Dit kun je verwachten van Mario Kart Live: Home Circuit
Nieuws

Dit kun je verwachten van Mario Kart Live: Home Circuit

Er wordt nog volop Mario Kart gespeeld op de Switch dankzij de Deluxe-uitgave van Mario Kart 8. Toch werd laatst Mario Kart Live: Home Circuit aangekondigd. Verwacht geen traditionele Mario Kart-game, want het gaat om karts die in real life door je huis racen, in combinatie met augmented reality. Wij woonden een uitgebreide Zoom-presentatie van Nintendo bij en kregen genoeg details te zien.

De trailer uit de Mario Direct vertelde ons al de belangrijkste karakteristieken van Mario Kart Live: je bestuurt echte karts die zijn voorzien van een camera om beeld naar jouw Switch te zenden. Door middel van augmented reality worden Piranha-planten, itemblokken, rode schilden en alle Mario Kart-chaos toegevoegd op de Switch. Het resultaat is dat je daadwerkelijk Mario Kart aan het spelen bent in je eigen huis.

©GMRimport

Je eigen circuit maken

Er wordt aangeraden dat je 3 bij 3,5 meter aan oppervlakte beschikbaar hebt voor je banen. Dit klinkt als erg veel, maar je hoeft niet zoals bij virtual reality een compleet open gebied te benutten. De kleine karts kunnen waarschijnlijk onder de meeste stoelen en tafels heen rijden, waardoor het al iets makkelijker wordt om een baan te maken. Door de bijgeleverde kartonnen poortjes uit te klappen kun je een ruw begin van je circuit maken.

Het linken van de karts gaat simpelweg door een QR-code op het Switch-scherm te scannen met de camera van de kart. Vervolgens zie je in de game dat Lakitu verf over je wielen gooit en mag je het circuit vormen, waarna je door de eerder geplaatste poortjes moet rijden. In principe kun je tijdens het racen alle bochten afsnijden, zolang je de poortjes maar haalt. Wil je dit voorkomen? Zet dan echte obstakels in je kamer om valsspelers geen kans te geven!

De manier waarop augmented reality wordt toegepast lijkt uiterst soepel, maar het is nog maar de vraag hoe dit in de praktijk werkt.

-

Bekende modi keren terug

Na een mooi rondje te hebben gereden is de baan klaar voor gebruik en is het mogelijk om verschillende klassieke Mario Kart-modi te selecteren. Er kan gekozen worden voor Grand Prix, Custom Race, Time Trial of Local Multiplayer. In feite rijd je in al deze modi over dezelfde baan, die je bij elke speelsessie overigens weer opnieuw moet vastleggen. Er zijn een aantal slimme manieren bedacht om toch variatie in de races te krijgen door het thema van een level aan te passen en obstakels op de baan te veranderen. Zo is er een thema waarin het regent, wat ervoor zorgt dat er paddenstoelen uit de grond groeien waarmee je kunt boosten. Verder zijn bekende Mario-thema’s aanwezig, zoals ijs, lava en zelfs een Rainbow Road-thema.

Ook worden races knap lastig gemaakt door bekende en nieuwe gevaren zoals fire bars, Magikoopa (die je scherm tijdelijk spiegelt) en Thwomps. In de Grand Prix-modus race je tegen Boswer Jr. en de Koopalings en wordt door Nintendo bepaald welke obstakels en thema’s je tegenkomt. Bij een custom race kun je dit zelf allemaal aanpassen en bij een Time Trial race je vanzelfsprekend tegen de klok. Zoals bij de meeste Mario Kart-games bevat de game ook een Mirror Mode, wat het hele beeld spiegelt voor een extra uitdaging.

De snelheid van je kart wordt vanzelfsprekend bepaald door het aantal cc dat je instelt. Je hebt weer de keuze uit 50cc, 100cc, 150cc of 200cc, wat ook een behoorlijk impact heeft op de snelheid van het echte karretje dat door je woonkamer scheurt.

©GMRimport

Knappe augmented reality

De gehele presentatie van de race-actie op het scherm ziet er aantrekkelijker uit dan we in eerste instantie hadden verwacht. De animaties van Mario en Luigi zien er goed uit, alle visuele effecten zijn aanwezig en de verschillende thema’s doen veel om het beeld van jouw woonkamer fris te houden. De manier waarop augmented reality wordt toegepast lijkt uiterst soepel, maar het is nog maar de vraag hoe dit in de praktijk werkt. Wellicht is de ar-magie minder succesvol met bijvoorbeeld slechte belichting of een rommelige kamer. De video’s die we te zien kregen, maakten echter indruk.

