Criterion had ooit plannen voor een vervolg op Black
Nieuws

Criterion had ooit plannen voor een vervolg op Black

Criterion was ooit van plan een vervolg te maken op de in 2006 verschenen shooter Black.

Dat hebben voormalige werknemers van de studio onthuld in een artikel op ThatHitBox rondom het eerste spel. Het concept van het spel draaide om Amerikaanse troepen die in andere landen mensen ontvoerden en ze mee terug namen naar de VS. De game had Black: Rendition geheten.

Het spel had daarnaast ook online co-op bevat, inclusief een systeem waarbij spelers elkaar weer tot leven konden wekken. "We hadden ook een geweldig gameplayelement waarbij spelers konden schuilen achter objecten en in het wild in het rond konden schieten", aldus level designer Michael Othen. "Dat voelde intuïtief en organisch. Er was ook cool gedrag voor vijanden en hoe ze zich voortbewogen in de omgevingen. Je zag ze over auto's springen en schuilen. Het oogde geweldig voor spelers, omdat het een dynamische flow opleverde."

Uiteindelijk is het vervolg nooit gemaakt. Een gedeelte van het ontwikkelteam vertrok bij Criterion en ging aan de slag bij Codemasters aan het spel Bodycount, terwijl Criterion aan Burnout Paradise ging werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Co-op-modus voor The Binding of Isaac: Rebirth arriveert deze maand
Nieuws

Co-op-modus voor The Binding of Isaac: Rebirth arriveert deze maand

Game en uitbreidingen kunnen met korting via Steam worden gekocht

De geprezen indiegame The Binding of Isaac: Rebirth ontvangt op 18 november een coöperatieve modus middels een gratis update.

Dat heeft ontwikkelaar Edmund McMillen aangekondigd. In 2021 werd er in de code van de game al bewijs voor een co-op-modus gevonden, en vorig jaar werd aangekondigd dat deze inderdaad in ontwikkeling was. Sindsdien zijn er enkele bèta's voor gehouden voor eigenaren van de Repentance-uitbreiding en is er nu dus een releasedatum bekend.

De coöperatieve modus, waarmee twee tot en met vier spelers de game kunnen doorlopen, maakt onderdeel uit van een grotere update waarmee allerlei balansaanpassingen worden gemaakt. Zo worden items die volgens veel spelers niet zo effectief zijn sterker gemaakt.

Om te vieren dat The Binding of Isaac: Rebirth tien jaar bestaat kunnen de game en alle uitbreiding op dit moment met fikse kortingen worden gekocht via Steam. McMillen werkt ondertussen ook aan zijn nieuwe game Mewgenics, dat ergens in 2025 moet uitkomen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Remaster van Dragon Age-trilogie zou geen makkelijke klus zijn voor Bioware
Nieuws

Remaster van Dragon Age-trilogie zou geen makkelijke klus zijn voor Bioware

Nog maar zo'n twintig mensen bij de studio kunnen met de Eclipse Engine omgaan

Wat Bioware betreft is het bepaald niet makkelijk om ooit remasters van de eerste drie Dragon Age-games uit te brengen.

Dat liet John Epler, de creative director van het pas uitgekomen Dragon Age: The Veilguard, weten aan Rolling Stone. Hij geeft aan dat een remaster van de trilogie hem zeker aanstaat, maar dat het een erg uitdagende klus zou worden.

Waar de Mass Effect-trilogie in Unreal Engine is ontwikkeld, zijn de eerste twee Dragon Age-games in Bioware's eigen Eclipse Engine ontwikkeld. Het derde deel, Dragon Age: Inquisition, is met EA's Frostbite Engine gemaakt.

Vooral de eerste twee games zouden problemen kunnen opleveren. In Eplers woorden: "Ik ben een van ongeveer twintig mensen die nog bij Bioware werken die de Eclipse Engine hebben gewerkt. (Een remastertrilogie uitbrengen) zou dus niet zo makkelijk zijn als bij Mass Effect, maar ik hou wel van de oorspronkelijke games." Hoewel het dus een flinke klus kan worden, sluit Epler het niet helemaal uit. "Zeg nooit nooit", zo concludeert hij.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is nu beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In hetzelfde interview liet Epler daarnaast ook weten dat er geen dlc voor The Veilguard op de planning staat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!