Current gen-versie Grand Theft Auto 5 bevat drie grafische modi
Nieuws

Current gen-versie Grand Theft Auto 5 bevat drie grafische modi

De aankomende current gen-versie van Grand Theft Auto 5 bevat drie grafische modi.

Dat heeft Rockstar aangekondigd. Allereerst is er Fidelity-modus. Dit is grafisch gezien de beste keuze, met een native 4k-resolutie en ray-tracing op PS5 en Xbox Series X, en opgeschaalde 4k op Xbox Series S. Wel draait de game dan in 30 frames per seconde.

Vervolgens is er Performance-modus, waarin de game op PS5 en Xbox Series X in 60 fps en opgeschaald 4k draait. Op Series S draait de game in 1080p. Tot slot is er op PS5 en Xbox Series X een Performance RT-modus, een soort middenweg met opgeschaald 4k en 60 fps én ray tracing.

Verder bevat de current gen-versie verbeteringen als snellere laadtijden, meer mensen en verkeer op straat, meer planten, verbeterde waterreflecties en meer. Op PS5 wordt er gebruikgemaakt van haptische feedback en de adaptieve triggers. Ook is er 3D Audio op PS5 en Spatial Sound op Xbox Series.

Logischerwijs wordt de game ook geleverd met een nieuwe versie van GTA Online, die - zoals eerder bekend was gemaakt - vanaf lancering drie maanden geheel gratis gespeeld kan worden met PlayStation Plus. Op de nieuwe consoles kan het proloog van GTA Online worden overgeslagen en is er een nieuwe tutorial. 

Mensen die hun geboekte progressie in de singleplayermodus van GTA 5 willen overzetten, kunnen dat vanaf nu doen via de Rockstar Games Social Club. Voor het overzetten van progressie in GTA Online hoeven spelers straks alleen de nieuwe versie op te starten om alles over te hevelen. Dit kan slechts eenmaal en is niet terug te draaien.

De current gen-versie komt op 15 maart digitaal uit, en in april ook fysiek. Over de prijs heeft Rockstar nog geen details gegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error