Het lijkt niet mogelijk om een ander personage dan Mario of Luigi te besturen, wat afhankelijk is van de fysieke kart die je hebt. Het is gek om in een Mario Kart niet als Yoshi, Peach of Toad te kunnen spelen, maar het zou ook een beetje verwarrend zijn om Toad op je scherm te zien terwijl Mario of Luigi in de echte kart zit. Wel bevat de game cosmetische aanpassingen in de vorm van andere wagens, outfits en claxons. Zo kun je bijvoorbeeld de overalls uit Mario Maker dragen en een toepasselijke bulldozer besturen.

©GMRimport

Multiplayer en bekende muziek

De multiplayer is van levensbelang in een Mario Kart-game, maar bij deze spin-off is dat toch een ander verhaal. Er worden in totaal vier karts ondersteund voor multiplayer, maar dan moet iedereen natuurlijk wel een kart en een Switch hebben, wat erg prijzig wordt met een prijskaartje van 120 euro per kart. De andere optie is om Time Trials te rijden en om de beste tijd neer te zetten. Online multiplayer is niet aanwezig, maar dat is ook niet erg logisch voor een game die draait om fysieke wagentjes in je eigen woonkamer.

Opvallend is dat er bestaande muziek wordt gebruikt voor de races. We hoorden bijvoorbeeld al het nummer van Baby Park uit Mario Kart 8, wat onze hartslag gelijk een boost gaf. Hopelijk zit Mario Kart Live vol met muziek uit de gehele serie, helemaal tot aan Super Mario Kart voor de SNES. In de presentatie konden wij echter alleen muziek uit Mario Kart 8 (Deluxe) herkennen.

Mario Kart Live: Home Circuit wordt dus geen traditionele Mario Kart. Het lijkt eerder een vernuftige, maar prijzige gadget te worden dat een goed uitgewerkt Mario Kart-thema heeft. De technologie lijkt goed in elkaar te zitten en zorgt hopelijk voor een soepele ervaring, hoewel we het nog niet zelf hebben kunnen testen. Nintendo zegt dat de batterij ongeveer 90 minuten meegaat bij gebruik op 150cc, wat best redelijk klinkt. Het is even wennen dat iedereen eigen banen moet maken, maar met een beetje creativiteit komen daar hopelijk de wildste circuits uit. Wij hebben al zin om een baan te maken met verschillende niveaus, schansen en rondslingerende sokken, want dat lijkt de beste manier om de levensduur, dynamiek en moeilijkheidsgraad van Mario Kart Live: Home Circuit te verhogen.

Mario Kart Live: Home Circuit is vanaf 16 oktober beschikbaar voor Nintendo Switch. Er komt een versie met Mario in een kart en een versie met Luigi in een kart uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inhoud eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone bekend
Nieuws

Inhoud eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone bekend

Nieuwe maps, wapens, modi en meer

Activision heeft de inhoud van het aankomende eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Call of Duty: Warzone onthuld.

Dat gebeurde via een uitgebreid artikel op de officiële website. Zo ontvangt de Black Ops 6-multiplayer gedurende het gehele eerste seizoen vijf maps en een variant. Drie van de maps worden aan de start van het seizoen op 14 november toegevoegd. Het gaat om Hideout, Extraction en Heirloom - eerder werden er al beelden van deze maps onthuld. Later in het seizoen volgen de Gunfight-map Racket, de 6v6-map Hacienda (uit Black Ops 4) en Nuketown Holiday, een feestelijke variatie op de reguliere Nuketown.

Er worden ook nieuwe modi toegevoegd, zoals Prop Hunt, Ransack en Ranked Play voor de multplayer. Verder worden er negen nieuwe wapens toegevoegd, waaronder twee nieuwe mêleewapens, zijn er twee nieuwe Operators met de battle pass te ontgrendelen (waaronder één Operator die onder de Blackcell-bundel valt), en worden er een nieuwe Perk, Scorestreak en Wildcard toegevoegd in de vorm van respectievelijk Shadow, Hand Cannon en High Roller.

