Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar
Gamer.nl
Nieuws

Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar

In een interview zegt CD Projekt Red-regisseur Mateusz Tomaszkiewicz dat Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd is ten opzichte van vorig jaar. Een aantal systemen zijn nog niet getoond en veel ideeën van het ontwikkelteam moeten nog geïmplementeerd worden.

Mateusz Tomaszkiewicz, regisseur van CD Projekt Red, zegt in een interview met het Spaanse blad Area Jugones dat het het ontwikkelteam van Cyberpunk 2077 vorig jaar eigenlijk nog geen duidelijk beeld had van hoe het spel kan worden uitgewerkt in een open wereld. Volgens Tomaszkiewicz waren de gameplay-beelden, die in augustus vorig jaar werden uitgebracht, slechts een klein deel van de game en is Cyberpunk 2077 ondertussen behoorlijk veranderd ten opzichte van toen.

Tomaszkiewicz vertelt in het interview dat er constant wordt nagedacht over hoe Cyberpunk 2077 interessanter gemaakt kan worden. Hij legt uit dat een aantal gevechtssystemen nog niet zijn getoond en dat het spel veel variatie in wapens bevat. Bovendien heeft het ontwikkelteam op het gebied van gameplay veel ideeën die momenteel in ontwikkeling zijn en nog geïmplementeerd moeten worden.

Wat Cyberpunk 2077 volgens Tomaszkiewicz uniek maakt, is dat de missies niet lineair verlopen. Op basis van de vaardigheden en hulpmiddelen van de speler zijn er verschillende keuzes om te maken en kan een missie op meerdere manieren worden voltooid. Hij benadrukt hierbij dat het spel voornamelijk een RPG is, waaraan het schieten vanuit de eerste persoon is toegevoegd.

Over een releasedatum wil Tomaszkiewicz nog niks kwijt. Ook wordt er niet gereageerd op de geruchten dat CD Projekt Red een samenwerking heeft met Lady Gaga. De artiest zou mogelijk een eigen personage krijgen in Cyberpunk 2077, nadat de artiest werd gespot in de studio van de ontwikkelaar. Meer informatie over het spel wordt waarschijnlijk bekendgemaakt op de E3, waar Cyberpunk 2077 aanwezig is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!