Cyberpunk 2077 krijgt geen mod-ondersteuning op lancering
Nieuws

Cyberpunk 2077 krijgt geen mod-ondersteuning op lancering

CD Projekt Red zegt momenteel geen plannen te hebben om het maken van mods te ondersteunen in Cyberpunk 2077. Het wordt echter niet uitgesloten dat deze functionaliteit in de toekomst nog wordt toegevoegd.

Het officiële Twitter-account van Cyberpunk 2077 heeft in een antwoord op de vraag van een fan bevestigd dat er op het moment geen plannen zijn om mod-ondersteuning toe te voegen aan het spel. Wel wordt er gezegd dat, wanneer er nieuws te vermelden is over het ondersteunen van mods, dit bekendgemaakt wordt.

Na de uitspraak van het Twitter-account van Cyberpunk 2077, uitte een aantal fans hun teleurstelling op het forum van CD Projekt Red. Marcin Momot, de wereldwijde community lead bij CD Projekt Red, reageerde op de berichten en verzekert dat de ontwikkelaar graag de modding-community wil ondersteunen in de toekomst. De prioriteit van CD Projekt Red ligt momenteel echter bij het lanceren van Cyberpunk 2077 en voorlopig hoeven fans dus niet te hopen op de mogelijkheid om mods te kunnen maken voor het spel.

Het bericht van Momot bevestigt dat het niet uitgesloten is dat mod-ondersteuning voor Cyberpunk 2077 in de toekomst nog wordt toegevoegd. De situatie is vergelijkbaar met The Witcher 3, dat op lancering ook geen ondersteuning voor mods bevatte. Deze ondersteuning werd later alsnog toegevoegd, na aandringen van fans. Met de officiële Mod Kit is het mogelijk om scripts en textures van het spel aan te passen en kunnen nieuwe modellen worden toegevoegd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!