Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema
Nieuws

Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema

Death Stranding loopt iets achter op schema. Dat meldt regisseur Hideo Kojima in eenhref="https://www.j-wave.co.jp/blog/news/2019/03/32-death-stranding.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> interview met J-Wave</a>.

Dit antwoordt de Metal Gear Solid-bedenker wanneer hem wordt gevraagd hoe de ontwikkeling van de game verloopt: "Veel studio's lopen achter wat releasedatum betreft. Death Stranding loopt iets achter op het oorspronkelijke schema, maar de game is niet veel vertraagd."

Ook vertelt hij dat hij prioriteiten moet stellen om de releasedatum te halen: "De compromissen die gemaakt moeten worden zijn aanzienlijk. Als het om een amateuristisch kunstwerk gaat, kun je gewoon doorgaan met ontwikkelen tot je tevreden bent. Maar juíst omdat er een deadline is, moeten we doelen stellen, prioriteren en zorgen dat de game af komt.

Ik ben het type dat, als er geen deadline zou zijn, nooit zou stoppen met ontwikkelen. Als er wél een deadline is, werk ik hard tot die deadline en doe ik wat ik kan binnen die tijd. Dat gezegd hebbende, kan ik geen game uitbrengen als hij niet aan mijn eigen standaarden voldoet."

©GMRimport

Game-ontwikkeling

Verder vertelt Hideo Kojima over wat hij koestert in game-ontwikkeling. "Graphics, geluid, acteerwerk, kwaliteit van gameplay zijn natuurlijk erg belangrijk, maar helemaal in het begin van het project ben ik de enige die dit voor me ziet. Daarom, ook al deed ik een presentatie, werd deze nieuwe game nauwelijks begrepen.

Het allerbelangrijkste in deze fase is om na te gaan of datgene dat alleen ik voor me zie ook echt in de praktijk wordt gepresenteerd. Het gaat om het maken van vormen van dingen die (nog) niet bestaan. Bij het maken van iets wat je nog nooit gezien hebt moet je steeds kiezen: ga ik links of rechts? Als je ergens een keer een fout maakt bij deze keuzes, heb je opeens een heel andere game gemaakt. Dat is het grote risico van het maken van een nieuwe game.

Daarbij, als de algemene reactie van de kijkers zoiets is als “dit is niet de geweldige game waar ik op zat te hopen” of “Het is zeker goed gemaakt, maar het soort game spreekt me niet aan”, dan is het essentieel om erachter te komen waarom dat precies zo is.

Als we dat niet scherp beoordelen, zouden we volgens de klant ons product vanaf het begin kapotmaken. Klanten willen bepaalde elementen zien in een game, maar als je daardoor een game maakt die in essentie afwijkt van de visie die je had, dan heb je vanaf het begin een andere game gemaakt. Dat wil ik kosten wat kost voorkomen."

(Vertaling door: Eline Oosterloo van Gamer.nl)

Mysterie

Alles rondom Death Stranding blijft een mysterie. Toch zijn er al mensen die de game hebben gespeeld, waaronder ontwikkelaars bij Guerrilla Games en de regisseur van de aankomende Metal Gear Solid-film. Die laatste noemde de game zelfs 'een wonder' en vergeleek het gevoel dat hij bij de game had met het gevoel toen hij voor het eerst Mad Max: Fury Road keek.

Death Stranding verschijnt voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!