Doom Eternal-componist weigert nieuwe game te componeren
Mick Gordon, de componist van Doom 2016 en Doom Eternal, weigert een nieuwe Doom-game te compeneren. Dat blijkt uit een privé-gesprek op Facebook en een reactie op YouTube.
De Doom-franchise staat bekend om diens heavy metal-muziek als soundtrack. Mick Gordon was verantwoordelijk voor de laatste twee delen in de franchise en zijn werk werd over het algemeen goed ontvangen. Nu lijkt het er alleen op dat Mick Gordon geen zin meer heeft om met ID Software samen te werken. Een Redditgebruiker vroeg op Facebook of Mick Gordon openstond om met de muziek voor de nieuwe Doom-game aan de slag te gaan. De componist gaf het volgende antwoord: “Ik betwijfel of wij ooit nog gaan samenwerken.”
©GMRimport
De reden hiervoor is de onlangs uitgekomen publieke-versie van de soundtrack van Doom Eternal. De kwaliteit op de publieke soundtrack is een stuk minder dan die in de game zelf. Twittergebruiker @thatACDCguy vond uit hoe dit komt. Volgens de Twitteraar zijn de wavelengths van de soundtracks totaal verschillend. Hier is Gordon kort gezegd niet blij mee, wat blijkt uit een reactie die hij plaatste bij een cover op
. “Leuk weetje: Al die stomme ‘time signature changes’ zijn gedaan door iemand van marketing die totaal geen benul heeft van muziek. Wel een gave cover trouwens.” Hiermee lijkt de componist aan te geven dat hij niet verantwoordelijk was voor het mixen van de soundtrack voor de publieke versie.
ID Software heeft nog niet op de berichten gereageerd. Doom Eternal is nu uit voor de PlayStation 4, Google Stadia, Xbox One en pc. De game komt later dit jaar uit op de Nintendo Switch. Lees hier onze review over de pc-versie van Doom Eternal.
©GMRimport