Creatief regisseur Ikumi Nakamura stopt bij Tango en Zenimax Studios
Nieuws

Creatief regisseur Ikumi Nakamura stopt bij Tango en Zenimax Studios

Creatief regisseur Ikumi Nakamura heeft aangekondigd dat ze Tango Gameworks' en Zenimax gaat verlaten. Nakamura was bezig met de game GhostWire: Tokyo, maar deze is nog niet verschenen.

Tijdens E3 kondigde Tango Gameworks' aan dat het het volgende project voor de studio het spel GhostWire: Toyko is. Deze aankondiging viel goed in de smaak bij veel fans, mede door het feit dat regisseur Nakamura zich met het project ging bezighouden. Nakamura deelde haar plannen en visie voor het spel met veel passie, dit werd enorm gewaardeerd door GhostWire-fans. Nakamura heeft nu echter in een Tweet laten weten dat ze na negen jaar hard werken, vertrekt bij Tango & Zenimax.

Het vertek van Nakamura komt voor veel fans als een onaangename verrassing. GhostWire: Toyko is immers nog niet verschenen en mensen vragen zich af of het verlies van de regisseur invloed op het resultaat van het spel gaat hebben. GhostWire: Tokyo is een action-adventuregame en vertelt het verhaal over mysterieuze verdwijningen in Tokyo. Spelers verkennen de stad om zo de mensheid te redden. In de game nemen spelers het op tegen paranormale krachten.

Watch on YouTube

Er is nog geen releasedatum vrijgegeven voor GhostWire: Tokyo.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur heeft mogelijk nieuwe studio opgericht
Nieuws

Astral Chain-regisseur heeft mogelijk nieuwe studio opgericht

Het gaat om 'Eel Game Studio'

Takahisa Taura, de regisseur van Astral Chain en ontwerper van Nier: Automata, lijkt een nieuwe ontwikkelstudio te hebben opgericht.

Eind vorig jaar bleek al dat diverse prominente ontwikkelaars van PlatinumGames de naam van de ontwikkelaar uit hun biografieën op social media hadden gehaald. Taura was er daar één van.

Inmiddels heeft Taura de naam van zijn werkplek op zijn Facebook-pagina veranderd naar het onbekende 'Eel Game Studio'. Hoewel niet bekend wat dit precies voorstelt, gaat het mogelijk om een nieuwe studio die de ontwikkelaar heeft opgericht. Meer informatie is er op moment van schrijven nog niet, behalve dat in een lijst met Japanse bedrijven wordt gemeld dat het om een nieuw bedrijf gaat (via VGC).

Ondanks dat diverse werknemers bij PlatinumGames lijken te zijn vertrokken - en Bayonetta-bedenker Hideki Kamiya al enige tijd weg is - lijkt de Japanse ontwikkelaar toch door te gaan met het ontwikkelen van games. Gisteren werd immers Ninja Gaiden 4 onthuld, dat de studio samen met Team Ninja ontwikkelt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Dragon Age: The Veilguard-makers werken nog niet aan Mass Effect 5'
Nieuws

'Dragon Age: The Veilguard-makers werken nog niet aan Mass Effect 5'

Ontwikkeling van game zou nog niet vergevorderd genoeg zijn om er 250 tot 300 mensen op te zetten

Het overgrote deel van Bioware-werknemers die betrokken waren bij de ontwikkeling van Dragon Age: The Veilguard, werkt naar het schijnt nog niet aan de nieuwe Mass Effect.

Dat heeft Mark Darrah laten weten. Darrah werkte 23 jaar bij Bioware aan de Dragon Age-reeks en is al enige tijd vertrokken bij het bedrijf, al werd hij wel ingehuurd om mee te werken aan Dragon Age: The Veilguard. Hij heeft dus hoogstwaarschijnlijk goed zicht op hoe Bioware precies in elkaar steekt.

Nu The Veilguard uit is gekomen - en volgens EA tegenviel qua verkoop - hoopten veel fans dat de meeste mensen binnen het bedrijf aan de slag gingen met de nieuwe Mass Effect, maar Darrah laat in onderstaande video weten dat het er in werkelijkheid anders aan toegaat bij de studio.

"Mass Effect is nog niet klaar voor een team van 250 tot 300 mensen die er aan werken. In het verleden werkte Bioware met één groot project, zoals Anthem of The Veilguard, en wanneer dat project volledig op snelheid kwam kreeg het alle mogelijke middelen en absorbeerde het alles. Dat gebeurt niet (met Mass Effect 5). Dat zie je ook op de socialmediaprofielen van werknemers. Sommige mensen die aan The Veilguard werkten stappen nu over naar Mass Effect, maar andere verhuizen naar andere delen binnen de EA-organisatie omdat Mass Effect er nog niet klaar voor is."

De ontwikkeling van de nieuwe Mass Effect is al een tijd aan de gang, maar het is aannemelijk dat de ontwikkeling dus nog niet dusdanig vergevorderd is dat een groot team er aan werkt. Dat Bioware zich tegenwoordig echter vooral op één game tegelijkertijd richt, is volgens Darrah vooral een voorbeeld. "Dat betekent dat Bioware alle aandacht op een enkel project kan richten met één doel: de best mogelijke Mass Effect maken."

Veel details over de nieuwe Mass Effect zijn er nog niet - er is zelfs nog geen officiële naam bekend. Eind 2023 werd er wel een korte teaser uitgebracht, waarin een personage is te zien met een outfit met het N7-logo erop. Het jaar daarvoor werd er ook al een teaser getoond met daarin een Mass Relay onder constructie. Er gaan daarnaast geruchten dat Commander Shepard uit de oorspronkelijke trilogie terugkeert. Verder is duidelijk dat een aantal mensen die aan de originele trilogie heeft gewerkt, ook meehelpt aan de nieuwe game.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!