Deze spellen kwamen aan bod tijdens Nintendo's Indie World Showcase
Nieuws

Deze spellen kwamen aan bod tijdens Nintendo's Indie World Showcase

In de Indie World-presentatie van vandaag heeft Nintendo een rits indiegames laten zien die naar Nintendo Switch komen. Dit zijn ze.

De Indie World Showcase werd afgetrapt met Ooblets, een boerderij-simulator met een twist: spelers moeten namelijk kleurrijke wezentjes genaamd Ooblets verzamelen en grootbrengen. Ook moet de speler vrienden worden met de lokale bevolking, kan een eigen winkeltje gerund worden en zijn er mini-games om te spelen en allerlei gebieden om te verkennen. Het spel komt in de zomer uit voor Nintendo Switch.

Batora: Lost Haven is een “non-lineaire” actie-rpg die “hack-and-slash-actie combineert met twin-stick-shooter-elementen”, met een focus op verhaal, dat spelers meeneemt “door de hele cosmos”. Het spel moet in de herfst van dit jaar uitkomen. ElecHead wordt een oldskool 2D-platformer met een klein robotje in de hoofdrol, die alles wat hij aanraakt voorziet van elektriciteit.

Tijdens de Showcase werden gameplaybeelden getoond van Soundfall, een ritmische actie-rpg/dungeoncrawler die “looter-shooteractie combineert met muzikale gameplay”. Spelers kunnen, al dan niet in co-op, op de maat van de muziek vechten om sterker te worden. Er zijn meer dan 500 verschillende uitrustingsonderdelen om te verzamelen, met “duizenden lootcombinaties” en tevens meer dan 140 muzieknummers om uit te kiezen.

Totally Accurate Battle Simulator komt ook naar Nintendo Switch, zo werd bekendgemaakt tijdens de presentatie. In deze game gaan legers van “wiebelaars” met elkaar op de vuist, en de physics zijn expres “wiebelig” gemaakt om voor extra hilariteit te zorgen. Spelers kunnen kiezen uit meer dan 100 typen wiebelaars, maar ook zelf nieuwe manschappen creëren. Het spel ondersteunt lokale en online multiplayer wanneer hij in de zomer uitkomt voor de Nintendo Switch.

In Gunbrella van Doinksoft en Devolver Digital kruipen spelers in de huid van een houthakker die als wapen een Gunbrella bij zich draagt: een combinatie tussen een geweer en een paraplu. Daarmee kan hij zweven, zwaaien, sprinten en duiken, en spelers kunnen het wapen versterken met allerlei upgrades. Gunbrella komt volgend jaar naar Nintendo Switch.

SilT is een 2D-puzzel-avonturengame met een zwart-witkleurenpallet waarin een mysterieuze oceaan verkent dient te worden. Een oceaan vol surrealistische wezens, machines en oude ruïnes. Spelers kunnen zeewezens besturen om puzzels mee op te lossen, en steeds dieper de oceaan in te komen. Het spel komt volgende maand uit voor Nintendo Switch.

Ook Mini Motorways werd getoond: een puzzelspel waarin de speler zich over verkeersproblematiek moet buigen. Spelers bouwen weg voor weg aan een wegennet met steeds veranderende eisen, en het is zaak om zo groot mogelijke steden gaande te houden.

In Cult of the Lamb verkennen spelers een willekeurig gegenereerde wereld met een bezeten lammetje. Dat lammetje is gered door een bron van kwaad, maar moet om zijn schulden terug te betalen een cult samenstellen van fanatieke “bosaanbidders”. Spelers moeten middelen verzamelen om mee te bouwen en zo uiteindelijk een weg vrij te maken naar Shamura, de eindbaas van een kerker. Cult of the Lamb komt dit jaar naar Nintendo Switch.

Tot slot wordt Another Crab’s Treasure een “shellslike” genoemd: een soulslike, maar dan met schaaldieren. Spelers kruipen in de schaal van heremietkreeft Kril en moet stand zien te houden tegen vijanden die veel groter zijn dan hijzelf. Afval dat in de omgeving ligt kan Kril gebruiken als een soort schelp, en er zijn meer dan 50 schelpen om gebruik van te maken. Het spel komt in 2023 naar Nintendo Switch.

In de Showcase kwamen ook nog kort enkele andere indiegames aan bod, waaronder Wildfrost, We Are OFK, Wayward Strand, Gibbon: Beyond the Trees, OPUS: Echo of Starsong, Card Shark, A Guidebook of Babel, OneShot: World Machine Edition, Cursed to Golf en Idol Manager. Bekijk de Showcase hieronder terug:

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'
Nieuws

GSC over Stalker 2 op PS5: 'We ondersteunen de bestaande versies'

Dat wil niet zeggen dat er nooit een PS5-versie uitkomt

GSC Game World geeft aan dat het bedrijf zich richt op het ondersteunen van de bestaande versies van Stalker 2: Heart of Chornobyl.

Tech4Gamers sprak regisseur Ievgen Grygorovych over de mogelijkheid van een PS5-versie van Stalker 2. De game kwam eerder dit najaar uit op Xbox Series X en S en pc. Op de vraag of gamers een PS5-versie kunnen verwachten, antwoordde hij het volgende: "We hebben ons volledig gerucht op het ontwikkelen (en nu ondersteunen) van de pc- en Xbox Series-versies."

Eerder lekte uit documenten dat er voor zover bekend een afspraak met Microsoft is gemaakt om Stalker 2 drie maanden console-exclusief voor Xbox te houden. Tech4Gamers vroeg aan Grygorovych of hij op die geruchten kon reageren. Hij weigerde daar echter op in te gaan.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert." GSC Game World heeft inmiddels al meerdere patches voor de game uitgebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online
Nieuws

Take-Two had in 2001 al plannen voor GTA Online

Een uitgebreid document over de plannen is gelekt

Er zijn documenten gelekt over de Grand Theft Auto-franchise waaruit blijkt dat er in 2001 al plannen waren over een online game of modi binnen de Grand Theft Auto-reeks.

Door een hack op ontwikkelaar Rockstar Games enkele jaren geleden lekten er eerder al vroege beelden en bestanden van Grand Theft Auto 6, en vorig jaar rond de feestdagen verscheen de broncode van GTA 5 en bestanden over diverse geannuleerde projecten online.

Nu zijn er tijdens Kerstmis weer documenten over de geschiedenis van de GTA-franchise gelekt. In documenten over de ontwikkeling van onder andere GTA Online, Vice City Stories, San Andreas en GTA Advance, die zijn geüpload via Internet Archive, zijn allerlei details te vinden.

Zo werd er aan het begin van dit millennium al gewerkt aan de voorloper van GTA Online. Er is een ontwerpdocument van 58 pagina's te vinden voor een project genaamd 'GTA: Online' waarin diverse details worden beschreven, waaronder de mogelijkheid om online te spelen met een zelfgemaakt personage.

Voormalige Rockstar-ontwikkelaar Obbe Vermeij heeft inmiddels bevestigd dat sommige van deze documenten inderdaad echt zijn. Sterker nog: hij werkte ooit aan een online deathmatch-modus voor de online game. De documenten kunnen hier gevonden worden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!