Update: Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn alleen in first-person
Nieuws

Update: Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn alleen in first-person

Update: Marcin Momot, community manager bij CD Projekt Red, laat in een tweet meer weten over hun keuze om een first-person-perspectief aan te houden, "Het behalen van volledige immersie in een first-person game is ontzettend belangrijk en het besluit van het team om volledige first-person te gaan met Cyberpunk 2077 is iets dat veel oplevert op het gebied van gameplay en story-telling. Dat gezegd hebbende, spelers kunnen hun personage nog steeds zien in de inventory screen, tijdens het rijden, in spiegels en, heel soms, in cut-scenes," aldus Momot.

Originele bericht:

Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn in first-person, zo antwoordt het officiële Facebook-account van de game op de vraag van een volger.

Een fan vroeg de Poolse ontwikkelaar of er inderdaad geen third-person-tussenfilmpjes in de game aanwezig zijn, nadat hij dit had vernomen. Vervolgens antwoordt het social media-kanaal dat "immersie erg belangrijk is" en dat om die reden alle cutscenes in first-person worden vertoond. Op de vraag of zelfs seksscènes in first-person zijn, wordt geantwoord "zelfde".

In vroege versies van de game werden third-person-beelden getoond, waardoor fans van de game zijn verrast door het antwoord van CD Projekt Red.

Op de website van CD Projekt Red is een forum-topicgecreëerd met de titel ‘FFP only cutscenes might be a dealbreaker for me’. Gebruiker TheTrooper1138 start door te zeggen dat hij geen probleem had met het feit dat de game voornamelijk first-person zou zijn, maar dat hij niet begrijpt waarom dat voor de cutscenes ook moet gelden: “Eén van de leukste dingen in RPGs voor mij is je personage personaliseren en die terug te zien in de game/cutscenes. Het lijkt mij dat deze verandering het idee van je personage personaliseren nutteloos maakt”.

Op de Cyberpunk2077-subreddit zijn volgers van de game flink aan het discussiëren over de keuze om de cutscenes first-person te maken. Gebruiker Macynell zegt bijvoorbeeld net als TheTrooper1138 dat zij graag hun personage willen zien tijdens de tussenfilmpjes en dat het een belangrijk onderdeel is van hun plezier.

Cyperpunk 2077 is vanaf 16 april 2020 beschikbaar op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!