De beste pc-games van 2021 volgens de bezoekers van Gamer.nl - Tussenstand
Nieuws

De beste pc-games van 2021 volgens de bezoekers van Gamer.nl - Tussenstand

2021 is alweer bijna voorbij, dus wordt het weer tijd om de balans op te maken. Dit jaar kiezen de bezoekers van Gamer.nl wederom de beste pc-games van het jaar!

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door ROG. Lees hier wat dat betekent.

Tussenstand

Na bijna een week stemmen is het tijd om de balans op te maken. Een korte blik op de top 5 laat zien dat Microsoft dit jaar op pc-gebied zeer dominant is, met Forza Horizon 5, Age of Empires 4 én Halo Infinite als de drie meest populaire games. De top 5 wordt afgesloten door het survivalfenomeen Valheim en co-op-game - en tevens GOTY-winnaar op The Game Awards 2021 - It Takes Two.

1. Forza Horizon 5

2. Age of Empires 4

3. Halo Infinite

4. Valheim

5. It Takes Two

©GMRimport

Stem tot 24 december

Bovenstaande is nog lang niet de definitieve top 5: verschuivingen zijn absoluut nog mogelijk. Stem daarom nog tot en met 24 december op jouw favoriete pc-games van 2021, waarna de stembussen sluiten en de tien meest populaire titels worden onthuld. Moge de beste winnen!

Regels

Aan de stemronde zit zoals gewoonlijk een aantal spelregels. Zo gaat het om games die dit jaar op pc zijn verschenen, exclusief remasters en ports. Titels als Ghost of Tsushima, die eerder voor PlayStation 4 verscheen, is dus uitgesloten van deelname. Ook uitbreidingen en collecties van meerdere games doen niet mee.

Dat houdt ook in dat de lijst een hoop multiplatformgames bevat, en niet enkel pc-exclusieve games. De pc in nu eenmaal een prachtig platform om titels als Battlefield 2042, Marvel's Guardians of the Galaxy en Psychonauts 2 op te spelen. Uiteraard ben je wel vrij om te stemmen op 'typische' pc-toppers van dit jaar, zoals Age of Empires 4, Humankind en Inscryption.

Stemmen op de lijst is vrij simpel: vul in het stemformulier hieronder je absolute top drie pc-games van 2021 in door bij elke titel aan te geven op welke plaats deze hoort. Ontbreekt een game? Geef dan antwoord in het tekstveld onderaan.

©GMRimport

Nog geen game-pc?

De beste pc-games volgens de community van Gamer.nl wordt mede mogelijk gemaakt door de ROG Zephyrus M16, een ultradunne gaminglaptop die uitermate geschikt is voor de beste pc-games van 2021. De Zephyrus M16 beschikt over een i9-11900H-cpu, Nvidia Geforce RTX 3070-videokaart en een WQHD-scherm met een verversingssnelheid van 165 Hz,  3 milliseconden vertragingstijd en ondersteuning voor Dolby Vision.

Lees hier meer over de ROG Zephyrus M16.

©GMRimport

Stemmen

Stem hieronder of via deze link!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!