Update: Cyberpunk 2077-ontwikkelaar luidt werkweek van zes dagen in
Gamer.nl
Nieuws

Update: Cyberpunk 2077-ontwikkelaar luidt werkweek van zes dagen in

Update: Studiohoofd Adam Badowski heeft in een bericht laten weten dat het een lastige, maar weloverwogen beslissing is geweest. De meerderheid van de studio begrijpt de keuze en iedereen wordt goed gecompenseerd voor de extra moeite. Badowski geeft verder aan dat 10% van de winst van 2020 direct verdeeld zal worden onder de werknemers.

Origineel bericht: Bij CD Projekt Red draaien werknemers nu werkweken van zes dagen om Cyberpunk 2077 op tijd af te krijgen.

Dat blijkt uit een reportage van Bloombergs Jason Schreier. Cyberpunk 2077 is al eerder uitgesteld en staat nu op 19 november gepland. Om die releasedatum te halen werkt het team zes dagen in de week aan de game. Dat heeft een anonieme werknemer van de studio aan hem verteld.

Schreier schrijft dat dit extra opvallend is, omdat de studio vorig jaar nog aan hem vertelde dat het alles op alles zette om de zogenaamde 'crunch' binnen de industrie te verminderen. Onder crunch verstaan we de periode voor de release van een game waarbij werknemers meer dan gebruikelijk moeten werken, wat vaak niet ten goede komt van de (geestelijke) gezondheid van hen.

Volgens de reportage stoppen een aantal werknemers al meer dan een jaar verschillende nachten en weekenden in de ontwikkeling van de game. De crunch zou op dit moment vooral draaien om het wegwerken van bugs en laatste problemen.

De werkweek van zes dagen zou door studiohoofd Adam Badowski via een e-mail naar alle werknemers zijn aan gekondigd. In de e-mail valt te lezen dat van werknemers verwacht wordt dat ze "de gebruikelijke hoeveelheidwerk en één dag van het weekend" draaien in de laatste weken voor release. "Ik weet dat dit haaks staat op wat we hebben gezegd over crunch, maar we hebben alle andere opties om deze situatie te overkomen al gebruikt."

Cyberpunk 2077 moet op 19 november verschijnen voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Het spel is dan via backward compatibility ook speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Een next-gen update moet op een later moment uitkomen, net zoals een Google Stadia-versie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!