Criterion had ooit plannen voor een vervolg op Black
Criterion was ooit van plan een vervolg te maken op de in 2006 verschenen shooter Black.
Dat hebben voormalige werknemers van de studio onthuld in een artikel op ThatHitBox rondom het eerste spel. Het concept van het spel draaide om Amerikaanse troepen die in andere landen mensen ontvoerden en ze mee terug namen naar de VS. De game had Black: Rendition geheten.
Het spel had daarnaast ook online co-op bevat, inclusief een systeem waarbij spelers elkaar weer tot leven konden wekken. "We hadden ook een geweldig gameplayelement waarbij spelers konden schuilen achter objecten en in het wild in het rond konden schieten", aldus level designer Michael Othen. "Dat voelde intuïtief en organisch. Er was ook cool gedrag voor vijanden en hoe ze zich voortbewogen in de omgevingen. Je zag ze over auto's springen en schuilen. Het oogde geweldig voor spelers, omdat het een dynamische flow opleverde."
Uiteindelijk is het vervolg nooit gemaakt. Een gedeelte van het ontwikkelteam vertrok bij Criterion en ging aan de slag bij Codemasters aan het spel Bodycount, terwijl Criterion aan Burnout Paradise ging werken.