Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema
Nieuws

Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema

Death Stranding loopt iets achter op schema. Dat meldt regisseur Hideo Kojima in eenhref="https://www.j-wave.co.jp/blog/news/2019/03/32-death-stranding.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> interview met J-Wave</a>.

Dit antwoordt de Metal Gear Solid-bedenker wanneer hem wordt gevraagd hoe de ontwikkeling van de game verloopt: "Veel studio's lopen achter wat releasedatum betreft. Death Stranding loopt iets achter op het oorspronkelijke schema, maar de game is niet veel vertraagd."

Ook vertelt hij dat hij prioriteiten moet stellen om de releasedatum te halen: "De compromissen die gemaakt moeten worden zijn aanzienlijk. Als het om een amateuristisch kunstwerk gaat, kun je gewoon doorgaan met ontwikkelen tot je tevreden bent. Maar juíst omdat er een deadline is, moeten we doelen stellen, prioriteren en zorgen dat de game af komt.

Ik ben het type dat, als er geen deadline zou zijn, nooit zou stoppen met ontwikkelen. Als er wél een deadline is, werk ik hard tot die deadline en doe ik wat ik kan binnen die tijd. Dat gezegd hebbende, kan ik geen game uitbrengen als hij niet aan mijn eigen standaarden voldoet."

©GMRimport

Game-ontwikkeling

Verder vertelt Hideo Kojima over wat hij koestert in game-ontwikkeling. "Graphics, geluid, acteerwerk, kwaliteit van gameplay zijn natuurlijk erg belangrijk, maar helemaal in het begin van het project ben ik de enige die dit voor me ziet. Daarom, ook al deed ik een presentatie, werd deze nieuwe game nauwelijks begrepen.

Het allerbelangrijkste in deze fase is om na te gaan of datgene dat alleen ik voor me zie ook echt in de praktijk wordt gepresenteerd. Het gaat om het maken van vormen van dingen die (nog) niet bestaan. Bij het maken van iets wat je nog nooit gezien hebt moet je steeds kiezen: ga ik links of rechts? Als je ergens een keer een fout maakt bij deze keuzes, heb je opeens een heel andere game gemaakt. Dat is het grote risico van het maken van een nieuwe game.

Daarbij, als de algemene reactie van de kijkers zoiets is als “dit is niet de geweldige game waar ik op zat te hopen” of “Het is zeker goed gemaakt, maar het soort game spreekt me niet aan”, dan is het essentieel om erachter te komen waarom dat precies zo is.

Als we dat niet scherp beoordelen, zouden we volgens de klant ons product vanaf het begin kapotmaken. Klanten willen bepaalde elementen zien in een game, maar als je daardoor een game maakt die in essentie afwijkt van de visie die je had, dan heb je vanaf het begin een andere game gemaakt. Dat wil ik kosten wat kost voorkomen."

(Vertaling door: Eline Oosterloo van Gamer.nl)

Mysterie

Alles rondom Death Stranding blijft een mysterie. Toch zijn er al mensen die de game hebben gespeeld, waaronder ontwikkelaars bij Guerrilla Games en de regisseur van de aankomende Metal Gear Solid-film. Die laatste noemde de game zelfs 'een wonder' en vergeleek het gevoel dat hij bij de game had met het gevoel toen hij voor het eerst Mad Max: Fury Road keek.

Death Stranding verschijnt voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas ziet verplichte Xbox Series S-release voor games als voordeel
Nieuws

Xbox-baas ziet verplichte Xbox Series S-release voor games als voordeel

'Onze games zijn gebouwd op het feit dat ze op verschillende specificaties kunnen draaien'

Volgens Xbox-baas Phil Spencer blijven bedrijven verplicht om wanneer ze een Xbox Series-game uitbrengen, de game speelbaar te krijgen op zowel de Series X als Series S. Sterker nog: Spencer ziet het dankzij de vele verschillende handhelds die tegenwoordig bestaan juist als voordeel.

Sommige ontwikkelaars hebben in de loop der jaren kritiek geuit over de verplichting om games zowel draaiende te krijgen op Series X als Series S, zonder dat er grote verschillen qua aanwezige content zijn. Zo werd de Xbox Series-versie van Baldur's Gate 3 uitgesteld, al mocht de game uiteindelijk alsnog uitkomen zonder splitscreen co-op, en heeft Black Myth: Wukong-ontwikkelaar Game Science onlangs nog de Series S als schuldige aangewezen waarom de game niet op Xbox-consoles verkrijgbaar is.

In een interview met Destin Legarie laat Xbox-topman Phil Spencer nu weten dat de verplichting niet verdwijnt. "We denken er zelfs totaal het tegenovergestelde over. Met de toenemende populariteit van pc-handhelds en de onthulling van de Switch 2 bouwen we als ontwikkelaars op meer specificaties games, van apparaten met weinig kracht tot de apparaten die je via stroom in de muur aansluit. Ik zie het juist als een echt voordeel, want we richten ons al geruime tijd op de Series S. Onze games zijn dan ook gebouwd op het feit dat ze op vele verschillende specificaties kunnen draaien."

Later in het interview meldt hij: "Ik speel Indiana Jones (and the Great Circle) op de Series S en het ziet er geweldig uit. De console kan games van de huidige generatie op een prima manier afspelen. De meeste games moeten verschillende apparaten in het achterhoofd houden, en de specificaties van de Series S komt overeen met veel van de apparaten die tegenwoordig worden geïntroduceerd. Het is dan ook juist een belangrijk ontwerpaspect voor teams."

Spencer heeft al bevestigd dat Xbox ook onderzoek pleegt naar de mogelijkheid om een handheld uit te brengen, al liet hij wel weten dat het nog meerdere jaren kan duren voordat deze uitkomt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda-stemacteur ligt op intensive care, studio steekt hart onder de riem
Nieuws

Bethesda-stemacteur ligt op intensive care, studio steekt hart onder de riem

De acteur werd bewusteloos in zijn hotelkamer gevonden

Bethesda Game Studios heeft via social media stemacteur Wes Johnson een spoedig herstel gewenst, nadat de man die in verschillende games van de ontwikkelaar te horen is vorige week naar de intensive care werd gebracht.

Johnson spreekt al meer dan twintig jaar de stemmen in van diverse personages in Bethesda-games. Hij is dan ook in alle grote titels van Bethesda verschenen sinds het in 2002 uitgekomen The Elder Scrolls 3: Morrowind.

"Wes is niet alleen een ongelooflijk getalenteerd en essentieel onderdeel van onze games, maar ook een van onze meest gewaardeerde vrienden. We wensen hem het allerbeste en hopen dat hij snel opknapt", zo schrijft Bethesda.

Afgelopen week werd Johnson buiten bewustzijn gevonden in zijn hotelkamer in Atlanta. Hij zou daar een liefdadigheidsevenement rondom Alzheimer presenteren, maar kwam niet opdagen, waardoor er naar hem werd gezocht. Toen hij werd gevonden, was er nauwelijks een hartslag te vinden. Het is niet bekend wat er precies aan de hand is, maar Johnson ligt wel op de intensive care.

Er is een GoFundMe-pagina opgericht waarvan de opbrengsten naar Johnsons familie gaan om daarmee de medische kosten te betalen. De teller staat inmiddels op meer dan 143 duizend dollar.

Johnson speelde onder andere Fawkes in Fallout 3, Ron Hope in Starfield en Sheogorath in de The Elder Scrolls-games. Ook had hij rolletjes in televisieseries als Veep en The Wire.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!