Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema
Nieuws

Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema

Death Stranding loopt iets achter op schema. Dat meldt regisseur Hideo Kojima in eenhref="https://www.j-wave.co.jp/blog/news/2019/03/32-death-stranding.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> interview met J-Wave</a>.

Dit antwoordt de Metal Gear Solid-bedenker wanneer hem wordt gevraagd hoe de ontwikkeling van de game verloopt: "Veel studio's lopen achter wat releasedatum betreft. Death Stranding loopt iets achter op het oorspronkelijke schema, maar de game is niet veel vertraagd."

Ook vertelt hij dat hij prioriteiten moet stellen om de releasedatum te halen: "De compromissen die gemaakt moeten worden zijn aanzienlijk. Als het om een amateuristisch kunstwerk gaat, kun je gewoon doorgaan met ontwikkelen tot je tevreden bent. Maar juíst omdat er een deadline is, moeten we doelen stellen, prioriteren en zorgen dat de game af komt.

Ik ben het type dat, als er geen deadline zou zijn, nooit zou stoppen met ontwikkelen. Als er wél een deadline is, werk ik hard tot die deadline en doe ik wat ik kan binnen die tijd. Dat gezegd hebbende, kan ik geen game uitbrengen als hij niet aan mijn eigen standaarden voldoet."

©GMRimport

Game-ontwikkeling

Verder vertelt Hideo Kojima over wat hij koestert in game-ontwikkeling. "Graphics, geluid, acteerwerk, kwaliteit van gameplay zijn natuurlijk erg belangrijk, maar helemaal in het begin van het project ben ik de enige die dit voor me ziet. Daarom, ook al deed ik een presentatie, werd deze nieuwe game nauwelijks begrepen.

Het allerbelangrijkste in deze fase is om na te gaan of datgene dat alleen ik voor me zie ook echt in de praktijk wordt gepresenteerd. Het gaat om het maken van vormen van dingen die (nog) niet bestaan. Bij het maken van iets wat je nog nooit gezien hebt moet je steeds kiezen: ga ik links of rechts? Als je ergens een keer een fout maakt bij deze keuzes, heb je opeens een heel andere game gemaakt. Dat is het grote risico van het maken van een nieuwe game.

Daarbij, als de algemene reactie van de kijkers zoiets is als “dit is niet de geweldige game waar ik op zat te hopen” of “Het is zeker goed gemaakt, maar het soort game spreekt me niet aan”, dan is het essentieel om erachter te komen waarom dat precies zo is.

Als we dat niet scherp beoordelen, zouden we volgens de klant ons product vanaf het begin kapotmaken. Klanten willen bepaalde elementen zien in een game, maar als je daardoor een game maakt die in essentie afwijkt van de visie die je had, dan heb je vanaf het begin een andere game gemaakt. Dat wil ik kosten wat kost voorkomen."

(Vertaling door: Eline Oosterloo van Gamer.nl)

Mysterie

Alles rondom Death Stranding blijft een mysterie. Toch zijn er al mensen die de game hebben gespeeld, waaronder ontwikkelaars bij Guerrilla Games en de regisseur van de aankomende Metal Gear Solid-film. Die laatste noemde de game zelfs 'een wonder' en vergeleek het gevoel dat hij bij de game had met het gevoel toen hij voor het eerst Mad Max: Fury Road keek.

Death Stranding verschijnt voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Betrouwbare insider: PlayStation bereidt zich voor op aankondigingen
Nieuws

Betrouwbare insider: PlayStation bereidt zich voor op aankondigingen

De betrouwbare game-industrie-insider Billbil-kun lijkt ervan overtuigd te zijn dat PlayStation binnenkort met nieuws komt. "Er worden achter de schermen veel PlayStation-dingen voorbereid."

Dat zegt hij op X. Hoewel de insider - die eerder bijvoorbeeld de komst van nieuwe Nintendo Switch-bundels voorspelde - nog niet duidelijk maakt of Sony ook met een eigen evenement komt, is het volgens hem zeker dat er nieuws in aantocht is.

View post on X

De kans is aanwezig dat Billbil-kun in de loop van de dag al het een en ander verklapt. Zo beweerde hij vanmiddag al dat PlayStation onder andere PS5-accessoires in nieuwe kleuren gaat uitbrengen.

Gamejournalist Jeff Grubb, die ook regelmatig insider-updates geeft, zei eerder deze maand dat mensen nog geen PlayStation Showcase of State of Play hoeven te verwachten. De meest voor de hand liggende andere optie voor Sony om aankondigingen te doen zijn The Game Awards, die in de nacht van 12 op 13 december (Nederlandse tijd) plaatsvinden.

Volgende week dinsdag bestaat PlayStation overigens dertig jaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
God of War-acteur ontkent te hebben gehint naar aankomend nieuws
Nieuws

God of War-acteur ontkent te hebben gehint naar aankomend nieuws

Christopher Judge, de stemacteur achter God of War-hoofdfiguur Kratos, ontkent dat hij gehint zou hebben naar aankomend nieuws rondom de franchise. Eerder deed hij allerlei teasende uitspraken over God of War in een TikTok-livestream.

In die livestream zei Judge dat "de komende twee weken volzitten met aankondigingen en allerlei toffe dingen". Hij sloot die aankondiging af met het woordje "boy", een veelgebruikte uitdrukking van Kratos.

Vanzelfsprekend begonnen veel God of War-fans meteen te speculeren over eventuele nieuwe aankondigingen. Zo valt de dertigste verjaardag van PlayStation binnen de tijdspanne van twee weken, en komen ook The Game Awards eraan, waar doorgaans veel aankondigingen worden gedaan. Er werd vooral gespeculeerd over de komst van een remaster-bundel van de eerste drie God of War-games.

Judge beklemtoont nu dat hij absoluut niet aan het hinten was naar God of War-nieuws. "Je kan niet hinten naar iets waar je niks van afweet", zegt hij op X. "Ik ga een aankondiging doen in de nabije toekomst, maar ik kan verzekeren dat niets daarvan te maken heeft met onze geliefde God of War." De stemacteur zegt dat hij net zoveel weet als de fans.

View post on X

Er bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat Judge terug moest komen op zijn woorden van PlayStation, die een bepaalde aankondiging willen verhullen. Maar het is de vraag of je daar als fan op moet gaan rekenen.

De God of War-serie bestaat al sinds 2005. Sinds 2018 hebben de games een behoorlijke vernieuwing in stijl gekregen. Zowel God of War (2018) als God of War: Ragnarök (2022) spelen meer in op Noorse mythologie dan Griekse mythologie, wat voorheen het geval was.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!