De systeemeisen van pc-versie Alan Wake Remastered zijn bekend
Nieuws

De systeemeisen van pc-versie Alan Wake Remastered zijn bekend

Remedy Entertainment heeft de systeemeisen van de pc-versie van Alan Wake Remastered onthuld.

De minimale systeemeisen zijn als volgt:

  • CPU: i5-3340 of Ryzen 3 1200

  • GPU: Nvidia GeForce GTX 960 of AMD RX470. 4GB VRAM

  • RAM: 8 GB of hoger

  • OS: Windows 10 64-bit

Aanbevolen systeemeisen:

  • CPU: i7-3770 of Ryzen 5 1400

  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 of AMD 5600XT. 6GB VRAM

  • RAM: 16 GB

  • OS: Windows 10 64-bit

De ontwikkelaar heeft ook bekendgemaakt dat de pc-versie van Alan Wake Remastered ultra-wide schermen ondersteunt en diverse grafische settings heeft. 

Grafische settings:

  • Ambient occlusion – YES – (HBAO+ Nvidia Ambient occlusion tech)

  • Resolution – Enumerated resolutions

  • V-Sync – On/Off

  • Console v-sync set to on and with no option to turn off

  • HUD – Enabled/Disabled

  • Brightness

  • Motion Blur – Enabled/Disabled

  • Film Grain – Enabled/Disabled

  • FOV – Slider

Geavanceerde opties:

  • Graphics Quality – Low/Medium/High/Custom

  • Render Scale – Slider – default to 100%

  • Anisotropic Filtering – Off, 2x, 4x, 8x, 16x

  • Shadow Quality – Low, Medium, High

  • Volumetric Light Quality – Low, Medium, High

  • Terrain Quality – Low, High

  • Draw Distance – Slider

Alan Wake Remastered komt op 5 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Epic Games Store. De remaster bevat de basisgame en de twee uitbreidingen The Signal en The Writer, wordt speelbaar in een 4k-resolutie en bevat tevens commentaar van Lake dat tijdens het spelen beluisterd kan worden.  

Alan Wake verscheen oorspronkelijk in 2010 voor de Xbox 360 en pc. In 2020 kocht Remedy Entertainment de rechten voor de thriller-IP terug van Microsoft.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!