Originele releasedag van Cyberpunk 2077: Laten we dat vieren
Nieuws

Originele releasedag van Cyberpunk 2077: Laten we dat vieren

Vandaag zou eigenlijk Cyberpunk 2077 uitkomen, een van de games waar ontzettend veel gamers naar uitkijken. Maar de titel is vooralsnog uitgesteld naar href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/releaseplannen-cyberpunk-2077-blijven-onveranderd/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">september</a>. In aanloop naar (hopelijk) de release dit jaar vieren we even de pracht van de game.

Wachten is bitterzoet zeker in deze tijden waarin we sowieso een beetje binnen moeten blijven. Cyberpunk 2077 is bijvoorbeeld flink verschoven qua releasedatum (en The Last of us 2 moeten we nog maar afwachten) en dat had eigenlijk niet eens iets met het coronavirus te maken. Dus, met de hoop in gedachten dat we straks op 13 november alsnog kunnen genieten van de game van CD Projekt Red, hebben we even wat inspirerende Cyberpunk 2077-liefde bij elkaar gezocht.

De absoluut weergaloze eerste teasertrailer

Al in 2013 kregen we de eerste trailer te zien van Cyberpunk 2077. Het leek toen in geen geval op de game die we nu kunnen verwachten, maar gaf wel een kijkje in de keuken van CD Projekt Red: Wat ze kunnen en wat ze ambiëren.

Watch on YouTube

De eerste E3-gekte van 2018

In een kleine zaal met enkele vooraanstaande gamejournalisten waren we getuige van de eerste gameplay-beelden van Cyberpunk 2077. De crew bleef er maar op hameren dat dit allemaal nog een work in progress was, maar we kregen wel een eerste échte voorstelling van hoe het nieuwe project van de ontwikkelaar zich ontwikkelde. Bizarre chaos, prachtige rendering en felle actie in een omgeving die zich kon, én kan meten met die van Blade Runner.

Watch on YouTube

De briljante cosplayers

Als er iets is wat CD Projekt Red heel goed snapt is het cosplay: Mensen die liefde hebben voor hun games. Niet alleen gaf de ontwikkelaar cosplayers van onder andere The Witcher veel liefde, maar ze stuurden ook twee mensen op pad in 2018 die de (potentiële) personages van de game perfect uitbeeldden tijdens E3.

©GMRimport

©GMRimport

Fan-art

De hype rondom Cyberpunk kende geen grenzen en dus ging ook het internet met de look, feel en personages aan de haal. Online is er een keur aan prachtige, door fans gemaakte art te vinden die de honger naar de game alleen nog maar aanjakkeren, zoals bijvoorbeeld deze prachtige parel van Ciri in de Cyberpunk-wereld.

©GMRimport

Het internet klapte uit elkaar met prachtig werk en je kan hier nog veel meer bijzonder werk vinden.

©GMRimport

De tweede E3-gekte

Elke scheet die werd gelaten als er ook maar een wuifje van Cyberpunk aan hing werd afgelopen jaar opgesnoven alsof het levenselixer was. Maar in alle eerlijkheid werd dat wel redelijk tegemoet gekomen door de onverwachte, toegevoegde waarde van ene Keanu Reeves in de rol van Johnny Silverhand. De Canadese acteur bleek een grote bijdrage te leveren in de game. Tijdens E3 ging men dan ook uit hun dak.

Watch on YouTube

Hoe dan ook een charmant persoon. Nadat hij vertelde dat wandelen op straat in Cyberpunk 2077 'breathtaking' gaat zijn. Op het moment dat iemand in het publiek van mening was dat juist Keanu 'breathtaking' was, reageerde de acteur gepast.

©GMRimport

Ook de gameplay die achter gesloten deuren werd vertoond was niet verkeerd. Hieronder zie je een gedeelte van de demo die een nieuwe indruk van de daadwerkelijke gameplay van de game uit de doeken deed.

Watch on YouTube

De jasjes-hype

Om de game bij journalisten een beetje te laten landen, verzon Projekt CD Red, of wellicht hun pr-bureau, een aantal middeltjes om de game nog gehypter te krijgen, zoals bijvoorbeeld Limited Edition-jasjes. Na E3 doken die te pas en te onpas op op eBay voor exorbitante bedragen. De ontwikkelaar wilde er niets van hebben er riep al meteen dat de jasjes straks gewoon in de online winkel te krijgen zijn.

The hype is real

Maar ondertussen zijn we een jaar verder. De game is uitgesteld en komt dus pas in september uit. En hoewel we de game nu al hadden willen spelen, gloort er ook licht aan de horizon. Zo heeft CD Projekt Red aangegeven dat de game op onder andere Xbox Series X volledig voluit draait, op full specs. En als je de game koopt op Xbox One, je gratis een upgrade krijgt naar de next-gen-versie.

Dus het is nog even uitzitten en afwachten. Maar om je tot die tijd te vermaken, hier wellicht een van de tofste fan-made-video's van Cyberpunk 2077.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!