Dauntless bereikt spelersaantal van vijf miljoen in eerste week
Nieuws

Dauntless bereikt spelersaantal van vijf miljoen in eerste week

Dauntless telde minder dan een week na lancering al meer dan vijf miljoen spelers. Als gevolg hiervan, kampt het spel met langzame servers en lange wachttijden.

Dauntless werd op 21 mei officieel gelanceerd voor de Epic Games Store, PlayStation 4 en Xbox One. In het free-to-play-spel, dat is geïnspireerd door de Monster Hunter-games, kunnen maximaal vier spelers jagen op monsterlijke Behemoths, met behulp van verschillende wapens en uitrustingen. Afgelopen weekend maakte ontwikkelaar Phoenix Labs bekend dat het spel nu al vijf miljoen spelers telt.

Phoenix Labs heeft moeite met de populariteit van Dauntless bij te houden. Het spel ondervond in de eerste dagen veel problemen met de servers en wachttijden, als gevolg van het grote aantal spelers dat toegang probeerde te krijgen tot de game. Gebruikers moesten soms wel drie uur of langer wachten, in een wachtrij bestaande uit meer dan 100.000 spelers.

Nick Clifford, marketingdirecteur bij Phoenix Labs, zegt in een interview met Kotaku dat de problemen van Dauntless niet komen door een gebrek aan plannen. "Dit soort problemen komen voor bij elke online game. Veel van de problemen komen bovendien pas naar voren, wanneer er zoveel nieuwe spelers verschijnen", aldus Clifford. Inmiddels heeft Phoenix Labs al meerdere updates uitgebracht voor Dauntless, om onder andere de servercapaciteit van het spel te vergroten.

Het succes van Dauntless is wellicht deels te danken aan de cross-play-ondersteuning van het spel. Sinds de dag van lancering is het namelijk mogelijk om Dauntless samen met vrienden te spelen, ongeacht het platform. Robin Mayne, medeoprichter van Phoenix Labs, legde in april uit dat er is gekozen voor een samenwerking met Epic Games, vanwege de spelersgerichte filosofie van het bedrijf en het ondersteunen van cross-play.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!