Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar
In een interview zegt CD Projekt Red-regisseur Mateusz Tomaszkiewicz dat Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd is ten opzichte van vorig jaar. Een aantal systemen zijn nog niet getoond en veel ideeën van het ontwikkelteam moeten nog geïmplementeerd worden.
Mateusz Tomaszkiewicz, regisseur van CD Projekt Red, zegt in een interview met het Spaanse blad Area Jugones dat het het ontwikkelteam van Cyberpunk 2077 vorig jaar eigenlijk nog geen duidelijk beeld had van hoe het spel kan worden uitgewerkt in een open wereld. Volgens Tomaszkiewicz waren de gameplay-beelden, die in augustus vorig jaar werden uitgebracht, slechts een klein deel van de game en is Cyberpunk 2077 ondertussen behoorlijk veranderd ten opzichte van toen.
Tomaszkiewicz vertelt in het interview dat er constant wordt nagedacht over hoe Cyberpunk 2077 interessanter gemaakt kan worden. Hij legt uit dat een aantal gevechtssystemen nog niet zijn getoond en dat het spel veel variatie in wapens bevat. Bovendien heeft het ontwikkelteam op het gebied van gameplay veel ideeën die momenteel in ontwikkeling zijn en nog geïmplementeerd moeten worden.
Wat Cyberpunk 2077 volgens Tomaszkiewicz uniek maakt, is dat de missies niet lineair verlopen. Op basis van de vaardigheden en hulpmiddelen van de speler zijn er verschillende keuzes om te maken en kan een missie op meerdere manieren worden voltooid. Hij benadrukt hierbij dat het spel voornamelijk een RPG is, waaraan het schieten vanuit de eerste persoon is toegevoegd.
Over een releasedatum wil Tomaszkiewicz nog niks kwijt. Ook wordt er niet gereageerd op de geruchten dat CD Projekt Red een samenwerking heeft met Lady Gaga. De artiest zou mogelijk een eigen personage krijgen in Cyberpunk 2077, nadat de artiest werd gespot in de studio van de ontwikkelaar. Meer informatie over het spel wordt waarschijnlijk bekendgemaakt op de E3, waar Cyberpunk 2077 aanwezig is.