'Cyberpunk 2077-ontwikkelaars maken werkweken van honderd uur'
Nieuws

'Cyberpunk 2077-ontwikkelaars maken werkweken van honderd uur'

Sommige werknemers van CD Projekt Red zouden werkweken van honderd uur draaien om Cyberpunk 2077 af te krijgen.

Dat claimt journalist Jason Schreier op Twitter. Schreier bericht de afgelopen maanden vaker over de zogeheten 'crunch' binnen de studio. Nadat het spel gisteren wederom werd uitgesteld - van 19 november naar 10 december - deed Scheier meer uit de doeken over wat hij hoort over de situatie binnen de studio.

"Een CD Projekt Red-werknemer vertelde mij recentelijk dat hij net een werkweek van honderd uur had gedraaid. Een andere voormalige ontwikkelaar vertelde mij dat hij een van zijn vrienden daar had gezien en hij zag er 'fysiek ziek' uit."

Volgens Schreier moet het uitstel niet veel uitmaken voor de situatie waarin de werknemers verkeren. "Een uitstel van drie weken is ongebruikelijk, maar het verandert waarschijnlijk niet veel voor de ontwikkelaars. Velen van hen zullen ook in december crunchen om een patch voor na de lancering af te krijgen. Ik hoop wel dat deze realiteit nu duidelijk is voor mensen die dit probeerden te ontkennen."

Eerder dit jaar klapte een anonieme werknemer onder een bericht van Schreier op Reddit uit de school over de situatie binnen de studio. Zo zouden veel werknemers al sinds mei 2019 in de zogeheten 'crunch-modus' zitten.

Cyberpunk 2077 staat nu gepland voor een release op 10 december. De game komt dan uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One, maar is via backward compatibility ook speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en Series S. In 2021 moet een next-gen update uitkomen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren
Nieuws

Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren

Het bedrijf bracht eerder remasters van de Turok-trilogie en System Shock-games uit

Nightdive Studios geeft aan bereid te zijn Xbox 360- en PlayStation 3-games van remasters te voorzien.

De ontwikkelaar is gespecialiseerd in het overzetten van klassieke games naar moderne platforms. De afgelopen jaren heeft het bedrijf nieuwe versies van games als Doom 64, Quake en Quake 2, de Turok-trilogie, The Thing, System Shock, Blade Runner en Shadow Man uitgebracht. Over het algemeen gebruikt het bedrijf daarvoor pc-versies van deze games, die vervolgens worden overgezet naar de KEX Engine van Nightdive.

Aan VGC lieten Nightdive-studiohoofd Stephen Kick en director of business development Larry Kuperman echter weten van plan te zijn games die alleen op Xbox 360 of PlayStation 3 zijn uitgekomen naar moderne platforms te brengen. Dat is wel afhankelijk van of er broncode van de betreffende games beschikbaar is. "Er zijn een aantal hele goede games uit dat tijdperk die niet verloren mogen gaan", aldus Kuperman. Kick gaf Haze van Crytek UK (oorspronkelijk Free Radical Design) als voorbeeld van een game die van een remaster voorzien kon worden.

De mannen laten daarbij weten dat het specifiek een uitdaging wordt om PlayStation 3-games over te zetten, aangezien die console unieke architectuur had. Kick: "Die architectuur was tijdens de release van de console al een uitdaging voor ontwikkelaars, en dat levert ook problemen op met backward compatibility. (...) Wanneer we aan PS3-games toekomen, wordt dat zeker een uitdaging. Maar ik denk dat we genoeg ervaring hebben opgedaan om een goede PS3-remaster af te kunnen leveren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: GameCube-games komen naar Nintendo Switch Online
Nieuws

Gerucht: GameCube-games komen naar Nintendo Switch Online

De GameCube-spellen zouden al gedurende het eerste jaar van de Switch 2 verschijnen op de dienst

GameCube-games zouden wel eens via Nintendo Switch Online aangeboden kunnen gaan worden.

Dat claimt de over het algemeen betrouwbare insider Nate the Hate in zijn YouTube-video met voorspellingen voor de Nintendo Switch 2 Direct. De insider meldt dat hij heeft vernomen dat GameCube-games naar de online dienst voor Switch-consoles komen. "Het is geen kwestie van of, maar van wanneer." GameCube-games zouden volgens hem al ergens gedurende het eerste jaar van de Switch 2-release kunnen verschijnen.

Eerder dit jaar werd er een FCC-registratie ontdekt voor een mogelijke GameCube-controller voor Nintendo Switch 2. Nintendo heeft voor diverse andere consoles waarvan via Switch Online games zijn te spelen ook replica's van controllers uitgebracht, dus het zou logisch zijn als het bedrijf dit ook doet voor GameCube-spellen.

Via Nintendo Switch Online (en het uitbreidingspakket waar meer betaald voor moet worden) krijgen Switch-gamers toegang tot diverse apps van oude consoles, waaronder NES, SNES, Nintendo 64, Game Boy, Game Boy Advance en Mega Drive. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit concept wordt voortgezet - en uitgebreid - op Nintendo Switch 2.

Vandaag om 15:00 uur zendt Nintendo een Direct-livestream uit rondom de Nintendo Switch 2 en diens games. De presentatie duurt ongeveer een uur. De komende dagen worden er daarnaast livestreams gehouden waarin meer gameplay van aankomende Switch 2-game te zien is. Lees hier meer over de Direct.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!