De gamereleases van augustus 2020
Nieuws

De gamereleases van augustus 2020

2020 is ook als gamejaar zeer merkwaardig. Normaliter is het in augustus vrij stil, maar deze zomer komt er een aardige hoeveelheid games uit. Enkele hoogtepunten zijn UFC 4, Wasteland 3 en - hopelijk - Baldur’s Gate 3. Dit zijn de gamereleases van augustus!

Horizon Zero Dawn: Complete Edition

7 augustus – pc

Na Death Stranding brengt Sony een andere PS4-game naar pc: Horizon Zero Dawn. Guerrilla’s geprezen openwereldgame profiteert uiteraard van de extra mogelijkheden van pc-hardware, zoals ondersteuning voor ultra wide-schermen, onbeperkte framerates en uitgebreide grafische settings. Ook zijn reflecties verbeterd, is vegetatie dynamisch en is er een benchmarkoptie aanwezig. He gaat om de Complete Edition, dus de Frozen Wilds-uitbreiding zit bij de game inbegrepen.

Watch on YouTube

EA Sports UFC 4

14 augustus – PlayStation 4 en Xbox One

Eens in de zoveel tijd brengt EA een nieuwe UFC-game uit. Op 14 augustus is het tijd voor UFC 4. Aan de informatie die de uitgever naar buiten brengt is te merken dat het bedrijf net zoals spelers niet altijd tevreden was over bepaalde aspecten van de game. Daarom zijn onder andere clinchsituaties en verwurgingen en klemmen aangepast om natuurlijker en minder arbitrair te laten aanvoelen. Ook is de besturing volledig op de schop gegaan om gemakkelijk verschillende stoten en trappen te kunnen geven. Of UFC 4 de pijnpunten van de vorige game daadwerkelijk verhelpt moet nog blijken, maar MMA-liefhebbers hebben in ieder geval weer een verse editie om in te duiken.

©GMRimport

Microsoft Flight Simulator

18 augustus – pc

Microsoft haalt alles uit de kast voor de terugkeer van Microsoft Flight Simulator. Bijgestaan door haar eigen Azure-servers en Bing Maps wordt de hele wereld één op één tot op de stoeptegel nauwkeurig gesimuleerd. Alsof dat nog niet indrukwekkend genoeg is, werkt het ook samen met weercentrales om realistische klimaten en weersomstandigheden te creëren, die uiteraard invloed hebben op in hoeverre spelers hun kist veilig aan de grond krijgen. Verschillende hulpmiddelen moeten spelers begeleiden bij het leerproces, waardoor commerciële vluchten uiteindelijk een fluitje van een cent worden.

©GMRimport

Tell Me Why

27 augustus – Xbox One en pc

Life is Strange-studio Dontnod Entertainment timmert hard aan de weg met allerlei verschillende titels via verschillende uitgevers. In samenwerking met Bandai Namco verschijnt op 27 augustus de eerste episode van Tell Me Why, een game over de tweeling Alison en Tyler. De twee hebben een bovennatuurlijke band waarmee ze herinneringen uit hun jeugd kunnen herleven, terwijl ze ook een mysterie in een dorpje in Alaska proberen te ontrafelen. Tell Me Why viel in de media vooral op vanwege het personage Tyler, dat transgender is. De studio zegt externe instanties ingeschakeld te hebben om het onderwerp zo empathisch mogelijk te behandelen, en gezien de reputatie van Dontnod lijkt dat goed te komen.

©GMRimport

Project Cars 3

28 augustus – PlayStation 4, Xbox One en pc

De Project Cars-franchise staat bekend om vrij hardcore racegames, maar met het aankomende deel poogt Slightly Mad Stutios de drempel te verlagen. Zo kunnen spelers verschillende parameters aanpassen die de moeilijkheidsgraad beïnvloeden, zoals de agressie van tegenstanders. Anderzijds moet Project Cars 3 ook een diepgaandere simulatie bieden, met uitgebreide customization-opties voor auto’s – wat het ook mogelijk maakt om de carrièremodus door te spelen met je eigen auto – en een Scheduled Event-modus voor regelmatige toernooien.

©GMRimport

Wasteland 3

28 augustus - PlayStation 4, Xbox One en pc

InXile’s eigen lat ligt vrij hoog nadat de opvolger van het klassieke Wasteland alle verwachtingen overtrof. Wasteland 3 komt na wat uitstel relatief snel uit en kent een voornamelijk ijzige setting in Colorado. Spelers stappen in de schoenen van de enige overlevende van een team – simpelweg getiteld Team – dat op zoek is naar een nieuwe basis, en te midden verschillende facties een bestaan probeert op te bouwen. Verwacht verder uitgebreidere dialoogopties in lijn met Torment: Tides of Numenera, handige teamvaardigheden tijdens gevechten en de optie om de campagne volledig coöperatief te spelen. Augustus lijkt een goede maand te worden voor liefhebbers van tactische rpg’s.

©GMRimport

Baldur’s Gate 3 (early access)

Augustus – Stadia en pc

Het Belgische Larian Studios houdt voor Baldur’s Gate 3 een flinke slag om de arm. In augustus gaat de game namelijk eerst in early access, en wellicht wordt die nog uitgesteld. Toch is alleen al een vervolg op een van de meest legendarische rpg’s ooit genoeg reden om alvast enthousiast te worden. De tot nu toe uitgebrachte gameplay doet sterk denken aan Larians vorige meesterwerk, Divinity Original Sin 2, met intrigerende en volledig ingesproken personages, spannende gevechten en een zee aan mogelijkheden. Zo heeft elke klasse eigen dialoogopties en verhalen en is de game voorzien van een indrukwekkend customization-systeem. Deze features lijken nog maar het topje van de ijsberg te zijn, dus hopelijk kunnen we deze maand met de game aan de slag.

©GMRimport

Ook verschijnen in augustus: Relicta (4 augustus, PS4, Xbox One, Stadia en pc), Skully (PS4, Xbox One, Switch en pc), Fall Guys: The Ultimate Knockout (4 augustus, PS4 en pc), Fast & Furious Crossroads (7 augustus, pc), PS4, Xbox One), Risk of Rain 2 (PS4, Xbox One, Switch en pc), Dying Light: Hellraid (13 augustus, pc), Rogue Legacy 2 (18 augustus, pc), A Total War Saga: Troy (13 augustus, pc), Pathfinder: Kingmaker (18 augustus, PlayStation 4 en Xbox One), Danganronpa 2: Goodbye Despair Anniversary Edition (20 augustus, iOS en Android), RPG Maker MZ (20 augustus, pc), Samurai Jack: Battle Through Time (21 augustus PS4, Xbox One, Switch en pc), PGA Tour 2K21 (21 augustus, PS4, Xbox One, Switch, Stadia en pc), Descenders (25 augustus, PS4), Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered (27 augustus, PS4, Switch, iOS en Android), Captain Tsubasa: Rise of New Champions (28 augustus PS4, Switch en pc), Jump Force: Deluxe Edition (28 augustus, Switch), Windbound (28 augustus, PS4, Xbox One, Switch, Stadia en pc), Serious Sam 4 (augustus, Stadia en pc).

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!