Cyberpunk 2077 krijgt geen mod-ondersteuning op lancering
Nieuws

Cyberpunk 2077 krijgt geen mod-ondersteuning op lancering

CD Projekt Red zegt momenteel geen plannen te hebben om het maken van mods te ondersteunen in Cyberpunk 2077. Het wordt echter niet uitgesloten dat deze functionaliteit in de toekomst nog wordt toegevoegd.

Het officiële Twitter-account van Cyberpunk 2077 heeft in een antwoord op de vraag van een fan bevestigd dat er op het moment geen plannen zijn om mod-ondersteuning toe te voegen aan het spel. Wel wordt er gezegd dat, wanneer er nieuws te vermelden is over het ondersteunen van mods, dit bekendgemaakt wordt.

Na de uitspraak van het Twitter-account van Cyberpunk 2077, uitte een aantal fans hun teleurstelling op het forum van CD Projekt Red. Marcin Momot, de wereldwijde community lead bij CD Projekt Red, reageerde op de berichten en verzekert dat de ontwikkelaar graag de modding-community wil ondersteunen in de toekomst. De prioriteit van CD Projekt Red ligt momenteel echter bij het lanceren van Cyberpunk 2077 en voorlopig hoeven fans dus niet te hopen op de mogelijkheid om mods te kunnen maken voor het spel.

Het bericht van Momot bevestigt dat het niet uitgesloten is dat mod-ondersteuning voor Cyberpunk 2077 in de toekomst nog wordt toegevoegd. De situatie is vergelijkbaar met The Witcher 3, dat op lancering ook geen ondersteuning voor mods bevatte. Deze ondersteuning werd later alsnog toegevoegd, na aandringen van fans. Met de officiële Mod Kit is het mogelijk om scripts en textures van het spel aan te passen en kunnen nieuwe modellen worden toegevoegd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven tickets voor GameForce 2024 weg
Nieuws

We geven tickets voor GameForce 2024 weg

Nieuwe releases alvast in de vingers

Ook dit jaar vindt GameForce weer plaats in de Jaarbeurs. Om dat te vieren mogen wij van de organisatie kaartjes weggeven, zodat jij het evenement alleen of samen met een metgezel kan ervaren.

We geven twee keer twee tickets weg voor het evenement, dat op 5 en 6 oktober plaatsvindt. De Jaarbeurs in Utrecht staat die dagen in het teken van videogames, met speciale gasten, toernooien, cosplay en gave merchandise. Daarbij zijn er een aantal nieuwe en aankomende games te spelen. 

Dit jaar kun je op GameForce namelijk Dragon Ball Sparking! Zero, Little Nightmares 3 en Farming Simulator 2025 al voor release proberen. Ook The Eternal Life of Goldman, Titan Quest 2, de remake van Gothic en Undisputed zijn op het evenement te spelen.

We geven dus twee keer twee tickets weg, zodat jij het hele weekend of in ieder geval een dag samen met een vriend op de vloer van de Jaarbeurs kan lopen. Lijkt dit interessant, stuur dan een mail naar redactie@gamer.nl met daarin jouw meest geanticipeerde game van dit moment.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kojima's spirituele Metal Gear-opvolger Physint bevindt zich in vroege conceptfase
Nieuws

Kojima's spirituele Metal Gear-opvolger Physint bevindt zich in vroege conceptfase

Ook benadrukt hij wederom dat O.D. nergens mee te vergelijken valt

Physint, de nieuwe spionagegame van Hideo Kojima, bevindt zich nog maar in een "vroege conceptfase".

Dat heeft Kojima laten weten in een interview met Variety. Hij vertelt daarin over zijn huidige werkzaamheden en begint daarbij over O.D., de vorig jaar aangekondigde horrorgame die hij met behulp van Microsofts cloudtechnologie ontwikkeld. "Het is een game, maar nergens vergelijkbaar mee. Ik kan niet teveel details geven, en het is moeilijk om uit te leggen, maar het is een beetje riskant en een uitdaging voor mij binnen de context van games."

Vervolgens haalt hij Physint aan, de nieuwe spionagegame die begin dit jaar tijdens een State of Play werd aangekondigd. "Er is ook een ander project, Physint. Het is een spionagegame, maar bevindt zich nog in een vroege conceptfase."

Verdere details over Physint zijn sinds de aankondiging nog niet gegeven, alleen dat het de grenzen tussen games en films zal vervagen door de nieuwste technologie in te zetten en graphics die dicht bij echte beelden komen te tonen. Kojima werd vooral bekend door de Metal Gear-franchise, teven spionagegames maar eigendom van Konami, waar Kojima een aantal jaar geleden is vertrokken.

Naast de hierboven genoemde games werkt Kojima ook aan Death Stranding 2: On the Beach, dat ergens in 2025 op PlayStation 5 moet verschijnen. Afgelopen weekend werden tijdens een presentatie op Tokyo Game Show nieuwe beelden van dat spel getoond.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Epic Games klaagt Google en Samsung aan vanwege 'Auto Blocker'
Nieuws

Epic Games klaagt Google en Samsung aan vanwege 'Auto Blocker'

De functie zou gebruikers demotiveren om de Epic Games Store te gebruiken

Epic Games klaagt Google wederom aan - en ditmaal ook Samsung - vanwege de zogeheten 'Auto Blocker' die Android-smartphonegebruikers zou demotiveren om games via de Epic Games Store te kopen.

Hoewel Epic dankzij verschillende rechtszaken en recentelijk ingevoerde wetten zijn eigen Epic Games Store op Apple- (in Europa) en Android-apparaten mag aanbieden, heeft Google volgens Epic een nieuwe manier gevonden om eerlijke concurrentie op Android-smartphones tegen te gaan.

Epic heeft dan ook een nieuwe aanklacht ingediend richting Google en Samsung (via The Verge). Laatstgenoemde bedrijf heeft de zogeheten 'Auto Blocker' standaard geactiveerd op nieuwere Android-telefoons. Dit zorgt er voor dat gebruikers extra stappen moeten ondernemen en waarschuwingen krijgen wanneer ze via een andere digitale winkel iets willen downloaden - bijvoorbeeld via de Epic Games Store. Alleen Googles en Samsungs app-winkels zijn "geautoriseerd" volgens Auto Blocker.

Hoewel Samsung claimt dat deze functie gebruikers extra bescherming biedt, meent Epic dat het bedrijf met Google samenspant om gebruikers te demotiveren in winkels buiten de Google Play Store en de digitale winkel van Samsung aankopen te doen. Volgens Epic beschermt Auto Blocker "allereerst Google's illegale monopolypositie". Epic claimt dat het nu 21 stappen kost om een app-winkel van een andere partij op een Android-telefoon te zetten.

Tim Sweeney, de CEO van Epic Games, heeft tijdens een conferentie toegegeven dat hij geen concreet bewijs heeft over Google's en Samsungs werkelijke plannen voor de Auto Blocker. Wel wijst hij naar het feit dat de jury in een eerdere rechtszaak besloten dat de bedrijven hadden samengewerkt in het onderdrukken van app-winkels die concurrentie boden aan de Google Play Store.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!