'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'
Nieuws

'Cyberpunk 2077 zal uiteindelijk bekendstaan als erg goede game'

Ontwikkelaar CD Projekt Red denkt dat Cyberpunk 2077 uiteindelijk als erg goede game bekend zal staan.

Dat meldt directeur Adam Kiciński in een interview met De Poolse krant Rzeczpospolita. "Cyberpunk 2077 is het grootste, meest ambitieuze en meest ingewikkelde project in onze zevenentwintigjarige geschiedenis. In bijna elk aspect hebben we geprobeerd onze grenzen te verleggen, net als we met elke The Witcher-game hebben gedaan."

Hij vervolgt: "Een nieuwe franchise uitbrengen zit vol met uitdagingen en risico's, zeker wanneer het concept zo complex is. We hebben een gigantische, levendige, futuristische stad tot leven gewekt genaamd Night City, waar non-lineaire verhalen van personages plaatsvinden. We zijn trots op vele aspecten, maar niet alles is gegaan zoals verwacht. Toch hebben we veel bewustzijn rondom Cyberpunk gecreëerd. Overal ter wereld zijn fans van het universum en de personages."

Cyberpunk 2077 werd op lancering gehekeld door de pers en vele gamers vanwege vele bugs en andere problemen. Op PlayStation Store werd de game zelfs geruime tijd verwijderd. Toch denkt Kiciński dat de reputatie van de game uiteindelijk positief zal zijn: "We denken dat Cyberpunk 2077 op de lange termijn als een erg goede game gezien gaat worden, en net als onze andere games jarenlang blijft verkopen - zeker aangezien hardware steeds krachtiger wordt en we de game blijven verbeteren."

Volgend jaar moeten er meer updates uitkomen voor de game, alsmede een versie voor de nieuwe spelcomputers van Sony en Microsoft. "We hebben wel veel geleerd van de oorspronkelijke release. Het gaf ons een schop onder de kont en heeft ons gemotiveerd om veranderingen door te voeren die ons uiteindelijk beter gaan maken."

In hetzelfde interview gaf Kiciński ook aan dat CD Projekt Red een onafhankelijke ontwikkelaar wil blijven. "We zoeken ook niet naar een strategische investeerder."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error