Dauntless bereikt spelersaantal van vijf miljoen in eerste week
Gamer.nl
Nieuws

Dauntless bereikt spelersaantal van vijf miljoen in eerste week

Dauntless telde minder dan een week na lancering al meer dan vijf miljoen spelers. Als gevolg hiervan, kampt het spel met langzame servers en lange wachttijden.

Dauntless werd op 21 mei officieel gelanceerd voor de Epic Games Store, PlayStation 4 en Xbox One. In het free-to-play-spel, dat is geïnspireerd door de Monster Hunter-games, kunnen maximaal vier spelers jagen op monsterlijke Behemoths, met behulp van verschillende wapens en uitrustingen. Afgelopen weekend maakte ontwikkelaar Phoenix Labs bekend dat het spel nu al vijf miljoen spelers telt.

Phoenix Labs heeft moeite met de populariteit van Dauntless bij te houden. Het spel ondervond in de eerste dagen veel problemen met de servers en wachttijden, als gevolg van het grote aantal spelers dat toegang probeerde te krijgen tot de game. Gebruikers moesten soms wel drie uur of langer wachten, in een wachtrij bestaande uit meer dan 100.000 spelers.

Nick Clifford, marketingdirecteur bij Phoenix Labs, zegt in een interview met Kotaku dat de problemen van Dauntless niet komen door een gebrek aan plannen. "Dit soort problemen komen voor bij elke online game. Veel van de problemen komen bovendien pas naar voren, wanneer er zoveel nieuwe spelers verschijnen", aldus Clifford. Inmiddels heeft Phoenix Labs al meerdere updates uitgebracht voor Dauntless, om onder andere de servercapaciteit van het spel te vergroten.

Het succes van Dauntless is wellicht deels te danken aan de cross-play-ondersteuning van het spel. Sinds de dag van lancering is het namelijk mogelijk om Dauntless samen met vrienden te spelen, ongeacht het platform. Robin Mayne, medeoprichter van Phoenix Labs, legde in april uit dat er is gekozen voor een samenwerking met Epic Games, vanwege de spelersgerichte filosofie van het bedrijf en het ondersteunen van cross-play.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!