Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar
Nieuws

Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar

In een interview zegt CD Projekt Red-regisseur Mateusz Tomaszkiewicz dat Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd is ten opzichte van vorig jaar. Een aantal systemen zijn nog niet getoond en veel ideeën van het ontwikkelteam moeten nog geïmplementeerd worden.

Mateusz Tomaszkiewicz, regisseur van CD Projekt Red, zegt in een interview met het Spaanse blad Area Jugones dat het het ontwikkelteam van Cyberpunk 2077 vorig jaar eigenlijk nog geen duidelijk beeld had van hoe het spel kan worden uitgewerkt in een open wereld. Volgens Tomaszkiewicz waren de gameplay-beelden, die in augustus vorig jaar werden uitgebracht, slechts een klein deel van de game en is Cyberpunk 2077 ondertussen behoorlijk veranderd ten opzichte van toen.

Tomaszkiewicz vertelt in het interview dat er constant wordt nagedacht over hoe Cyberpunk 2077 interessanter gemaakt kan worden. Hij legt uit dat een aantal gevechtssystemen nog niet zijn getoond en dat het spel veel variatie in wapens bevat. Bovendien heeft het ontwikkelteam op het gebied van gameplay veel ideeën die momenteel in ontwikkeling zijn en nog geïmplementeerd moeten worden.

Wat Cyberpunk 2077 volgens Tomaszkiewicz uniek maakt, is dat de missies niet lineair verlopen. Op basis van de vaardigheden en hulpmiddelen van de speler zijn er verschillende keuzes om te maken en kan een missie op meerdere manieren worden voltooid. Hij benadrukt hierbij dat het spel voornamelijk een RPG is, waaraan het schieten vanuit de eerste persoon is toegevoegd.

Over een releasedatum wil Tomaszkiewicz nog niks kwijt. Ook wordt er niet gereageerd op de geruchten dat CD Projekt Red een samenwerking heeft met Lady Gaga. De artiest zou mogelijk een eigen personage krijgen in Cyberpunk 2077, nadat de artiest werd gespot in de studio van de ontwikkelaar. Meer informatie over het spel wordt waarschijnlijk bekendgemaakt op de E3, waar Cyberpunk 2077 aanwezig is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Minecraft-maker wil spiritueel vervolg ontwikkelen
Nieuws

Minecraft-maker wil spiritueel vervolg ontwikkelen

'Ik heb in feite Minecraft 2 aangekondigd'

Minecraft-bedenker Markus 'Notch' Persson heeft op social media aangegeven een spiritueel vervolg op Minecraft te willen ontwikkelen.

Op 1 januari plaatste hij een poll op X waarin hij vroeg of hij verder moest werken aan zijn huidige project - een "traditionele roguelike gecombineerd met een firstperson dungeon crawler", of "een spiritueel vervolg op Minecraft".

Dat laatste is sowieso opvallend, aangezien het voor het eerst is dat Notch alleen al hint naar de mogelijkheid dat hij aan een spiritueel vervolg op de immens populaire game wil werken. Notch is zelf niet meer werkzaam bij het door Microsoft overgenomen Mojang en zijn naam is voor een groot deel zelfs uit Minecraft gehaald nadat hij controversiële opmerkingen maakte over onder andere homoseksualiteit en afkomst.

Gisteren verduidelijkte Notch zijn eerder geplaatste poll, waarbij hij aangaf serieus te zijn over de mogelijkheid dat hij aan een spiritueel Minecraft-vervolg wil werken. "Ik heb in feite Minecraft 2 aangekondigd", zo stelde hij. "Ik dacht dat mensen misschien wel zouden willen dat ik nog een game maak die erg op de eerste lijkt, en ik vind het geweldig om weer aan games te werken."

Hij geeft daarbij wel aan dat spirituele vervolgen op populaire games niet altijd even goed uitpakken, en dat hij er voor wil waken dat dit niet het geval is bij zijn nieuwe project. "Ik ben daarnaast een man van mijn woord, en ik wil het op een manier doen die niet stiekem inbreuk maakt op het ongelooflijke werk dat Mojang en Microsoft doen."

Hoe dan ook lijkt een nieuwe, op Minecraft lijkende game van Notch voor nu nog een toekomstdroom. Zoals gezegd werkte de ontwikkelaar al aan een roguelike en ziet het er gezien de woorden van Notch er naar uit dat dit Minecraft-achtige project nog niet eens in ontwikkeling is.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bloomberg voorspelt: 'GTA 6 wordt uitgesteld naar 2026, Hollow Knight Silksong komt dit jaar'
Nieuws

Bloomberg voorspelt: 'GTA 6 wordt uitgesteld naar 2026, Hollow Knight Silksong komt dit jaar'

Ook wordt de aankondiging van Half-Life 3 verwacht

Gamejournalist Jason Schreier heeft op Bloomberg zijn voorspellingen voor het jaar gedeeld. Hij vermoedt dat Grand Theft Auto 6 wordt uitgesteld naar 2026, maar dat Hollow Knight Silksong wel dit jaar uitkomt.

Schreier benadrukt in het artikel dat het puur om voorspellingen gaat. De journalist heeft echter een zeer betrouwbare reputatie en veel ervaring, dus zijn voorspellingen dragen wel enig gewicht.

Hoewel Rockstar Games en Take-Two meermaals hebben aangegeven dat Grand Theft Auto 6 aankomend najaar uitkomt, denkt Schreier dat het spel uitgesteld zal worden naar 2026. "De volgende GTA is een gigantische en ambitieuze game. De druk om het geweldig te maken is buitensporig en Rockstar Games wil geen buitensporig overwerk gedurende de laatste maanden van ontwikkeling forceren."

Schreier verwacht echter wel dat het langverwachte Hollow Knight Silksong, dat al jaren geleden is aangekondigd maar nog altijd geen releasedatum heeft, dit jaar uitkomt. Verder voorspelt hij dat Half-Life 3 aangekondigd gaat worden. Dat is in lijn met recente geruchten over de mogelijkheid dat Valve aan een nieuwe Half-Life-game werkt. Tot slot vermoedt hij dat vooral Microsoft en Sony zich nog meer op multiplatformreleases zullen richten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!