Update: Cyberpunk 2077-ontwikkelaar luidt werkweek van zes dagen in
Nieuws

Update: Cyberpunk 2077-ontwikkelaar luidt werkweek van zes dagen in

Update: Studiohoofd Adam Badowski heeft in een bericht laten weten dat het een lastige, maar weloverwogen beslissing is geweest. De meerderheid van de studio begrijpt de keuze en iedereen wordt goed gecompenseerd voor de extra moeite. Badowski geeft verder aan dat 10% van de winst van 2020 direct verdeeld zal worden onder de werknemers.

Origineel bericht: Bij CD Projekt Red draaien werknemers nu werkweken van zes dagen om Cyberpunk 2077 op tijd af te krijgen.

Dat blijkt uit een reportage van Bloombergs Jason Schreier. Cyberpunk 2077 is al eerder uitgesteld en staat nu op 19 november gepland. Om die releasedatum te halen werkt het team zes dagen in de week aan de game. Dat heeft een anonieme werknemer van de studio aan hem verteld.

Schreier schrijft dat dit extra opvallend is, omdat de studio vorig jaar nog aan hem vertelde dat het alles op alles zette om de zogenaamde 'crunch' binnen de industrie te verminderen. Onder crunch verstaan we de periode voor de release van een game waarbij werknemers meer dan gebruikelijk moeten werken, wat vaak niet ten goede komt van de (geestelijke) gezondheid van hen.

Volgens de reportage stoppen een aantal werknemers al meer dan een jaar verschillende nachten en weekenden in de ontwikkeling van de game. De crunch zou op dit moment vooral draaien om het wegwerken van bugs en laatste problemen.

De werkweek van zes dagen zou door studiohoofd Adam Badowski via een e-mail naar alle werknemers zijn aan gekondigd. In de e-mail valt te lezen dat van werknemers verwacht wordt dat ze "de gebruikelijke hoeveelheidwerk en één dag van het weekend" draaien in de laatste weken voor release. "Ik weet dat dit haaks staat op wat we hebben gezegd over crunch, maar we hebben alle andere opties om deze situatie te overkomen al gebruikt."

Cyberpunk 2077 moet op 19 november verschijnen voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Het spel is dan via backward compatibility ook speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Een next-gen update moet op een later moment uitkomen, net zoals een Google Stadia-versie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren
Nieuws

Nightdive Studios wil Xbox 360- en PlayStation 3-games remasteren

Het bedrijf bracht eerder remasters van de Turok-trilogie en System Shock-games uit

Nightdive Studios geeft aan bereid te zijn Xbox 360- en PlayStation 3-games van remasters te voorzien.

De ontwikkelaar is gespecialiseerd in het overzetten van klassieke games naar moderne platforms. De afgelopen jaren heeft het bedrijf nieuwe versies van games als Doom 64, Quake en Quake 2, de Turok-trilogie, The Thing, System Shock, Blade Runner en Shadow Man uitgebracht. Over het algemeen gebruikt het bedrijf daarvoor pc-versies van deze games, die vervolgens worden overgezet naar de KEX Engine van Nightdive.

Aan VGC lieten Nightdive-studiohoofd Stephen Kick en director of business development Larry Kuperman echter weten van plan te zijn games die alleen op Xbox 360 of PlayStation 3 zijn uitgekomen naar moderne platforms te brengen. Dat is wel afhankelijk van of er broncode van de betreffende games beschikbaar is. "Er zijn een aantal hele goede games uit dat tijdperk die niet verloren mogen gaan", aldus Kuperman. Kick gaf Haze van Crytek UK (oorspronkelijk Free Radical Design) als voorbeeld van een game die van een remaster voorzien kon worden.

De mannen laten daarbij weten dat het specifiek een uitdaging wordt om PlayStation 3-games over te zetten, aangezien die console unieke architectuur had. Kick: "Die architectuur was tijdens de release van de console al een uitdaging voor ontwikkelaars, en dat levert ook problemen op met backward compatibility. (...) Wanneer we aan PS3-games toekomen, wordt dat zeker een uitdaging. Maar ik denk dat we genoeg ervaring hebben opgedaan om een goede PS3-remaster af te kunnen leveren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: GameCube-games komen naar Nintendo Switch Online
Nieuws

Gerucht: GameCube-games komen naar Nintendo Switch Online

De GameCube-spellen zouden al gedurende het eerste jaar van de Switch 2 verschijnen op de dienst

GameCube-games zouden wel eens via Nintendo Switch Online aangeboden kunnen gaan worden.

Dat claimt de over het algemeen betrouwbare insider Nate the Hate in zijn YouTube-video met voorspellingen voor de Nintendo Switch 2 Direct. De insider meldt dat hij heeft vernomen dat GameCube-games naar de online dienst voor Switch-consoles komen. "Het is geen kwestie van of, maar van wanneer." GameCube-games zouden volgens hem al ergens gedurende het eerste jaar van de Switch 2-release kunnen verschijnen.

Eerder dit jaar werd er een FCC-registratie ontdekt voor een mogelijke GameCube-controller voor Nintendo Switch 2. Nintendo heeft voor diverse andere consoles waarvan via Switch Online games zijn te spelen ook replica's van controllers uitgebracht, dus het zou logisch zijn als het bedrijf dit ook doet voor GameCube-spellen.

Via Nintendo Switch Online (en het uitbreidingspakket waar meer betaald voor moet worden) krijgen Switch-gamers toegang tot diverse apps van oude consoles, waaronder NES, SNES, Nintendo 64, Game Boy, Game Boy Advance en Mega Drive. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit concept wordt voortgezet - en uitgebreid - op Nintendo Switch 2.

Vandaag om 15:00 uur zendt Nintendo een Direct-livestream uit rondom de Nintendo Switch 2 en diens games. De presentatie duurt ongeveer een uur. De komende dagen worden er daarnaast livestreams gehouden waarin meer gameplay van aankomende Switch 2-game te zien is. Lees hier meer over de Direct.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!