Op het gebied van Zombies arriveert de 'Directed'-modus voor de Terminus- en Liberty Falls-maps, waarin spelers wat meer bij de hand genomen worden om zo de hoofdmissies makkelijker te klaren. Er worden drie nieuwe Gobblegums toegevoegd en gedurende het seizoen volgt ook een nieuwe map in de vorm van Citadelle Des Morts, dat zich afspeelt in en rondom een kasteel.

Ook Warzone krijgt wederom een eerste seizoen om het gelijk te trekken met Black Ops 6. Zoals al bekend was wordt de map Area 99 toegevoegd aan de game. Urzikstan (aan het begin van het seizoen) en Rebirth Island (op een later moment) keren daarnaast terug. Er zullen Resurgence, Battle Royale en Plunder Playlists zijn om uit te kiezen, en gedurende het seizoen wordt ook Battle Royale Ranked Play toegevoegd. Het loadout-systeem uit Black Ops 6 wordt in Warzone verwerkt, alsmede het Omnimovement-systeem en de mogelijkheid om emotes en sprays te gebruiken.

Zoals gezegd begint het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone op 14 november. Op de officiële website kunnen veel meer details over de aankomende inhoud worden gelezen.

Call of Duty: Black Ops 6 is nu verkrijgbaar op PlayStation- en Xbox-consoles, pc en Xbox Game Pass. De game bevat een singleplayercampagne, multiplayer met nieuwe maps en een Zombies-modus met rondes. De campagne draait ditmaal om de Golfoorlog, en bekende Black Ops-personages zoals Frank Woods keren weer terug. De multiplayer bevat zestien maps. Nieuw aan de game is het Omnimovement-systeem, waarmee spelers in alle richtingen kunnen rennen, glijden, springen en duiken.

Ron Vorstermans beloonde de game met een 8 in de Gamer.nl-review: "Zombies is dit jaar geweldig als vanouds. De singleplayer is heel vermakelijk, al zijn sommige missies richting het einde een beetje saai. De multiplayer is polariserend. Bekende problemen (spawns, kogelregistratie) zijn niet aangepakt. Hoewel de nieuwe manier van bewegen hele spectaculaire acties mogelijk maakt, zorgt het hoge tempo ook voor een hoge instapdrempel. Black Ops 6 is als totaalpakket een goede Call of Duty, maar gaat geen afgehaakte spelers overtuigen. Daarvoor is Black Ops 6 te veilig - zelfs voor een Call of Duty."

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
No Man's Sky-update voegt cross-saves en Mass Effect-schip toe
Nieuws

No Man's Sky-update voegt cross-saves en Mass Effect-schip toe

Ook de PlayStation 5 Pro-update is beschikbaar

Hello Games heeft een nieuwe update uitgebracht waarmee onder andere cross-saves-functionaliteit is toegevoegd.

Cross-saves gaan er voor zorgen dat No Man's Sky-spelers op alle systemen toegang krijgen tot hun savefiles, ongeacht waar ze voorheen hebben gespeeld. Dit geldt voor pc, PlayStation, Xbox, Switch, Steam Deck en de vr-versies.

Volgens Hello Games heeft het zo lang geduurd om dit beschikbaar te stellen, omdat de game al lang bestaat en sommige saves dus relatief oud zijn met een hoop informatie. Daarom wordt de feature geleidelijk uitgerold. Iedereen kan nu al zijn verschillende platforms linken op de No Man's Sky-website, en een gedeelte van de spelers kan cross-saves al daadwerkelijk gebruiken. Ergens gedurende de komende weken krijgen alle spelers de optie.

Verder keert ook een vernieuwde versie van de Beachhead-expeditie uit 2021 terug. Deze expeditie is gebaseerd op Mass Effect, aangezien spelers hiermee de SSV Normandy SR1 kunnen vrijspelen.

Tot slot is gisteren ook de PlayStation 5 Pro-update uitgekomen, waarmee de game in 4K en 60 fps, of in 8K en 30 fps gespeeld kan worden op de nieuwe console. Daarbij zijn de lichteffecten en reflecties verbeterd.

Hello Games voorziet No Man's Sky al jaren van nieuwe content middels gratis updates. Daarnaast werkt het bedrijf aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is. Volgens de ontwikkelaar zorgt het werken aan Light No Fire er voor dat er ook meer kennis wordt opgedaan die weer in No Man's Sky-updates wordt doorgevoerd.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!