nieuwe leven van de geplande vijf nieuwe levels voor Astro Bot is nu beschikbaar.

Het level heet 'Thrust or Bust' en is net zoals het level dat vorige week uitkwam gericht op een relatief hoge moeilijkheidsgraad. Spelers die het einde van het level bereiken worden wederom beloond met een nieuwe speciale Bot gebaseerd op een bekende gamefranchise. In onderstaande tweet zijn beelden van het nieuwe level te zien.

Een week geleden werd aangekondigd dat er nog eens vijf gratis dlc-levels naar Astro Bot zouden komen. Vorige week verscheen 'Tick-Tock Shock' meteen met de aankondiging. 'Cock-A-Doodle-Doom' volgt op 27 februari, 'Hard to Bear' op 6 maart en tot slot 'Armored Hardcore' op 13 maart.

Daarnaast werd er vorige week een PlayStation 5 Pro-update voor de game uitgebracht. De update zorgt er voor dat de game in een constante hoogst mogelijke resolutie en 60 frames per seconde draait.

Lars Cornelis gaf een 8 aan de vorig jaar uitgekomen PlayStation 5-game: "Astro Bot is bijzonder creatief vormgegeven, met enkele speciale PlayStation-werelden als absoluut hoogtepunt. Op platformgebied doet de game echter weinig bijzonders."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Fortress 2-broncode vrijgegeven
Nieuws

Team Fortress 2-broncode vrijgegeven

Modders kunnen hun projecten via Steam gratis beschikbaar stellen

Valve heeft de broncode van Fortress 2 voor iedereen beschikbaar gesteld.

Het Source SDK 2013-pakket stelde al een aanzienlijk deel van de broncode van de Source-engine beschikbaar voor het publiek, maar daar is nu ook de broncode van Team Fortress 2 bijgekomen.

"Dit geeft modders de mogelijkheid om Team Fortress 2 te veranderen, uit te breiden of te herschrijven", zo meldt Valve. "Daardoor behoren kleine aanpassingen tot complete conversies tot de mogelijkheden." Alle mods die hiermee worden gemaakt kunnen via de Steam Store gratis worden aangeboden. Er geld voor vragen is niet toegestaan. "Na publicatie verschijnen ze als nieuwe games in de Steam-lijst."

Een grote update aan Source SDK 2013 voegt nog meer toe. Zo ondersteunen diverse games, waaronder Team Fortress 2, Counter-Strike: Source en Half-Life 2: Deathmatch nu 64-bit binary en is de gebruikersinterface nu schaalbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!