Map getoond op Cyberpunk 2077-boekomslag
Nieuws

Map getoond op Cyberpunk 2077-boekomslag

Een gedeelte van de Cyberpunk 2077-map wordt getoond op een boekomslag van het boek The World of Cyberpunk 2077, Deluxe Edition. Het product is beschikbaar als pre-order op href="https://www.amazon.de/World-Cyberpunk-2077-Deluxe/dp/1506716997?tag=vg247-m-de-21&ascsubtag=2019-12-03-cyberpunk-2077-world-map-first-look-art-book-cover-" rel="noopener noreferrer" target="_blank"><b>Amazon </b></a>en geeft hints over de map van de game.

De map lijkt wat klein, maar eerder is al aangegeven dat de Cyberpunk 2077-map kleiner gaat zijn dan die van The Witcher 3. Het speelt zich dan ook af in één stad, in tegenstelling tot eerdere game van de studio. In eerder gedeelde screenshots en concept art was al wat te zien van het uiterlijk van Night City, maar nooit de daadwerkelijke grootte of lay-out. Het is mogelijk dat de map nog groter is dan hier te zien is, omdat delen zijn afgesneden.

Wat wel duidelijk is, is de omvang van Night City zelf. Mochten er nog meer onderdelen zijn buiten de randen van het boekomslag, dan zijn deze mogelijk niet onderdeel van de grote stad, om even van de hoeveelheid wegen uit te gaan. Hierin kan het wellicht meer lijken op de map van GTA 5, waarbij het draait om één grote stad, maar er wel meerdere kleine locaties te bezoeken zijn aan de randen van de map.

Cyberpunk 2077 is vanaf 16 april 2020 beschikbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Lords of the Fallen-vervolg wordt volgend jaar onthuld
Nieuws

Lords of the Fallen-vervolg wordt volgend jaar onthuld

Eerder werd al bekendgemaakt dat de game in 2026 moet verschijnen

Het vervolg op de in 2023 verschenen game Lords of the Fallen wordt volgend jaar onthuld.

Dat heeft uitgever CI Games bevestigd. Afgelopen juni kondigde het bedrijf al aan dat het vervolg in ontwikkeling is, in 2026 uit moet komen en dat Epic Games de exclusieve distributierechten op pc heeft. Naast dat het spel op Epic Games Store verschijnt, komt de game ook naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers heeft CI Games nu nog wat meer details naar buiten gebracht, waaronder het nieuws dat het spel volgend jaar onthuld moet worden en dat de ontwikkeling van de game inmiddels volledig is gestart bij Hexworks. Daarbij wordt er "een commerciëlere grafische stijl en verhaal" aangehouden en zouden de productiewaarden zijn verhoogd. Ook moet de game wederom als singleplayer- en co-op-spel gespeeld kunnen worden.

Lords of the Fallen is al een reboot nadat in 2014 een game met dezelfde naam verscheen. De in 2023 verschenen game speelt zich duizend jaar na het origineel af in een spelwereld hebben die meer dan vijf keer zo groot is. Deze wereld is verdeeld over een wereld voor levenden en een wereld voor de doden. Naast typische rpg-elementen zoals een uitgebreid gevechtssysteem en de mogelijkheid om personages naar eigen smaak aan te passen, bevat het spel ook online co-op voor twee spelers. De gevechten in de game worden daarbij vaak met soulslikes vergeleken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Smash Bros.-maker publiceert deze maand zijn laatste reguliere YouTube-video
Nieuws

Smash Bros.-maker publiceert deze maand zijn laatste reguliere YouTube-video

Er volgt daarna nog wel een speciale laatste aflevering

Super Smash Bros.-regisseur Masahiro Sakurai zal op 15 oktober zijn laatste 'reguliere' YouTube-video publiceren.

Eerder dit jaar kondigde hij al aan dat hij zijn laatste video al had opgenomen voor zijn YouTube-kanaal 'Masahiro Sakurai on Creating Games', waar hij sinds 2022 regelmatig tips geeft over game-ontwikkeling. De laatste reguliere video op dit kanaal zal dus ergens later deze maand volgen.

Het zal echter niet de allerlaatste video op het kanaal worden. "Ik werk ook aan een speciale laatste aflevering die daarna nog komt, dus blijf me volgen voor meer details!"

In 2022 gaf Sakurai aan deels met pensioen te gaan, maar eind vorig jaar liet hij weten toch games te blijven ontwikkelen. Hij heeft al meermaals gehint naar een nieuwe Smash Bros.-game, dus fans hopen vooral dat hij daar aan werkt - al is dat op moment van schrijven niet bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mario + Rabbids- en Red Read Redemption-makers richten nieuwe studio Day 4 Night op
Nieuws

Mario + Rabbids- en Red Read Redemption-makers richten nieuwe studio Day 4 Night op

Eerste game is gebaseerd op een nieuwe IP

Mario + Rabbids-regisseur Davide Soliani heeft samen met andere voormalige werknemers van Ubisoft Milan de ontwikkelstudio Day 4 Night opgericht.

Soliani vertrok afgelopen zomer al bij Ubisoft en nu is dus duidelijk dat hij een nieuwe studio is begonnen. Andere werknemers die met hem mee zijn gegaan zijn onder andere Mario + Rabbids-producenten Cristina Nava en Gian Marco Zanna, Mario + Rabbids-ontwerper Luca Breda en Red Dead Redemption-schrijver en -hoofdontwerper Christian Cantamessa.

Day 4 Night heeft een eerste financieringsronde gehad waarbij het onder andere investeringen van uitgever Krafton - dat onlangs nog Tango Gameworks opkocht - en 1Up Ventures, het bedrijf van Xbox-medebedenker Ed Fries, heeft veiliggesteld. Het team werkt vanuit vestigingen in Los Angeles en Milaan.

Soliani en Cantamessa hebben samen de regie over een game gebaseerd op een nieuwe IP. Fries noemt de game "het meest creatieve dat ik in lange tijd heb gezien", maar veel meer is er niet over bekend. In een statement meldt de studio dat het "nieuwe content wil creëren dat de grenzen van verhaalvertelling en gameontwerp verlegt".

"Wat we bij Day 4 Night maken is een uiting van alles wat we altijd al als speler hebben willen ervaren: plezier, avontuur, poëzie, actie, verwondering en het genot van samenwerken met vrienden", aldus Soliani. "Het is een wiegelied voor mijn ziel, een serenade aan onze industrie, het creëren van magie en de waanzin van het uit het niets creëren van nieuwe werelden. Het is een verhaal over overwinningen, uitdagingen, dromen en het verlichten van het pad dat we samen bewandelen."

Soliani werkte 25 jaar bij Ubisoft Milan en stond aan het hoofd van de ontwikkeling van Mario + Rabbids Kingdom Battle en vervolg Sparks of Hope. Hij kreeg nog meer bekendheid toen hij tijdens de onthulling van eerstgenoemde game op een E3-persconferentie in tranen uitbarstte omdat hij zo blij was aan een Nintendo-IP te kunnen werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!