Update: Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn alleen in first-person
Nieuws

Update: Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn alleen in first-person

Update: Marcin Momot, community manager bij CD Projekt Red, laat in een tweet meer weten over hun keuze om een first-person-perspectief aan te houden, "Het behalen van volledige immersie in een first-person game is ontzettend belangrijk en het besluit van het team om volledige first-person te gaan met Cyberpunk 2077 is iets dat veel oplevert op het gebied van gameplay en story-telling. Dat gezegd hebbende, spelers kunnen hun personage nog steeds zien in de inventory screen, tijdens het rijden, in spiegels en, heel soms, in cut-scenes," aldus Momot.

Originele bericht:

Cutscenes in Cyberpunk 2077 zijn in first-person, zo antwoordt het officiële Facebook-account van de game op de vraag van een volger.

Een fan vroeg de Poolse ontwikkelaar of er inderdaad geen third-person-tussenfilmpjes in de game aanwezig zijn, nadat hij dit had vernomen. Vervolgens antwoordt het social media-kanaal dat "immersie erg belangrijk is" en dat om die reden alle cutscenes in first-person worden vertoond. Op de vraag of zelfs seksscènes in first-person zijn, wordt geantwoord "zelfde".

In vroege versies van de game werden third-person-beelden getoond, waardoor fans van de game zijn verrast door het antwoord van CD Projekt Red.

Op de website van CD Projekt Red is een forum-topicgecreëerd met de titel ‘FFP only cutscenes might be a dealbreaker for me’. Gebruiker TheTrooper1138 start door te zeggen dat hij geen probleem had met het feit dat de game voornamelijk first-person zou zijn, maar dat hij niet begrijpt waarom dat voor de cutscenes ook moet gelden: “Eén van de leukste dingen in RPGs voor mij is je personage personaliseren en die terug te zien in de game/cutscenes. Het lijkt mij dat deze verandering het idee van je personage personaliseren nutteloos maakt”.

Op de Cyberpunk2077-subreddit zijn volgers van de game flink aan het discussiëren over de keuze om de cutscenes first-person te maken. Gebruiker Macynell zegt bijvoorbeeld net als TheTrooper1138 dat zij graag hun personage willen zien tijdens de tussenfilmpjes en dat het een belangrijk onderdeel is van hun plezier.

Cyperpunk 2077 is vanaf 16 april 2020 beschikbaar op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei
Nieuws

Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei

Slayen in de middeleeuwen

Eerdere geruchten bleken te kloppen: Doom: The Dark Ages is vanaf 15 mei verkrijgbaar.

Dat werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd. Daarbij werden er uitgebreide nieuwe beelden getoond, die hieronder zijn te zien. Een van de meest opvallende toevoegingen aan de game is een parry via een schild, waar overigens ook een kettingzaag aan hangt.

Verder bevestigde id Software dat Doom: The Dark Ages geen multiplayeropties bevat. Wel heeft de game de meest uitgebreide singleplayercampagne uit de reeks ooit.

Eerder deze week lekte de mogelijke releasedatum van Doom: The Dark Ages al uit. De game komt naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game pass komen te staan.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum
Nieuws

Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum

De game komt naar Xbox Series-consoles, PS5, pc en Game Pass

De uniek ogende rpg Clair Obscur: Expedition 33 komt op 24 april uit, zo werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd.

Op die dag komt het spel naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en pc (via Steam en Epic Games Store). Daarbij zal de game vanaf die dag ook op Xbox Game Pass komen te staan.

Gedurende de presentatie vertelden de ontwikkelaars over hoe het concept van de game en de ontwikkelaar zelf tot stand kwam, en werd er meer getoond van het spel. In onderstaande nieuwe trailer krijgen kijkers dan ook een goede blik op de aankomende game.

Clair Obscur: Expedition 33 is de debuutgame van ontwikkelaar Sandfall Interactive en speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!