Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema
Nieuws

Death Stranding loopt achter op oorspronkelijk schema

Death Stranding loopt iets achter op schema. Dat meldt regisseur Hideo Kojima in eenhref="https://www.j-wave.co.jp/blog/news/2019/03/32-death-stranding.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> interview met J-Wave</a>.

Dit antwoordt de Metal Gear Solid-bedenker wanneer hem wordt gevraagd hoe de ontwikkeling van de game verloopt: "Veel studio's lopen achter wat releasedatum betreft. Death Stranding loopt iets achter op het oorspronkelijke schema, maar de game is niet veel vertraagd."

Ook vertelt hij dat hij prioriteiten moet stellen om de releasedatum te halen: "De compromissen die gemaakt moeten worden zijn aanzienlijk. Als het om een amateuristisch kunstwerk gaat, kun je gewoon doorgaan met ontwikkelen tot je tevreden bent. Maar juíst omdat er een deadline is, moeten we doelen stellen, prioriteren en zorgen dat de game af komt.

Ik ben het type dat, als er geen deadline zou zijn, nooit zou stoppen met ontwikkelen. Als er wél een deadline is, werk ik hard tot die deadline en doe ik wat ik kan binnen die tijd. Dat gezegd hebbende, kan ik geen game uitbrengen als hij niet aan mijn eigen standaarden voldoet."

©GMRimport

Game-ontwikkeling

Verder vertelt Hideo Kojima over wat hij koestert in game-ontwikkeling. "Graphics, geluid, acteerwerk, kwaliteit van gameplay zijn natuurlijk erg belangrijk, maar helemaal in het begin van het project ben ik de enige die dit voor me ziet. Daarom, ook al deed ik een presentatie, werd deze nieuwe game nauwelijks begrepen.

Het allerbelangrijkste in deze fase is om na te gaan of datgene dat alleen ik voor me zie ook echt in de praktijk wordt gepresenteerd. Het gaat om het maken van vormen van dingen die (nog) niet bestaan. Bij het maken van iets wat je nog nooit gezien hebt moet je steeds kiezen: ga ik links of rechts? Als je ergens een keer een fout maakt bij deze keuzes, heb je opeens een heel andere game gemaakt. Dat is het grote risico van het maken van een nieuwe game.

Daarbij, als de algemene reactie van de kijkers zoiets is als “dit is niet de geweldige game waar ik op zat te hopen” of “Het is zeker goed gemaakt, maar het soort game spreekt me niet aan”, dan is het essentieel om erachter te komen waarom dat precies zo is.

Als we dat niet scherp beoordelen, zouden we volgens de klant ons product vanaf het begin kapotmaken. Klanten willen bepaalde elementen zien in een game, maar als je daardoor een game maakt die in essentie afwijkt van de visie die je had, dan heb je vanaf het begin een andere game gemaakt. Dat wil ik kosten wat kost voorkomen."

(Vertaling door: Eline Oosterloo van Gamer.nl)

Mysterie

Alles rondom Death Stranding blijft een mysterie. Toch zijn er al mensen die de game hebben gespeeld, waaronder ontwikkelaars bij Guerrilla Games en de regisseur van de aankomende Metal Gear Solid-film. Die laatste noemde de game zelfs 'een wonder' en vergeleek het gevoel dat hij bij de game had met het gevoel toen hij voor het eerst Mad Max: Fury Road keek.

Death Stranding verschijnt voor de PlayStation 4. Een releasedatum is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gex Trilogy verschijnt aankomende zomer
Nieuws

Gex Trilogy verschijnt aankomende zomer

Game komt naar Switch, PS5, Xbox Series en pc

Gex Trilogy komt in de loop van aankomende zomer uit op consoles en pc.

Dat kondigde uitgever Limited Run Games aan. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar wel duidelijk is dat het spel op Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc verschijnt.

Gex Trilogy bevat de platformers Gex, Gex: Enter the Gecko en Gex 3: Deep Cover Gecko. De games kwamen oorspronkelijk uit op de eerste PlayStation, al verscheen het eerste spel ook op pc, Sega Saturn en 3DO, en kwamen de vervolgen ook naar Nintendo 64 en Game Boy Color.

De Gex-games staan naast de 3D-platformactie vooral bekend om de aanwezig humor. Gex zet regelmatig popcultuur uit de jaren negentig te kakken, en is zelf een soort persiflage op James Bond. Hieronder kan een nieuwe trailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe The Alters-trailer legt de nadruk op samenwerken
Nieuws

Nieuwe The Alters-trailer legt de nadruk op samenwerken

Game komt ergens later dit jaar naar pc, PS5 en Xbox Series-consoles

Er is een nieuwe trailer van The Alters uitgebracht, waarin het hoofdpersonage van de game en zijn klonen de game spelen.

The Alters is namelijk een scifi-game waarin hoofdpersoon Jan Dolski als enige een crash op een buitenaardse planeet overleeft. In zijn eentje lukt het hem niet om de basis draaiende te houden, maar hij vindt een grondstof waarmee hij zichzelf kan klonen. De klonen zijn niet helemaal hetzelfde als hij: ze hebben ergens in zijn leven een andere keuze gemaakt, waardoor hun levensverhaal zich afsplitste van de 'echte' Jan.

Dit concept wordt op een originele wijze in deze nieuwe trailer verwerkt: samen met zijn klonen probeert Jan de game te spelen. Daarmee wordt ook meteen duidelijk gemaakt hoe zijn klonen een andere persoonlijkheid hebben.

The Alters verschijnt op een nog onbekend moment voor pc (Steam, Epic Games Store, GOG en Microsoft Store), PlayStation 5, Xbox Series en Xbox Game Pass. Ook is er een demo beschikbaar. De game werd begin dit jaar nog uitgesteld naar ergens later dit jaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!